Ο τελευταίος γύρος περικοπών θέσεων εργασίας της Ford στην Ευρώπη θα επηρεάσει ως επί το πλείστον τις δραστηριότητές της στη Γερμανία, αλλά το εργατικό δυναμικό της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα επηρεαστεί επίσης, όπως ανέφεραν δημοσιεύματα του Τύπου.

Η Ford σχεδιάζει να προχωρήσει σε αναδιάρθωση των εργασιών της στην Ευρώπη καθώς σταδιακά εγκαταλείπει τα επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με υψηλές πωλήσεις αλλά χαμηλά περιθώρια κέρδους, συμπεριλαμβανομένων των Focus και Fiesta, για να στραφεί σε crossover, SUV και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Η εταιρεία θέλει να περικόψει περίπου το 65% των θέσεων εργασίας στην ανάπτυξη προϊόντων και εκατοντάδες διοικητικές θέσεις, με τις γερμανικές εγκαταστάσεις να επηρεάζονται περισσότερο, όπως δήλωσε το συνδικάτο IG Metall, δεσμευόμενο να λάβει τα κατάλληλα μέτρα εάν η Ford προχωρήσει σε περικοπές.

Στο τεχνικό κέντρο της Ford στο Merkenich κινδυνεύουν 2.500 από τις 3.800 θέσεις εργασίας. Μέχρι σήμερα το εν λόγω κέντρο ήταν υπεύθυνο για την εξέλιξη των Fiesta και Focus, τα οποία καταργούνται σταδιακά. Η Ford απασχολεί επί του παρόντος 6.250 άτομα στην ανάπτυξη προϊόντων στην Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς της, που αναμένοται μετά το 2030, θα χρησιμοποιούν μια νέα αρχιτεκτονική καθορισμένη από λογισμικό που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει λιγότερη δουλειά για τους μηχανικούς της στη Γερμανία.

Περίπου 700 θέσεις εργασίας, ή το 20% του εργατικού δυναμικού, κινδυνεύουν να περικοπούν στα κεντρικά γραφεία της Ford στην Κολονία και περίπου 1.200 θέσεις εργασίας θα καταργηθούν στο κέντρο ανταλλακτικών, επίσης στην Κολονία, που προμηθεύει το δίκτυο αντιπροσώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ford θα χρειάζονται λιγότερα ανταλλακτικά από τα σημερινά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Θέσεις εργασίας θα περικοπούν επίσης στο ερευνητικό κέντρο της Ford στο Άαχεν της Γερμανίας, το οποίο εργάζεται κυρίως σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, στο τεχνικό κέντρο της Ford στο Dunton στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Lommel Proving Ground στο Βέλγιο, όπως τουλάχιστον αναφέρει ο τοπικός Τύπος.

Η εταιρεία ξοδεύει 2 δισ. δολάρια για να μετατρέψει το εργοστάσιό της στην Κολονία προκειμένου να κατασκευάζει δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen. Τα EV θα κυκλοφορήσουν φέτος και του χρόνου. Η Ford έχει συνεργασία με τη VW για την παραγωγή 1,2 εκατομμυρίων οχημάτων στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB σε διάστημα έξι ετών.

Στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού της, η Ford σχεδιάζει συνολικά επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα για την Ευρώπη, μαζί με ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών στη Γερμανία.

Η Ford προειδοποίησε τον Ιούνιο του περασμένου έτους για «σημαντικές» περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς η στροφή προς την παραγωγή EV σημαίνει ότι  εξοικονομούνται πολλές ώρες εργασίας. Η Ford θα σταματήσει να κατασκευάζει το Focus στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία, το οποίο απασχολεί περίπου 4.600 άτομα, μέχρι το 2025 χωρίς να σχεδιάζει να παράγει άλλα αυτοκίνητα εκεί μετά. Αυτό σημαίνει από το 2025 και μετά στην εν λόγω εγκατάσταση προβλέπονται μόλις 500 με 700 θέσεις εργασίας.

