Η Ford Motor τους επόμενους μήνες θα προσφέρει δύο διαφορετικές χημικές μπαταρίες στα ηλεκτρικά της οχήματα, καθώς εισάγει μια εναλλακτική λύση χαμηλότερου κόστους και μικρότερης εμβέλειας στα πακέτα που χρησιμοποιεί σήμερα.

Η Ford είπε ότι οι επιλογές θα συνδυάζονται σε ήδη καθιερωμένες διαμορφώσεις με βάση το εύρος των μπαταριών, έτσι ώστε οι πελάτες, πολλοί από τους οποίους αγοράζουν EV για πρώτη φορά, να μην επιβαρύνονται με τις πιο ακριβές προτάσεις της αγοράς εφόσον δεν το επιθυμούν.

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με μπαταρίες που χρησιμοποιούν χημεία νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου. Από αυτή την άνοιξη, η Ford θα προσφέρει τις φθηνότερες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου στη Mustang Mach-E και το ηλεκτρικό pick-up F150 Lightning.

Εκτός από το χαμηλό κόστος τους λόγω των πιο εύκολα διαθέσιμων υλικών, οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου είναι πιο ανθεκτικές και μπορούν να επαναφορτιστούν πλήρως πιο γρήγορα. Αυτό τις καθιστά ιδανικές για πελάτες που χρησιμοποιούν κυρίως το αυτοκίνητό τους για καθημερινές μετακινήσεις στη δουλειά ή στο σχολείο ή για εταιρείες με στόλο αυτοκινήτων που πραγματοποιούν σταθερά δρομολόγια.

Οι μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου, αντίθετα, μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, καθιστώντας τις καλύτερες για πελάτες που κάνουν μεγάλα ταξίδια ή χρειάζονται ρυμούλκηση ή μεταφορά.

Ο Charles Poon, παγκόσμιος διευθυντής μηχανικής ηλεκτρικών συστημάτων της Ford, είπε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες «τυπικής εμβέλειας» θα εξοπλίζονται με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ενώ τα μοντέλα εκτεταμένης εμβέλειας θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου.

Ωστόσο, ο Poon είπε ότι η Ford σχεδιάζει να εκπαιδεύσει τους πελάτες και τους αντιπροσώπους σχετικά με τις διαφορές, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν πιο εμπεριστατωμένες αποφάσεις αγοράς.

«Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε πολλαπλά κανάλια, συμπεριλαμβανομένου του FordPass, για να παρέχουμε προτάσεις στους πελάτες μας ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την εμβέλεια του κάθε τύπου μπαταρίας», είπε. «Η εκπαίδευση των αντιπροσώπων είναι κρίσιμη για τη διάθεση οποιουδήποτε νέου προϊόντος στην αγορά τόσο για το προσωπικό πωλήσεων όσο και για το σέρβις και θα συνεχίσουμε σε αυτή τη διαδικασία».

Η Ford δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει τέτοιες επιλογές.  Στα τέλη του 2021 η Tesla άρχισε να προσφέρει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου σε στη βάση της γκάμας των μοντέλων της. Η Stellantis σκοπεύει να τις προσφέρει σε δικά της EV στην Ευρώπη, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η General Motors.

«Το LFP έχει μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις πλούσιες σε νικέλιο χημικές ουσίες», δήλωσε ο Sam Abuelsamid, αναλυτής της Guidehouse Insights, στο Automotive News.

Το κυριότερο είναι το χαμηλό κόστος. Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου είναι 30 έως 40% φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου, κυρίως επειδή ορυκτά όπως ο σίδηρος και ο φώσφορος είναι άφθονα σε όλο τον κόσμο.

Αυτό είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τη Ford. Στελέχη της εταιρείας είπαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας δεν είναι κερδοφόρα και πιθανότατα δεν θα είναι μέχρι να φτάσουν στη δεύτερη γενιά τους, το 2026.

