search icon

Αυτοκίνητο

Νέα αναβολή στους κανονισμούς ρύπανσης Euro 7

Η τελική πρόταση για το νέο, πολύ αυστηρότερο όπως προεξοφλείται, πρότυπο ρύπανσης Euro 7 αναμένεται πλέον τον Ιούλιο, γεγονός που ανησυχεί τους υπέρμαχους του νέου κανονισμού οι οποίοι προειδοποιούν για τις συνέπειες της όποιας καθυστέρησης.

Η νέα αναβολή της ανακοίνωσης της τελικής πρότασης των επερχόμενων κανονισμών για τη ρύπανση, Euro 7, που έχει πλέον οριστεί για τον Ιούλιο, έχει εγείρει ανησυχίες μεταξύ των ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών ομάδων υπεράσπισης αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζει ότι χρειάζεται έναν σαφή «οδικό χάρτη» για να σχεδιάσει τις αλλαγές.

Τα νέοι κανονισμοί ρύπανσης της ΕΕ αναμένεται να περιορίσουν δραστικά τις εκπομπές CO2, τα μικροσωματίδια, τους υδρογονάνθρακες και το μονοξείδιο του άνθρακα από βενζινοκίνητα και ντίζελ αυτοκίνητα και φορτηγά και θα αντικαταστήσουν τους ισχύοντες κανονισμούς Euro 6, που ισχύουν από το 2014.

Είναι ωστόσο μάλλον απίθανο να τεθούν σε ισχύ νωρίτερα από το 2025.

Το ζήτημα είναι ζωτικής σημασίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν οχήματα στην Ευρώπη, καθώς ήδη βρίσκονται σε φάση εξηλεκτρισμού με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ή plug-in υβριδικά προκειμένου να πληρούν τα ολοένα και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Το υψηλό κόστος συμμόρφωσης θα μπορούσε να καταστήσει ασύμφορη την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Nissan, για παράδειγμα, δήλωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα ότι θα σταματήσει την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης για την Ευρώπη, επικαλούμενη το αναμενόμενο κόστος συμμόρφωσης με το Euro 7.

Οταν οι κανόνες του Euro 7 προτάθηκαν για πρώτη φορά σε προσχέδιο, τον Οκτώβριο του 2020, ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος VDA και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν πει ότι τα νέα όρια ισοδυναμούν με ουσιαστική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο από τον περασμένο Απρίλιο –και μετά την υποβολή μιας αναθεωρημένης έκδοσης από τη Συμβουλευτική Ομάδα για τα Πρότυπα Εκπομπών Οχημάτων (AGVES)- η VDA έχει αμβλύνει τη στάση της.

Η τελική υιοθέτηση των προτεινόμενων προτύπων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ορίστηκε για πρώτη φορά για το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Αργότερα μεταφέρθηκε στις 5 Απριλίου 2022 και στα τέλη Ιανουαρίου μεταφέρθηκε ξανά στις 20 Ιουλίου. Σε αυτή τη συνάντηση μια διαδικασία «συναπόφασης» θα καθορίσει τους τελικούς κανόνες.

«Είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμμε μια ολοκληρωμένη προετοιμασία αυτής της πρότασης», είπε μια εκπρόσωπος της EE στο Automotive News Europe σχετικά με τις αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα. «Με βάση την ανάλυση που έχει γίνει μέχρι στιγμής, η Επιτροπή εργάζεται τώρα για να καταθέσει μια βιώσιμη πρόταση έως τα τέλη Ιουλίου».

Πρόσθεσε ότι με τα νέα πρότυπα Euro 7 θα είναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή θα επιδιώξει να ρυθμίσει ταυτόχρονα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα εμπορικά φορτηγά.
Ωστόσο, περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και οργανώσεις εμπορίου, σε ανοιχτές επιστολές λένε ότι όσο πιο γρήγορα κυκλοφορήσουν οι κανονισμοί για το Euro 7 τόσο το καλύτερο για τα μέλη τους, καθώς και για την ώθηση της «Πράσινης Συμφωνίας» της ΕΕ για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment δήλωσε σε επιστολή της προς την ΕΕ στις 2 Φεβρουαρίου ότι «ανησυχεί πολύ για την αναβολή» των προτύπων Euro 7, προσθέτοντας ότι: «Η καθυστέρηση της δημοσίευσης των νέων προτύπων εκπομπών για οχήματα καθυστερεί απαράδεκτα τις προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση και τελικά τον μηδενισμό της τοξικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις οδικές μεταφορές».

«Δεδομένου ότι οι προπαρασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί, η T&E δεν βλέπει καμία δικαιολογία για μια τέτοια καθυστέρηση πέρα ​​από την πίεση από την αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε η επιτροπή στην επιστολή της.

Η T&E προέτρεψε να δημοσιοποιηθούν οι προτάσεις το αργότερο μέχρι την ημερομηνία που είχε δημοσιευθεί προηγουμένως, δηλαδή στις 5 Απριλίου. «Αυτό θα αυξήσει τις πιθανότητες να τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες Euro 7/VII έως το 2025, διασφαλίζοντας έτσι ότι οι νέοι κανόνες θα ισχύουν για τουλάχιστον μια δεκαετία χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης και τουλάχιστον ενός κύκλου ζωής στην παραγωγή οχημάτων, μειώνοντας έτσι τις επιπτώσεις των νέων κανονισμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες», ανέφερε η επιστολή.

Η ACEA, η οποία εκπροσωπεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε στα τέλη Ιανουαρίου ότι ήλπιζε ότι οι νομοθέτες θα καταλήξουν σε συμφωνία «νωρίς μέσα στο 2022», για να επιτρέψουν τη «ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο και τον χρόνο που απαιτείται για μελλοντικές αλλαγές στον σχεδιασμό και την εξέλιξη».

Μάλιστα η ACEA σε έγγραφό της για το Euro 7 από τον Ιούνιο του 2021, ισχυριζόταν ότι η ημερομηνία εφαρμογής της 1ης Σεπτεμβρίου 2025 ήταν δυνατή, αφού άφηνε στον κλάδο τέσσερα χρόνια για να προετοιμαστεί. Η αναβολή της δημοσίευσης των κανονισμών του Euro 7 δεν θα καθιστούσε πλέον αυτή την ημερομηνία εφικτή, δήλωσε η ACEA στις 28 Ιανουαρίου.

Διαβάστε ακόμη:

Crystal Cruises: Η εταιρεία με τα «πλωτά παλάτια» που αφήνει πίσω της τεράστια χρέη

Ρίτσαρντ Μπράνσον: Πώς βρήκε χρυσάφι… στο Διάστημα

«Χαμηλές πτήσεις» για τη ρύθμιση των «κορωνοχρεών» με 36-72 δόσεις

Exit mobile version