Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνέχισαν την εισβολή τους στην ευρωπαϊκή αγορά, με επικεφαλής την BYD και την MG, με τις πωλήσεις εμπορικών σημάτων από την Κίνα να αυξάνονται κατά 149% αυτό τον μήνα, με αποτέλεσμα να κατακτήσουν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα μερίδιο αγοράς, το οποίο ανήλθε στο 7,4%.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες είδαν αύξηση 9,7%, ενώ οι πωλήσεις των ιαπωνικών εμπορικών σημάτων παρέμειναν σταθερές και οι μάρκες της Νότιας Κορέας κέρδισαν 2%. Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν το 98% των πωλήσεων στην Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και την Ελβετία. Πάντως, σύμφωνα πάντα με την Dataforce, παρά τα ισχυρά κέρδη του Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις στο ενιάμηνο αυξήθηκαν μόλις 1,5%.
Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 22% τον Σεπτέμβριο. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν 63%, ενώ οι πωλήσεις πλήρως υβριδικών αυξήθηκαν 16%.
Οι κινεζικές μάρκες στράφηκαν γρήγορα στην πώληση περισσότερων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των PHEV, αφού οι δασμοί της Ε.Ε. στα EV επιβράδυναν τα κέρδη των πωλήσεων σε σχέση με πέρσι. Τέσσερα από τα 10 κορυφαία PHEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Σεπτέμβριο ήταν κινέζικα.
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα όγκου είναι η κινεζική BYD, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 444%, στις 24.336 για τον μήνα. Η BYD ήταν η 20ή μάρκα σε πωλήσεις, ξεπερνώντας τη FIAT που βρέθηκε στην 21η θέση. Μία άλλη κινεζική μάρκα, η MG, σημείωσε άνοδο 77%, στις 33.536 θέσεις, και κατέλαβε τη 15η θέση συνολικά, μπροστά από τις Volvo, Nissan, Citroen και CUPRA.
Αρκετές νέες κινεζικές μάρκες είχαν φρενήρη ρυθμό ανάπτυξης. Η Leapmotor, που ανήκει εν μέρει στη Stellantis, ανέφερε 3.388 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο, από μόλις 42 πέρυσι. Η Chery είχε 1.690 πωλήσεις από μηδέν τον Σεπτέμβριο του 2024. Οι μάρκες Jaecoo και Omoda του ομίλου της Chery είχαν 9.461 και 7.302 πωλήσεις, αντίστοιχα.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων, η Alfa Romeo είδε 74% αύξηση χάρη στις 5.712 πωλήσεις της Junior. Η CUPRA αναπτύχθηκε κατά 45% στις 25.196 μονάδες και η Citroen σημείωσε άνοδο 27%, καθώς οι παραδόσεις των μικρών αυτοκινήτων C3 και C3 Aircoss αυξήθηκαν μετά από καθυστερήσεις στην παραγωγή.
Οι μάρκες που δεν ακολούθησαν την αυξητική τάση της αγορά ήταν η Land Rover (-25%), η Tesla (-12%) και η Suzuki (-10%). Αν και η Tesla έδειξε σημάδια ανάκαμψης από μια ετήσια ύφεση, οι πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 29%.
Ο όμιλος Renault βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων για τον Σεπτέμβριο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 15%, στις 113.594, με αιχμή του δόρατος την Dacia. Οι πωλήσεις της Stellantis αυξήθηκαν κατά 13%, μετά την αύξηση των πωλήσεων από τη Citroen, τη Fiat και την Opel, η οποία ξεπέρασε τον μέσο όρο της αγοράς.
Ο όμιλος Volkswagen ήταν λίγο πιο κάτω, με άνοδο 9,7% για τον μήνα. Η BMW, η Nissan, η Mercedes-Benz, η Toyota και η Hyundai-KIA είχαν όλες χαμηλή έως μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη, ενώ οι πωλήσεις της Ford ήταν σταθερές.
Διαβάστε ακόμη
Η UniCredit απλώνει χρηματοοικονομικά «πλοκάμια» σε όλη την Ευρώπη
Δισεκατομμυριούχοι απευθύνονται σε αυτόν για να ζήσουν ως τα βαθιά γεράματα
Συνέντευξη: Κώστας Βαρώτσος – H ιδέα πίσω από το νέο Πεντάγωνο και την Κιβωτό Εθνικής Μνήμης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
