search icon

Αυτοκίνητο

Η smart αναζητά συνεργάτες για το νέο ηλεκτρικό ForTwo

Το τρέχον μοντέλο τερμάτισε την παραγωγή τον περασμένο μήνα. Η smart λέει ότι αναπτύσσει τη δική της ειδική πλατφόρμα για αντικατάσταση, αλλά χρειάζεται συνεργάτες για να μοιραστεί το κόστος.

Η παραγωγή της τρίτης γενιάς ForTwo έληξε στις 28 Μαρτίου στο πρώην εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Hambach της Γαλλίας, το οποίο τώρα ανήκει στη βρετανική εταιρεία κατασκευής SUV Ineos Automotive.

Όπως δήλωσε ο Dirk Adelmann, διευθύνων σύμβουλος της Smart Europe, η ημερομηνία έναρξης του νέου ForTwo, που θα ονομάζεται #2, εξακολουθεί να είναι αβέβαιη.

Η smart, κάποτε πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική της Mercedes-Benz, είναι τώρα μια κοινοπραξία 50-50 με τον όμιλο Geely της Κίνας. Τα νέα μοντέλα, τα οποία περιλαμβάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά #1 και #3 ένα μικρό και ένα μεσαίο crossover, βασίζονται στην αρχιτεκτονική SEA της Geely και κατασκευάζονται στην Κίνα.

«Πριν από δύο μήνες αρχίσαμε να εργαζόμαστε σε μια νέα, ειδική πλατφόρμα για να υποστηρίξουμε ένα μελλοντικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης smart, αλλά χρειαζόμαστε συνεργάτες για να το καταστήσουμε επιχειρηματικά βιώσιμο», δήλωσε ο Adelman.

Η smart εξέτασε τις υπάρχουσες ηλεκτρικές πλατφόρμες που θα μπορούσαν να συρρικνωθούν για ένα διθέσιο μοντέλο μήκους μεταξύ 2,7 και 2,8 μέτρων, αλλά θα εξακολουθούσαν να προσφέρουν υψηλά πρότυπα ασφαλείας και premium αίσθηση, αλλά δεν βρήκε καμία.

«Θέλουμε να παραμείνουμε στη βαθμολογία τεσσάρων ή πέντε αστέρων crash test στο Euro NCAP, στις λειτουργίες ADAS όπως στα #1 και #3 και να έχουμε μια αξιοπρεπή εμβέλεια», δήλωσε ο Adelmann. «Σίγουρα πρέπει να αναπτύξουμε μια καινούρια πλατφόρμα, διότι δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια που να πληροί τις προϋποθέσεις».

Μετά από συνομιλίες με αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Renault, με πολλές κινεζικές αλλά και με ορισμένους κατασκευαστές συμβολαίων, η smart αποφάσισε να προχωρήσει μόνη της και τον Φεβρουάριο άρχισε να εργάζεται σε μια νέα, ειδική αρχιτεκτονική που ονομάζεται Electric Compact Architecture (ECA).

Εάν εγκριθεί για παραγωγή, η ECA θα είναι μια πλατφόρμα που θα ανήκει και θα αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου από την smart. Να θυμίσουμε ότι η smart κυκλοφόρησε το πρώτο της ForTwo το 1998, ακολουθούμενo από μια δεύτερη γενιά το 2006 και μια τρίτη το 2014.

Το απερχόμενο ForTwo εξακολουθούσε να είναι το best-seller της smart στην Ευρώπη τους πρώτους δύο μήνες του έτους, με 2.022 πωλήσεις, νούμερο που ωστόσο αντιπροσωπεύει μια μείωση της τάξης του 28% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2023.

Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της smart, πάντως, εξακολουθούν να πωλούν λιγότερο από το ForTwo στην Ευρώπη. Το #1 πούλησε 1.856 μονάδες μέχρι τον Φεβρουάριο και το #3, που όμως κυκλοφόρησε πολύ πρόσφατα, πούλησε 655 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Το ForFour, αδελφό μοντέλο του Renault Twingo που κατασκευάστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στο εργοστάσιό της στο Novo Mesto της Σλοβενίας, διακόπηκε στα τέλη του 2021.

Στα χρόνια της δόξας του, οι πωλήσεις της πρώτης γενιάς ForTwo με κινητήρα εσωτερικής καύσης έφτασαν τις 140.000 μονάδες ετησίως, με τις μεγαλύτερες αγορές του να βρίσκονται στη Νότια Ευρώπη.

Η smart δεν θέλησε να ανακοινώσει στόχους πωλήσεων ή ημερομηνία κυκλοφορίας για το #2, αλλά ο Adelman δήλωσε ότι οι αγοραστές και οι αντιπρόσωποι αναζητούν ένα νέο μοντέλο που θα διατηρήσει τις μικρές διαστάσεις και την ευελιξία του παραδοσιακού ForTwo, σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα.

«Θα θέλαμε πολύ να κάνουμε αυτό το αυτοκίνητο να συμβεί όχι μόνο από τη δική μου οπτική γωνία, αλλά αν ρωτήσετε τους πελάτες, αν ρωτήσετε τους ντίλερ μας, όλοι θα ήθελαν να έχουν ένα μελλοντικό διθέσιο στη σειρά», δήλωσε ο Adelmann.

Δεν υπάρχουν άλλα διθέσια διαθέσιμα στην Ευρώπη εγκεκριμένα ως επιβατικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά διθέσια όπως το Citroën Ami και τα αδέλφια του FIAT και Opel, καθώς και τα microcars όπως το Microlino, ταξινομούνται ως τετράκυκλα, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με μικρότερες απαιτήσεις ασφάλειας και τεχνικές απαιτήσεις.

Διαβάστε ακόμη

Επίθεση Ιράν στο Ισραήλ: Καταρρίφθηκαν «σχεδόν όλα» τα drones και οι πύραυλοι – Τελ Αβίβ: Ετοιμάζουμε απάντηση (vid) (upd)

Υπεράκτια αιολικά: Πάνω από 150 GW στο pipeline παγκόσμια μέχρι το 2030, αλλά… (pic)

Επίθεση Ιράν στο Ισραήλ: Νίκη υπόσχεται ο Νετανιάχου – Έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑ του ΟΗΕ (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version