Η Ford μείωσε τις τιμές της Mach-E μετά την ανακοίνωση της Tesla για παρόμοιες περικοπές, αλλά έχει αυξήσει την τιμή του F-150 Lightning πολλές φορές από το λανσάρισμα του ηλεκτρικού pick-up το 2021, με το βασικό μοντέλο να έχει αυξηθεί κατά περίπου 15.000 δολάρια σε σχέση με την αρχική του τιμή.

Ένα μειονέκτημα του φωσφορικού σιδήρου λιθίου είναι ότι δεν περιέχει ενεργειακά πυκνό νικέλιο, με αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτού του τύπου τις μπαταρίες να έχουν μικρότερη εμβέλεια. Από την άλλη πλευρά, οι ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης και ο μεγαλύτερος κύκλος  ζωής αντισταθμίζουν εν μέρει το μειονέκτημα.

Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου μπορεί να είναι ελκυστικές για πελάτες ηλεκτρικών οχημάτων που δεν ταξιδεύουν μακριά κάθε μέρα και που έχουν εύκολη πρόσβαση σε οικιακή ή δημόσια φόρτιση. «Δεν χρειάζεται κάθε EV να έχει αυτονομία 600 ή 700 km», είπε ο Abuelsamid. «Υπάρχουν πολλές εφαρμογές όπου η εμβέλεια 250 έως 350 km είναι παραπάνω από επαρκής».

Ο Poon αρνήθηκε να πει εάν η προσθήκη μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου σε μοντέλα τυπικής εμβέλειας θα μειώσει την απόσταση που μπορούν να διανύσουν αυτά τα EV με μία φόρτιση, σημειώνοντας ότι οι διαφορετικές χημικές ουσίες μπορούν να παρέχουν «πολύ παρόμοιους» αριθμούς.

Ο Abuelsamid είπε ότι οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου θα μπορούσαν να έχουν πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό από τις αντίστοιχες μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου, κάτι που θα μπορούσε να αναπληρώσει μέρος του ελλείμματος εμβέλειας.

Οι αρχικές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου για τις Mustang Mach-E και F-150 Lightning θα παρέχονται από τη Contemporary Amperex Technology Co. Η Ford σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών με κόστος 3,5 δισ. δολαρίων στο Μάρσαλ του Μίτσιγκαν, το οποίο θα είναι ωστόσο θα παράγει μπαταρίες αποκλειστικά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Το εργοστάσιο, που έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2026, θα λειτουργεί ως θυγατρική εταιρεία της Ford , χρησιμοποιώντας τεχνολογία της CATL. Θα απασχολεί 2.500 εργαζομένους και θα έχει την ικανότητα να κατασκευάζει 35 γιγαβατώρες κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου ετησίως, κάτι που είναι αρκετό για να τροφοδοτήσει περίπου 400.000 EV.

«Η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Ford έχει δημιουργήσει τεράστια ζήτηση. Για να προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα Ford στους πελάτες, είμαστε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δεσμεύεται να κατασκευάσει μπαταρίες NCM και LFP στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley σε εκδήλωση για τη δημιουργία του εργοστασίου τον περασμένο μήνα.

«Τηρούμε τις δεσμεύσεις μας καθώς κλιμακώνουμε τις μπαταρίες LFP και NCM και χιλιάδες, και σύντομα εκατομμύρια, πελάτες θα αρχίσουν να αποκομίζουν τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων της Ford με τεχνολογίες αιχμής και ανθεκτικές μπαταρίες που θα γίνονται ολοένα πιο προσιτές με την πάροδο του χρόνου, είπε ο Farley.

Διαβάστε ακόμη 

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Δύο ρυθμίσεις «ανάσα» που ξεμπλοκάρουν χιλιάδες υποθέσεις 

Πιέσεις της Hellenic Train να ξαναμπούν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στις ράγες – Τι θα γίνει με τα επιβατικά βαγόνια 

Κομισιόν: Εντολή για πλήρη αποτύπωση της κατάστασης στον ελληνικό σιδηρόδρομο