Οι προτεινόμενοι κανονισμοί για τις εκπομπές Euro 7 θα οδηγήσουν σε άμεσο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι έως και 10 φορές υψηλότερο από τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ο σύνδεσμος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, επικαλούμενος νέα μελέτη.

Το άμεσο κόστος για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης τύπου, των επενδύσεων και του κόστους εξοπλισμού, για τη συμμόρφωση με το Euro 7 θα είναι 1.862 ευρώ ανά όχημα, έναντι της εκτίμησης της Επιτροπής για 184 ευρώ ανά όχημα, σύμφωνα με τη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Frontier Economics για λογαριασμό του ACEA.

Το άμεσο κόστος για λεωφορεία και φορτηγά θα είναι κατά μέσο όρο 11.707 ευρώ ανά όχημα, σε σύγκριση με εκτίμηση της Επιτροπής για 2.765 ευρώ, ανέφερε η ίδια μελέτη. Ο ACEA δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές και τις εταιρείες που αγοράζουν αυτά τα οχήματα θα είναι ακόμη υψηλότερη.

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων», δήλωσε η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries. «Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 απλά δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος».

Την περασμένη εβδομάδα, ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε ότι η χώρα και οι σύμμαχοί της στην ΕΕ «έχουν τους αριθμητικούς συσχετισμούς» για να μπλοκάρουν τον κανονισμό. Ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι κανονισμοί είναι απαραίτητοι για να μειωθούν οι επιβλαβείς εκπομπές και να αποφευχθεί η επανάληψη του σκανδάλου εκπομπών του ομίλου Volkswagen το 2015.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν προτάσεις φέτος για αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ντίζελ -αλλά όχι βενζίνης- και για βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένου του οξειδίου του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα. Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Ο κανονισμός επιδιώκει να καταστήσει αυστηρότερους τους κανόνες για τους ρύπους εκτός του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες αποσκοπούν επίσης στην αντιμετώπιση των σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Η αντιμετώπιση των εκπομπών από τα αυτοκίνητα αποτελεί πρόκληση για τους νομοθέτες της ΕΕ. Οι κανόνες της ΕΕ για την απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 στο πλαίσιο των στόχων της απανθρακοποίησης καθυστέρησαν για μήνες μετά από τις αντιρρήσεις της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία προκειμένου να εξασφαλίσει δικαιώματα για τα συνθετικά καύσιμα.

Διαβάστε ακόμη

Μπάμπης Βωβός: Τρίτο mega σφυρί για τους γυάλινους πύργους της Κηφισίας (pics)

Τράπεζες: Τα τρία κρίσιμα στοιχήματα στον απόηχο της κάλπης

Πώς «ξεκλείδωσε» η συμφωνία για το χρέος των ΗΠΑ – Όλο το παρασκήνιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