Σε μια συνολική αγορά που αυξήθηκε μόλις κατά 1,3%, σε 1.116.095 ταξινομήσεις, η έντονη ανάπτυξη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ανέβασε το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη στο 5,4%. Είναι η δεύτερη φορά που αυτό το μερίδιο ανεβαίνει πάνω από 5%. Το μερίδιό τους ήταν 3% την ίδια περίοδο πέρυσι και 4,6% τον Απρίλιο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Η BYD είχε τη μεγαλύτερη αύξηση όγκου μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, προσθέτοντας περισσότερες από 10.000 πωλήσεις σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024 πετυχαίνοντας συνολικό όγκο 13.580 για τον μήνα. Η ανάπτυξη της BYD ενισχύθηκε από το μεσαίο SUV Seal U, το οποίο πρόσθεσε περισσότερες από 7.000 πωλήσεις τον Μάιο – οι περισσότερες από τις οποίες ήταν από την plug-in υβριδική έκδοση.

Η Chery είχε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία, κατά 900% για 7.963 πωλήσεις τον Μάιο. Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από τις μάρκες Jaecoo και Omoda, οι οποίες κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη πέρυσι. Η Chery ξεκίνησε από μια εξαιρετικά χαμηλή βάση πωλήσεων τον Μάιο του 2024 όντας στην 796η θέση.

Οι πωλήσεις της MG Motor, η οποία ανήκει στη SAIC, αυξήθηκαν κατά 27%, στις 26.855, με επικεφαλής το υβριδικό MG 3, το οποίο πρόσθεσε περισσότερες από 4.600 πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι, συνολικά σχεδόν 6.300 για το μήνα.

Η MG παρέμεινε άνετα η κορυφαία κινεζική μάρκα στην Ευρώπη τον Μάιο, καθώς και για τους πρώτους πέντε μήνες, με πωλήσεις 126.493, μπροστά από την BYD με 54.986 και την Chery με 29.539.

Οι πρόσθετοι δασμοί που επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Νοέμβριο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα συνεχίζουν να απομακρύνουν τους κινέζους κατασκευαστές από τα EV.

Συνολικά, τον Μάιο οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 85%, σε 60.215 οχήματα κατανεμημένα σε αυτές τις κατηγορίες:

  • Τα EV αυξήθηκαν κατά 31%, στα 17.530
  • Τα PHEV αυξήθηκαν κατά 874%, στα 13.040
  • Τα πλήρως υβριδικά αυξήθηκαν κατά 991%, στα 9.560
  • Αύξηση 20% στα βενζινοκίνητα οχήματα, στα 17.726

Το συνδυασμένο αποτέλεσμα αυτών των διαφορετικών ρυθμών ανάπτυξης σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο το μερίδιο των κινεζικών πωλήσεων EV στην Ευρώπη ήταν ίσο με τα μη ηλεκτροκίνητα μοντέλα, περίπου στο 30%.

Αναλυτικότερα, το μερίδιο των πωλήσεων EV από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώθηκε τον Μάιο, στο 29% από 41% τον Μάιο του 2024 (και από 42% σε 30% στη σύγκριση Ιανουαρίου-Μαΐου).

Το μερίδιο των PHEV τον Μάιο αυξήθηκε στο 22% από 4% (και στο 16% από 5% σε πέντε μήνες). Το μερίδιο των πλήρως υβριδικών τον Μάιο αυξήθηκε στο 16% από 3% (και στο 20% από 2% σε πέντε μήνες).

Σχεδόν το 30% των κινεζικών πωλήσεων στην Ευρώπη είναι βενζινοκίνητα μοντέλα χωρίς ηλεκτροκίνηση. Το μερίδιό τους μειώθηκε στο 29% τον Μάιο από 45% τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο και στο 30% από 46% τους πρώτους πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Η MG αντιπροσώπευε τα δύο τρίτα των κινεζικών  πωλήσεων βενζινοκίνητων μοντέλων μέχρι τον Μάιο, με 50.260 πωλήσεις από 77.906 συνολικά.

Διαβάστε ακόμη

Jefferies: Ισχυρή άνοδος των επιχειρηματικών δανείων στην Ελλάδα – Πρωταθλήτρια στην Ευρωζώνη (γραφήματα)

Βloomberg: Η πικρή αλήθεια για το ελαιόλαδο και τον αγώνα των Ελλήνων αγροτών – Κλοπές και ξηρασία απειλούν την παραγωγή

Πώς η Ριζ Γουίδερσπουν έχτισε από το τίποτα μια μιντιακή αυτοκρατορία 400 εκατ. δολαρίων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα