Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις δοκιμές στον δρόμο, σφυρηλατούν συνεργασίες και διαθέτουν πόρους για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις κόστους και παραγωγής που έχουν καθυστερήσει πολύ την εμπορική βιωσιμότητα των EV.

Εάν είναι επιτυχείς, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα προσφέρουν σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αυξημένη ασφάλεια και τη δυνατότητα να ωθήσουν την εμβέλεια των EV πέρα από τα 1.000 km.

Η Mercedes-Benz ενσωμάτωσε πρόσφατα μια μπαταρία στερεάς κατάστασης που αναπτύχθηκε από την Factorial Energy σε ένα πρωτότυπο EQS, με την υποστήριξη του τμήματος AMG High Performance Powertrains που προέρχεται από τη Formula 1.

Οι εργαστηριακές δοκιμές ξεκίνησαν στα τέλη του 2024 και οι πραγματικές οδικές δοκιμές ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο. Η μπαταρία υπόσχεται 25% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέποντας ελαφρύτερα πακέτα και βελτιωμένο σχεδιασμό οχήματος.

«Αυτά τα οφέλη όχι μόνο οδηγούν σε μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά επηρεάζουν επίσης τον σχεδιασμό του οχήματος, για παράδειγμα την αρχιτεκτονική», δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης μπαταριών της Mercedes-Benz, Ούβε Κέλερ, απαντώντας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε σχετικές ερωτήσεις.

«Οι κυψέλες στερεάς κατάστασης είναι επίσης λιγότερο επιρρεπείς σε υπερθέρμανση». Προέβλεψε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να φτάσει σε μαζική παραγωγή μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αν και δεν θέλησε να δεσμευτεί με συγκεκριμένη ημερομηνία.

Η BMW από την πλευρά της δοκιμάζει κυψέλες στερεάς κατάστασης μεγάλου μεγέθους – κατασκευασμένες με ηλεκτρολύτες με βάση το σουλφίδιο και σε συνεργασία με την Solid Power με έδρα τις ΗΠΑ– σε ένα πρωτότυπο i7 στο Μόναχο. Η τεχνολογία τελικά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στην πλατφόρμα Neue Klasse της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο η BMW δήλωσε ότι η μαζική παραγωγή οχημάτων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης δεν αναμένεται μέχρι τη δεκαετία του 2030.

Εν τω μεταξύ η Stellantis συνεργάζεται με την Factorial για την κατασκευή ενός στόλου επίδειξης που θα είναι έτοιμος για δοκιμές το 2026. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην αξιολόγηση των επιδόσεων σε ακραίες θερμοκρασίες και υψόμετρα. Η Stellantis άρχισε να επενδύει στην Factorial το 2021 και έκτοτε έχει ενσωματώσει κοινές ομάδες χημείας και μηχανικής οχημάτων για τη διαχείριση της ενσωμάτωσης από το μηδέν.

«Η στερεά κατάσταση είναι η φιλοσοφική λίθος στη χημεία των μπαταριών», δήλωσε η Anne Laliron, ανώτερη αντιπρόεδρος τεχνολογικής έρευνας στη Stellantis στο Automotive News Europe. «Μας επιτρέπει να επιλέξουμε: μεγαλύτερη εμβέλεια ή λιγότερα υλικά, Kαι τα δύο μειώνουν το κόστος και το αποτύπωμα άνθρακα».

Τον Απρίλιο η Stellantis δήλωσε ότι είχε πιστοποιήσει τις κυψέλες μπαταριών στερεάς κατάστασης της Factorial χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία της startup, η οποία έχει σχεδιαστεί για γρήγορη φόρτιση και υψηλή ενεργειακή πυκνότητα για τη βελτίωση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Factorial προσέφεραν ενεργειακή πυκνότητα 375 wh/kg και επαναφορτίζονται στο 90% από 15% σε 18 λεπτά. Παρά τον ενθουσιασμό για την τεχνολογία, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι η μαζική παραγωγή παραμένει δύσκολη.

Η Nissan δήλωσε ότι πιστεύει ότι μπορεί να παραδώσει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης μέχρι το 2028. Θα έχει διπλάσια ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, θα φορτίζει στο ένα τρίτο του χρόνου και θα κοστίζει 75 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Η Toyota σχεδιάζει να κινηθεί ταχύτερα, στοχεύοντας στο 2027.

Πέρσι η Volkswagen ξεκίνησε μια πιλοτική γραμμή παραγωγής κυψελών μπαταριών στις εγκαταστάσεις της στο Salzgitter της Γερμανίας σε συνεργασία με την κινεζική Gotion High-Tech. Στόχος του έργου είναι η έρευνα και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών στερεάς κατάστασης και LFP, και η προετοιμασία αυτών των τεχνολογιών για μελλοντική παραγωγή βιομηχανικής κλίμακας.

Διαβάστε ακόμη 

Goldman Sachs: «Ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές – Αναβαθμίζεται η τιμή στόχος για τον Γενικό Δείκτη (γραφήματα)

Οπτικές ίνες σε παγετώνες μπορεί να προβλέψουν φυσικές καταστροφές

Ρεύμα: Μεγάλη αλλαγή στα τιμολόγια από 1η Αυγούστου – Τι πρέπει να γνωρίζετε 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα