Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστούν, οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Η κατάσταση, ωστόσο, παραμένει ρευστή και το διοικητικό συμβούλιο με επικεφαλής τον πρόεδρο Τζον Έλκαν θα μπορούσε να καταλήξει να επιλέξει κάποιον άλλο.
Η αρχική δέσμευση της Stellantis προς τους επενδυτές όταν ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες απομακρύνθηκε τον Δεκέμβριο ήταν ότι το διοικητικό της συμβούλιο θα διορίσει νέο διευθύνοντα σύμβουλο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Καθώς η προθεσμία εκπνέει η ανησυχία εντός της εταιρείας ότι πρέπει να γίνει επιλογή αυξάνεται, επειδή ουσιαστικά η λήψη αποφάσεων έχει σταματήσει.
Εκτός από τους εσωτερικούς υποψηφίους, το διοικητικό συμβούλιο έχει εξετάσει και περιπτώσεις εκτός του ομίλου, συμπεριλαμβανομένου του Χοσέ Μουνιόθ, τον οποίο ωστόσο η Hyundai Motor Co. διόρισε διευθύνοντα σύμβουλό της από την 1η Ιανουαρίου, αλλά και τον Μάικ Μάνλεϊ, νυν διευθύνοντα σύμβουλο της αμερικανικής αλυσίδας αντιπροσωπειών AutoNation Inc., ο οποίος ωστόσο ήταν CEO της Fiat Chrysler από το 2018 έως ότου συγχωνεύθηκε με τον όμιλο PSA τρία χρόνια αργότερα.
Ο Φιλόζα, με καταγωγή από τη Νάπολη της Ιταλίας, ξεκίνησε την καριέρα του στη FIAT το 1999. Εντάχθηκε στην κορυφαία διοικητική ομάδα της Fiat Chrysler το 2018 και αποτελεί μέλος της ανώτερης εκτελεστικής ομάδας της Stellantis από τότε που ιδρύθηκε η εταιρεία, το 2021. Ανέλαβε ως διευθύνων σύμβουλος για τις επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής τον Οκτώβριο του 2024 ως μέρος μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης στις τελευταίες ημέρες της θητείας του Ταβάρες. Είναι δημοφιλής μεταξύ των εμπόρων των ΗΠΑ αλλά και άλλων στελεχών μέσα στην Stellantis.
Κορυφαία προτεραιότητα για τον επόμενο CEO της Stellantis θα είναι η αναχαίτιση της κρίσης στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15% πέρυσι και κατά 12% το πρώτο τρίμηνο. Η ανάκαμψη περιπλέκεται από την επιβολή δασμών που έχει αυξήσει το κόστος και έχει διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο όμιλος αντιμετωπίζει επίσης πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις έχουν παραμείνει στάσιμες, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές, με επικεφαλής την BYD, επιτίθενται με οχήματα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Η Stellantis προειδοποίησε τον Φεβρουάριο ότι η κερδοφορία της θα παραμείνει υποτονική φέτος, προβλέποντας ένα μεσαίο μονοψήφιο περιθώριο λειτουργικού κέρδους. Αυτό απέχει πολύ από τις διψήφιες αποδόσεις που προέβλεπε η Stellantis στις αρχές του 2024.
Η χρηματιστηριακή αξία της Stellantis κορυφώθηκε σε λίγο πάνω από 93 δισεκατομμύρια δολάρια τον Μάρτιο του περασμένου έτους, τοποθετώντας την εταιρεία μεταξύ των πιο πολύτιμων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο. Η πτώση ωστόσο ήταν απότομη. Ο κατασκευαστής αποτιμάται τώρα σε περίπου 28 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Φιλόζα, προστατευόμενος του αείμνηστου αφεντικού της Fiat Chrysler, Σέρτζιο Μαρκιόνε, επισκέπτεται εργοστάσια των ΗΠΑ και συναντά αντιπροσώπους για να αποκαταστήσει τις σχέσεις που επιδεινώθηκαν υπό τον Ταβάρες.
Ο Έλκαν προσπάθησε επίσης να καθησυχάσει σημαντικούς επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ μακρόν, σχετικά με το μέλλον της Peugeot και της Citroën στα τέλη του περασμένου έτους.
Διαβάστε ακόμη
Mega Deal ΗΠΑ-Κατάρ: 210 αεροσκάφη Boeing και επενδύσεις σε άμυνα και ενέργεια αξίας 1,2 τρισ. δολ.
Τέλος από τον ΟΛΘ ο Αθανάσιος Λιάγκος – Τι έγινε στην κρίσιμη γενική συνέλευση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.