Η Lancia θα επιστρέψει σε πωλήσεις εκτός Ιταλίας το 2024, με τρία νέα μοντέλα, στα οποία θα συμπεριλαμβάνεται η ολοκαίνουργια 5η γενιά της Υpsilon και με μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ένα ηλεκτρικό κόμπακτ SUV καθώς και ένα επίσης ηλεκτρικό μικρομεσαίο χάτσμπακ.

Η ιστορική ιταλική μάρκα από το 2017 ουσιαστικά κάνει πωλήσεις μόνο στην εγχώρια αγορά με ένα μόνο μοντέλο, την Ypsilon,η οποία είναι το μακροβιότερο μικρό αυτοκίνητο που βασίζεται στην μικρή πλατφόρμα της FCA. Η επόμενη Ypsilon έχει ως βάση την μικρή πλατφόρμα της Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν το Peugeot 208 και Opel Corsa.

Πρέπει ωστόσο εδώ να σημειώσουμε την εξής παραδοξότητα: Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 η Lancia πούλησε στην Ιταλία 35.272 Ypsilon, που είναι 20% περισσότερες από όσες είχαν πουληθεί στην Ιταλία το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Ο Napolitano, που διορίστηκε στη θέση του CEO της Lancia τον περασμένο Ιανουάριο, αμέσως μετά την συγχώνευση των FCA και PSA και τη δημιουργία της Stellantis, ανέφερε σε συνέντευξη που έδωσε στο Automotive News Europe ότι οι πωλήσεις εκτός Ιταλίας το 2024 αρχικά θα ξεκινήσουν στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.

Το επόμενο βήμα θα είναι το λανσάρισμα ενός μοντέλου που φιλοδοξεί να καταστεί η αιχμή του δόρατος και θα είναι ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV, του οποίου το όνομα πιθανολογείται ότι θα είναι Aurelia και κατά πάσα πιθανότητα θα αρχίσει να πωλείται το 2026.

Δύο χρόνια αργότερα θα αναβιώσει ένα ακόμα θρυλικό όνομα, αυτό της Delta με ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων επιβλέπει ο Jean-Pierre Ploue, που υπήρξε επί σειρά ετών ο «αγαπημένος» σχεδιαστής του νυν CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Παρότι το Ypsilon είναι το μακροβιότερο μοντέλο της FCA στην Ιταλία όπου πωλείται αποκλειστικά, εξακολουθεί να σημειώνει αξιόλογες πωλήσεις

Ο Γάλλος επικεφαλής της Stellantis έχει κατατάξει τη Lancia μαζί με την Alfa Romeo και την DS, στο γκρουπ των premium μαρκών του ομίλου. Ο Napolitano λέει ότι διατηρεί πολύ στενή συνεργασία με τους CEO της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato και DS, Beatrice Foucher, σε μια συλλογική προσπάθεια συνεργιών προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι και κόστη στην παραγωγή αλλά και να καταφέρουν να διαφοροποιηθούν οι μάρκες όσο το δυνατόν περισσότερο.

«Η Lancia θα επικεντρωθεί στην λιτή πολυτέλεια και την ιταλική φινέτσα, με μαλακές επιφάνειες και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής» λέει χαρακτηριστικά. Ο Napolitano φιλοδοξεί να προσελκύσει ένα διαφορετικό κοινό για τη Lancia. Αυτή τη στιγμή τα δύο τρίτα των αγοραστών είναι γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, οι περισσότερες χωρίς παιδιά. Θεωρεί ότι το μελλοντικό κοινό της μάρκας θα προσελκύει ισόποσα τα δύο φύλα, με μέσο όρο ηλικίας τα 55 έτη αλλά και τουλάχιστον ένα παιδί.

«Το μελλοντικό κοινό της Lancia θέλουμε να είναι προοδευτικό, πνευματώδες και επιδραστικό. Αυτός ο “αστικός” υποψήφιος πελάτης είναι ανεξάρτητος, αμφισβητεί το status quo και θέλει να είναι μέρος της αλλαγής, επομένως θα είναι και πολύ πιο εξοικειωμένος με την ηλεκτροκίνηση και τις αγορές από το Διαδίκτυο» λέει χαρακτηριστικά.

Μην περιμένετε περασμένα μεγαλεία. Η επόμενη Delta θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική

H Lancia θα αναζητήσει τους μελλοντικούς πελάτες της ανάμεσα στους νυν πελάτες εταιρειών όπως η Tesla και η Volvo ή οι αγοραστές των ηλεκτρικών Mercedes-Benz EQ. Το νέο Ypsilon θα είναι 5θυρο, με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα και θα πωλείται είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό είτε με ήπια υβριδικό σύστημα 48-volt. Το SUV Aurelia (2026) θα έχει μήκος κοντά τα 4,6 m και θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Τέλος η νέα Delta που θα παρουσιαστεί το 2028 θα είναι επίσης αμιγώς ηλεκτρική με μήκος στα 4,3 m.

Η Lancia όμως θα αλλάξει ριζικά και τον τρόπο πωλήσεων των μελλοντικών μοντέλων της. Ο Napolitano ισχυρίζεται ότι τουλάχιστον οι μισοί από τους αγοραστές της μάρκας θα αποκτούν το μοντέλο που τους ενδιαφέρει μέσω internet, γεγονός που θα μειώσει δραστικά τον αριθμό των ντίλερ αλλά και την έκταση των εκθέσεων. «Θεωρώ ότι θα έχουμε γύρω στις 100 εκθέσεις σε 60 ευρωπαϊκές πόλεις» είπε, προσθέτοντας ότι δεν θα συστεγάζονται με άλλες μάρκες της Stellantis αλλά θα είναι ξεχωριστοί χώροι, με μικρή ωστόσο επιφάνεια από 80 έως 140 m2.

Ο Tavares δεν έχει ακόμα αποκαλύψει τους στόχους πωλήσεων ή κερδών για τη Lancia. Αναμένεται αυτό να γίνει στο πλαίσιο ενός λεπτομερούς επιχειρησιακού σχεδίου που θα ανακοινωθεί από τη Stellantis για τις 14 μάρκες της στις αρχές του 2022.  Παρόλα αυτά ο Napolitano λέει ότι η Lancia είναι σεμνή, προσγειωμένη, αποφασισμένη αλλά όχι ο φτωχός συγγενής.

Διαβάστε ακόμη:

«Εφτάψυχη» η Evergrande: Στο παρά 5 απέφυγε ξανά τη χρεοκοπία

Οι «λαός» του Twitter μίλησε – Ο Έλον Μασκ πούλησε μετοχές $5 δισ. της Tesla

Χωρίς πρόσβαση σε φάρμακα οι Τούρκοι – Νέο βαρύ πλήγμα από την πτώση της λίρας