Το ποσό αφορά την εξαγορά μεριδίου 21% στην Leapmotor και ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο βήμα για την ολική επαναφορά της στην Κίνα με βασικό στόχο να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα μετά από χρόνια χαμηλών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η Stellantis και η Leapmotor θα δημιουργήσουν επίσης μια κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία, στην οποία η Stellantis θα κατέχει μερίδιο 51%, δίνοντάς της αποκλειστικά δικαιώματα για την εξαγωγή, πώληση και κατασκευή των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας.

Η συμφωνία, η οποία ακολουθεί μια συμφωνία Volkswagen-Xpeng που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, προαναγγέλλει μια νέα εποχή συμμαχιών με επίκεντρο την Κίνα και αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο η χώρα αναδύεται ως παγκόσμιο κέντρο τεχνολογίας EV.

«Δεν ήμασταν τόσο επιτυχημένοι στην Κίνα, οπότε αποφασίσαμε να βασιστούμε σε έναν νέο Κινέζο εταίρο. Για να κερδίσεις στην Κίνα είναι καλύτερο να κερδίσεις με σύμμαχο μια κινεζική εταιρεία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σε συνέντευξη Τύπου στην κινεζική πόλη Hangzhou. «Πρόκειται για έναν αγώνα ταχύτητας. Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε στην ενίσχυση αυτής της ταχύτητας», είπε ο CEO της Leapmotor, Zhu Jiangming.

Η Stellantis δυσκολεύεται να πουλήσει αυτοκίνητα στην Κίνα και προσπαθεί να αναδιοργανώσει τη στρατηγική της στη χώρα όπου είχε ήδη μία κοινοπραξία με την Dongfeng Motor Group. Ο όμιλος δήλωσε πριν από ένα χρόνο ότι κλείνει την κοινοπραξία που κατασκευάζει Jeep στην Κίνα με το Guangzhou Automobile Group μετά από απογοητευτικά αποτελέσματα.

Η Stellantis και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μια ανησυχία που συμμερίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει ξεκινήσει έρευνα για τις κρατικές κινεζικές επιδοτήσεις για το αν θα καθορίσει δασμούς προκειμένου να προστατεύσει τους ευρωπαίους παραγωγούς από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο Tavares πρόσφατα επέκρινε την έρευνα της ΕΕ: «Καθώς έχουμε παγκόσμια ζητήματα να αντιμετωπίσουμε πρέπει να υιοθετήσουμε μια παγκόσμια νοοτροπία. Δεν υποστηρίζουμε έναν κατακερματισμένο κόσμο. Μας αρέσει ο ανταγωνισμός. Η έναρξη μιας έρευνας δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα», είπε.

Ερωτηθείς για το πώς η εταιρική σχέση Leapmotor ήταν διαφορετική από τις σχέσεις της με την Dongfeng και την GAC, ο Tavares δήλωσε ότι είναι προτιμότερο για μια κινεζική οντότητα να ηγηθεί στην κινεζική αγορά.

«Στις προηγούμενες συνεργασίες, η Stellantis δεν ήταν ο υποστηρικτής της ανάπτυξης των κινεζικών εμπορικών σημάτων στο εξωτερικό. Η ανάπτυξη της Leapmotor στο εξωτερικό, θα της δώσει καλύτερη ανταγωνιστικότητα στην κινεζική αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, οι ανησυχίες για τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα προκάλεσαν πτώση των μετοχών της Leapmotor κοντά στο 10% την Πέμπτη, αντιστρέφοντας ένα άλμα 11% στο άνοιγμα της αγοράς.

Περισσότερες από 40 μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων έχουν εμπλακεί σε έναν σκληρό πόλεμο τιμών στην Κίνα, που προκλήθηκε από τις περικοπές τιμών της Tesla νωρίτερα φέτος. Παρά τις απότομες μειώσεις των τιμών, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνονται λόγω της ασθενούς καταναλωτικής ζήτησης, ασκώντας πίεση στα περιθώρια κέρδους στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους.

Όπως δήλωσε η Leapmotor, η κοινοπραξία που έχει συσταθεί στην Ολλανδία αναμένεται να ξεκινήσει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο επικεφαλής της θα διοριστεί από τη Stellantis, η οποία θα έχει επίσης δύο θέσεις στο διοικητικό της συμβούλιο.

Η συνεργασία θα βοηθήσει τη Stellantis να επεκτείνει τις σειρές EV της και να επιτύχει τον στόχο του εξηλεκτρισμού ολόκληρου του στόλου της στην Ευρώπη και του μισού στης ΗΠΑ μέχρι το 2030.

Ο Zhu, ο οποίος ίδρυσε τη Leapmotor το 2015, δήλωσε ότι η διοίκηση της εταιρείας είχε έρθει σε επαφή με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες φέτος και διαπίστωσε ότι η κουλτούρα της ήταν περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τη Stellantis.

Η Leapmotor δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι επιδιώκει να αδειοδοτήσει τις πλατφόρμες EV, την τεχνολογία μπαταριών και κινητήρων ή τα έτοιμα για EV πλαίσια σε καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός Κίνας, προσθέτοντας ότι χρειάζεται τουλάχιστον πενταπλάσια αύξηση των πωλήσεων για να επιβιώσει σε μια ενοποιημένη βιομηχανία EV.

Η Leapmotor κατέλαβε την ένατη θέση από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας. Η συμφωνία, η οποία υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις, προβλέπει ότι η Leapmotor θα παραχωρήσει στην Stellantis 194,3 εκατομμύρια κοινές μετοχές εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ για 43,8 δολάρια Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή, καθώς και το 19% των προνομιακών μετοχών στο τελευταίο κλείσιμο των 36,80 δολαρίων Χονγκ Κονγκ.

Μετά την εγγραφή, η Stellantis θα κατέχει περίπου το 21,07% των συνολικών μετοχών της Leapmotor στο Χονγκ Κονγκ. Ο μέτοχος Dahua δήλωσε ότι θα πουλήσει στη Stellantis τις μετοχές που κατέχει στην Leapmotor ύψους 90 εκατομμυρίων ως μέρος της συμφωνίας.

Διαβάστε ακόμη

Αποκαλυπτικό: Στο «σφυρί» βγαίνουν 14.000 ακίνητα αξίας 1,35 δισ. το επόμενο 10μηνο

ΔΕΗ: Χτίζει το μεγαλύτερο utility στην ΝΑ Ευρώπη με 9 εκατ. πελάτες – Τι φέρνει το deal με την Enel Romania

Η κατηφόρα, ο Παππάς (πού είναι;) και τα 3 μύρια, η Lazard και η Alpha Bank, το κτίριο Μποδοσάκη στη Βουλή και τα… χρυσά δωμάτια του Χρυσικού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