Η Ford δήλωσε επίσης τον περασμένο Αύγουστο ότι καθυστερεί τις επενδύσεις παραγωγής της στη Βαλένθια της Ισπανίας, όπου σχεδιάζει να κατασκευάσει τα ηλεκτρικά οχήματά της επόμενης γενιάς, λόγω της επιδείνωσης των οικονομικών προοπτικών της Ευρώπης.

Ενας εκπρόσωπος στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μίσιγκαν δήλωσε πρόσφατα ότι οι συζητήσεις με τα γερμανικά συμβούλια εργαζομένων συνεχίζονται και ότι η εταιρεία πρέπει να είναι «πιο ανταγωνιστική» καθώς μεταβαίνει στα ηλεκτρικά οχήματα. Οι εργαζόμενοι είπαν να περιμένουν συγκεκριμένους αριθμούς απωλειών θέσεων εργασίας από την αυτοκινητοβιομηχανία στα μέσα Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την καθημερινή εφημερίδα της Κολονίας, Kölner Stadt-Anzeiger.

Τα σχέδια της Ford, όπως ήταν αναμενόμενο, πυροδότησαν σφοδρές αντιδράσεις από τα εργατικά συνδικάτα. «Εάν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του συμβουλίου εργαζομένων και της διοίκησης τις επόμενες εβδομάδες δεν διασφαλίσουν το μέλλον των εργαζομένων, θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις. Δεν θα αφήσουμε να παρθούν μέτρα που θα επηρεάσουν σοβαρά τους εργαζόμενους στην εταιρεία όχι μόνο στη Γερμανία αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη», έιπε ο εκπρόσωπος του μεγαλύτερου συνδικάτου μετάλλου της Γερμανίας IG Metal.

Η Ford Ευρώπης παράγει, πουλά και εξυπηρετεί οχήματα της μάρκας Ford σε 50 αγορές, απασχολώντας περίπου 45.000 άτομα στις δικές της εγκαταστάσεις και σε ενοποιημένες κοινοπραξίες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ford προχωρά σε περικοπές θέσεων εργασίας. Το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι περικόπτει 12.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, περίπου το 20% του συνολικού εργατικού δυναμικού, και μείωσε το παραγωγικό της αποτύπωμα στην περιοχή σε 18 εγκαταστάσεις από 24. Τερμάτισε την παραγωγή σε τρία εργοστάσια στη Ρωσία, έκλεισε ένα εργοστάσιο κινητήρων στο Bridgend, στην Ουαλία, και έκλεισε ένα εργοστάσιο μεταφοράς κοντά στο Μπορντό της Γαλλίας.

Η Ford έκλεισε επίσης τα κεντρικά της γραφεία στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Warley του Έσσεξ και ενοποίησε τις βρετανικές της δραστηριότητες στο Dunton, όπου διαθέτει τεχνικό κέντρο.

Η Ford συρρικνώνει τη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της στην Ευρώπη καταργώντας μοντέλα όπως το Mondeo και το S-Max. Η εταιρεία επικεντρώνεται στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων όπως το Transit van, το οποίο κατέχει ηγετική θέση στην αγορά.

Το μερίδιο αγοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων πέρυσι ήταν 4,4% με πωλήσεις λίγο πάνω από 510.000 μονάδες, σύμφωνα με τον βιομηχανικό σύνδεσμο ACEA.

Διαβάστε ακόμη 

Γιατί είναι σπουδαίος ο πίνακας “Les Poseuses, Ensemble (Petite version)” του Ζορζ Σερά, των 149,2 εκατ. δολαρίων

Γκαουτάμ Αντάνι: Πώς ένας πρώην… οδηγός ασθενοφόρου προσπαθεί να γονατίσει τον Ινδό μεγιστάνα

Αλλαγή πορείας για την ΑΚΤΩΡ: Το deal με Wade Adams – Κούτρα και η αποεπένδυση από τις κατασκευές για Reggeborg και Motor Oil