Η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο επανεκκίνησης της στρατηγικής της για την ηλεκτροκίνηση προκειμένου να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό σε μια ακμάζουσα αγορά, στην οποία άργησε να εισέλθει. Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο αναδιάταξης δυνάμεων η ιαπωνική εταιρεία δεν δίστασε να σταματήσει την εξέλιξη κάποιων project νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Οι προτάσεις που εξετάζονται, εάν εγκριθούν, θα ισοδυναμούσαν με μια εντυπωσιακή στροφή στην στρατηγική της Toyota και θα διαμορφώσουν σχεδόν από το μηδέν το σχέδιο ανάπτυξης EV που ανακοίνωσε πέρυσι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία  και το οποίο είχε κοστολογήσει στα 38 δισ. δολάρια.

Ηδη η Toyota ανέστειλε τις εργασίες εξέλιξης σε μερικά από τα 30 νέα EV που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο. Η Toyota δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί για την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

Η υπό εξέταση μεταστροφή θα μπορούσε να επιβραδύνει το λανσάρισμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στο σχέδιο, αλλά από την άλλη πλευρά θα δώσει στην Toyota την ευκαιρία να ανταγωνιστεί με μια πιο αποτελεσματική παραγωγική διαδικασία, δεδομένου ότι οι πωλήσεις EV υπερβαίνουν τις προηγούμενες προβλέψεις της ιαπωνικής εταιρείας.

To bz4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσιάζει η Toyota, με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση όπως φαίνεται πλέον ότι παραδέχεται και η ίδια η εταιρεία

Ως μέρος της αναθεώρησης, η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο της βελτίωσης της υπάρχουσας πλατφόρμας στην οποία βασίζονται τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, που ονομάζεται e-TNGA και παρουσιάστηκε το 2019, προκειμένου να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος παραγωγής τους. Το πρώτο EV που βασίζεται στο e-TNGA – το crossover bZ4X– κυκλοφόρησε στην αγορά νωρίτερα φέτος, αν και το λανσάρισμά του αμαυρώθηκε από μια ανάκληση που ανάγκασε την Toyota να αναστείλει την παραγωγή από τον Ιούνιο. Η παραγωγή ξανάρχισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Η επανεξέταση προκλήθηκε εν μέρει από τη συνειδητοποίηση από ορισμένους μηχανικούς και στελέχη της Toyota ότι η εταιρία έχανε τον πόλεμο του εργοστασιακού κόστους από την Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα. Ο σχεδιασμός της Toyota είχε ως βασική υπόθεση ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα είναι σχετικά χαμηλή για αρκετές δεκαετίες.

Η Toyota σχεδίασε το e-TNGA έτσι ώστε τα EV να μπορούν να παράγονται στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης με αυτοκίνητα βενζίνης και υβριδικά. Αυτό ήταν λογικό με βάση την υπόθεση ότι η Toyota θα χρειαζόταν να πουλά περίπου 3,5 εκατομμύρια EV ετησίως -περίπου το ένα τρίτο του τρέχοντος παγκόσμιου όγκου της- έως το 2030 για να παραμείνει ανταγωνιστική.

Ωστόσο οι πωλήσεις των EV αυξάνονται πολύ ταχύτερα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως κάνουν σχεδιασμούς με βάση προβλέψεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής παραγωγής οχημάτων έως το 2030. Με βάση (και) αυτές τις προβλέψεις οι επενδύσεις που γίνονται προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού από ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία ανέρχονται πλέον σε 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Το πρόσωπο που ηγείται της αναθεώρησης των σχεδίων εξηλεκτρισμού της Toyota είναι ο Shigeki Terashi. Η ομάδα της Terashi έχει χαρακτηριστεί ως όμιλος «BR» ή «επιχειρηματική επανάσταση» εντός της Toyota, όρος που χρησιμοποιείται για σημαντικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης των διαδικασιών ανάπτυξης και παραγωγής της πριν από δύο δεκαετίες.

«Αυτό που οδηγεί την προσπάθεια του Terashi είναι η ταχύτερη από την αναμενόμενη εξάπλωση των EV και η γρήγορη υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής από την Tesla και άλλους ανταγωνιστές», ανέφερε μια καλά πληροφορημένη πηγή μέσα από την εταιρεία. Μία από τις επιλογές που εξετάζει η «ομάδα Terashi» είναι να παρατείνει τη χρησιμότητα της πλατφόρμας  e-TNGA συνδέοντάς τη με νέες τεχνολογίες.

Εξίσου πιθανή ωστόσο είναι και η πρόταση να επισπευσθεί η απόσυρση της εν λόγω πλατφόρμας προκειμένου να εξελιχθεί από την αρχή μία νέα, αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το μειονέκτημα μιας τέτοιας ριζοσπαστικής λύσης είναι ότι η εξέλιξη νέως ηλεκτρικών μοντέλων θα χρειαστεί περίπου πέντε χρόνια και ο χρόνος, ειδικά αυτή την εποχή των μεγάλων αλλαγών είναι πολύτιμος.

Η Toyota συνεργάζεται με προμηθευτές και εξετάζει την εφαρμογή ρηξικέλευθων τεχνικών κατασκευής που θα μειώσουν το κόστος και τον χρόνο, όπως είναι το Giga Press της Tesla, μια τεράστια μηχανή χύτευσης που έχει εξορθολογίσει τις εργασίες στα εργοστάσια της αμερικάνικης εταιρείας.

Ενας άλλος τομέας που εξετάζεται είναι μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη θερμική διαχείριση ενός EV – συνδυάζοντας, για παράδειγμα, τον κλιματισμό των επιβατών και τον έλεγχο θερμοκρασίας του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στην Toyota να μειώσει το μέγεθος και το βάρος των μπαταριών και να μειώσει το κόστος κατά χιλιάδες δολάρια ανά όχημα, καθιστώντας την «ύψιστη προτεραιότητα» για τους προμηθευτές της Toyota, Denso και Aisin.

Η αναγνώριση της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ότι η Tesla έχει θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς για το κόστος κατασκευής των EV σηματοδοτεί μια σημαντική ανατροπή.

Πριν από μια δεκαετία, όταν η Toyota πήρε μερίδιο στην Tesla και οι δύο συνεργάστηκαν για την παραγωγή μιας μπαταρίας για μια ηλεκτρική εκδοση του RAV4, πολλοί μηχανικοί της Toyota πίστευαν ότι η τεχνολογία της Tesla δεν αποτελούσε άμεση απειλή. «Και τότε κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχαν πολλά να μάθουν», όπως ανέφερε γλαφυρά μία από τις πηγές.

Η Toyota διέκοψε το ηλεκτρικό RAV4 το 2014 και πούλησε το μερίδιό της στην Tesla το 2017.Μέχρι το 2018, όταν η Toyota δημιούργησε τελικά ένα αποκλειστικό τμήμα μηδενικών εκπομπών και άρχισε να κατασκευάζει μια πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα, η Tesla είχε ήδη τρία μοντέλα στον δρόμο.

Διαβάστε ακόμη:

«Σπίτι μου»: 10+1 ερωταπαντήσεις για τη φθηνή στέγη για νέους – Πού υπάρχουν σπίτια έως €150.000

ΣτΕ: Νόμιμο το νέο master plan ΟΛΠ – Cosco

Καλάθι του νοικοκυριού: Ενεργοποιείται την Τετάρτη 2/11 – Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση