Στην κόντρα ανάμεσα στη Βαλένθια και Σααρλουή, νικήτρια αναδείχθηκε η ισπανική πόλη, η οποία επιλέχθηκε ως η νέα βάση παραγωγικής της γραμμής στην ηλεκτροκίνηση από την αυτοκινητοβιομηχανία Ford.

Οι δύο ευρωπαϊκές μονάδες της Ford ανταγωνίζονταν για να αναλάβουν την παραγωγή της νέας γενιάς EV της εταιρείας, στο πλαίσιο μιας επιλογής που το πιθανότερο είναι πως, σε βάθος χρόνου, θα οδηγήσει σε λουκέτο το χαμένο εργοστάσιο.

Ο λόγος είναι απλός. Με δεδομένο ότι το μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτου βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση, είναι εύλογο πως θα επιβιώσουν μόνο τα εργοστάσια που έχουν επικεντρωθεί στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών και εξοπλισμού. Ειδικά η Ford σχεδιάζει να στρέψει όλη την παραγωγή αυτοκινήτων στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 και των φορτηγών και βαν μέχρι το 2035.

Συνολικά το πράσινο πλάνο της Ευρώπης κάνει λόγο για απαγόρευση της πώλησης και κυκλοφορίας οχημάτων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035, μια απόφαση που πρόσφατα ενέκρινε και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη ανακοινώσει πως θα στρέψει την μονάδα που διαθέτει στην Κολωνία στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Το ίδιο αφορά και μια κοινοπραξία που διαθέτει στη Ρουμανία, ενώ το εργοστάσιο της στην Τουρκία θα επικεντρωθεί στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τύπου βαν.

Οι επιλογές αυτές αφήνουν το εργοστάσιο της Σααρλρούης εκτός του πεδίου EV, οπότε η απόφαση πως θα συνεχίσει (για την ώρα) να παράγει αυτοκίνητα μοντέλων Focus σημαίνει πως οι περίπου 4.600 εργαζόμενοι του, αργά ή γρήγορα, θα ψάξουν για δουλειά. Αυτό σχολιάζουν χαρακτηριστικά και οι αναλυτές.

Πάντως, ούτε οι 6.000 εργαζόμενοι του εργοστασίου της Βαλένθια δεν θα πρέπει να εφησυχάσουν. Αν και το εθνικό συνδικάτο UGT χαιρέτισε ήδη την απόφαση της Ford ως «εξαιρετικά νέα» που διασφαλίζουν την παραγωγή της μονάδας για τουλάχιστον μία δεκαετία, η αμερικανική διοίκηση παραδέχτηκε ότι θα χρειαστεί να προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές στον αριθμό του προσωπικού. Κι αυτό διότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί λιγότερο ανθρώπινο δυναμικό.

Το ισπανικό συνδικάτο δήλωσε, πάντως, έτοιμο να συζητήσει με την διοίκηση της εταιρείας για το ζήτημα των περικοπών.

Διαβάστε ακόμη:

Είναι το ρούβλι ένα νέο «χωριό Ποτέμκιν»; – Τι σημαίνει η εντυπωσιακή του άνοδος μετά τη βουτιά του Μαρτίου

Καζίνο στο Ελληνικό: Η ελληνοαμερικανική συμμαχία που αλλάζει τον τομέα του τουρισμού και της ψυχαγωγίας στην Ελλάδα

Μαρκ Μόμπιους: Πώς μπορούμε να καταλάβουμε από το bitcoin αν η αγορά έχει πιάσει πάτο