Μετά από μια δεύτερη ψηφοφορία, η Χριστιανοδημοκρατική Ένωση (CDU) του Φρίντριχ Μερτς πήρε τελικά την έγκριση για σχηματισμό κυβέρνησης μαζί με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα της χώρας (SPD).
Τώρα η κυβέρνηση του Μερτς πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά από εγχώριες και διεθνείς προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωογόνησης της υποτονικής οικονομίας της χώρας, της αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές και της αντιμετώπισης των εμπορικών δασμών.
Ο σύνδεσμος εισαγωγέων αυτοκινήτων VDIK κάλεσε τη νέα κυβέρνηση να δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αύξηση της ηλεκτρικής κινητικότητας. «Ο καγκελάριος Μερτς πρέπει να επαναβεβαιώσει τη δέσμευση για προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας στο πρόγραμμα άμεσης δράσης του όσον αφορά το περιεχόμενο και το χρονοδιάγραμμα», δήλωσε η πρόεδρος της VDIK Ιμέλντα Λάμπε.
«Πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές κάθε υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι ενημερωμένος σχετικά με το μακροπρόθεσμο κόστος που θα αντιμετωπίσει κατά την αγορά ή τη χρηματοδοτική μίσθωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
Η VDIK δήλωσε ότι υποστηρίζει τις προτάσεις των κομμάτων του συνασπισμού για την επιτάχυνση της επέκτασης ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης με βάση τις ανάγκες, την απαλλαγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τον φόρο αυτοκινήτων μέχρι το 2035 και την προώθηση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Ωστόσο, ανέφερε ότι οι «αόριστες προτάσεις» από μόνες τους δεν θα είναι αρκετές για να επιφέρουν μια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, προσθέτοντας ότι μέχρι στιγμής η νέα ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει αφήσει ανοιχτό το πώς θα μοιάζουν οι μακροπρόθεσμες και σταθερές συνθήκες.
«Η έλλειψη σαφήνειας έχει οδηγήσει σε αβεβαιότητα και απροθυμία αγοράς μεταξύ των πελατών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες», δήλωσε η Λάμπε. Ο Ματίας Σμιτ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, λέει ότι η σταθερότητα των τιμών της ενέργειας και η πιο ανταγωνιστική τιμολόγηση είναι στην κορυφή της λίστας γι’ αυτό το πολύ βιομηχανοποιημένο έθνος.
«Αυτό θα βοηθήσει να διατηρηθεί ένα μεγάλο μέρος της αλυσίδας αξίας που βρίσκεται στην εγχώρια αγορά για τα πάντα, από χαλύβδινους κυλίνδρους έως εξαρτήματα για τα οχήματα», λέει. «Απαιτείται επίσης λιγότερη γραφειοκρατία και αυξημένη ευελιξία των γερμανικών εταιρειών».
Ο Σμιτ ισχυρίζεται ότι η κυβέρνηση Μερτς είναι πιθανό να υποστηρίξει μια ανάπτυξη που θα επιτρέψει στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν αυτόνομα χαρακτηριστικά ευρύτερα και να πιέσει την Ευρωπαϊκή Ένωση να διατηρήσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνιστικές στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
«Θα υπάρξει έκκληση προς τον Μερτς να ασκήσει πίεση στην ΕΕ ώστε να ιδρύσει ένα πανευρωπαϊκό ταμείο κοινωνικής μίσθωσης για τα EV, παρόμοιο με αυτό της Γαλλίας, πιθανώς χρηματοδοτούμενο από πιστώσεις του ETS2 και του κοινωνικού ταμείου που συνδέεται με αυτό», είπε.
Αυτό θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους ρυθμιστικούς στόχους CO2 στο μέλλον, τους οποίους ωστόσο οι κατασκευαστές θέλουν από τον Μερτς να τους κάνει λιγότερο αυστηρούς.
Όσον αφορά τους δασμούς του Τραμπ, στους οποίους οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες, ο Σμιτ λέει ότι οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις πρέπει να γίνουν μέσω της ΕΕ και όχι μεμονωμένα. Η εγχώρια ένωση κατασκευαστών VDA ζήτησε ταχύτερη εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που υποσχέθηκε ο Μερτς για πάταξη της γραφειοκρατίας και την ψηφιοποίηση.
Η ομάδα δήλωσε ότι υποστηρίζει την καθιέρωση της Γερμανίας ως κορυφαίας τοποθεσίας για την ανάπτυξη προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ζήτησε ισορροπία μεταξύ της χρήσης δεδομένων —που είναι απαραίτητα για την τεχνητή νοημοσύνη— και της έντονης εστίασης της ΕΕ στην προστασία των δεδομένων.
Η VDA υποστηρίζει τον στόχο της κυβέρνησης για μια κεντρική ψηφιακή διοίκηση και τόνισε την ανάγκη το νέο Υπουργείο Ψηφιακής Τεχνολογίας να προβεί γρήγορα σε βελτιώσεις.
Η πρόθεση της νέας κυβέρνησης να συνάψει συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις ΗΠΑ είναι επίσης «το σωστό μήνυμα», ανέφερε η VDA, προσθέτοντας ότι οι σχέσεις με την Κίνα «πρέπει να διαμορφωθούν με προσοχή».
Η VDA δήλωσε ότι υποστηρίζει επίσης σχέδια για τη μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και τον εκσυγχρονισμό των ενεργειακών υποδομών. Χαρακτήρισε τη μείωση του φόρου ηλεκτρικής ενέργειας στο ευρωπαϊκό ελάχιστο ως σημαντική κίνηση για τη στήριξη της βιομηχανίας. Ωστόσο, η ομάδα προειδοποίησε ότι πολλές από τις δεσμεύσεις του συνασπισμού παραμένουν ασαφείς.
«Συνολικά, ο κυβερνητικός Συνασπισμός θέτει τον σωστό τόνο και τις προτεραιότητες, αλλά αποφεύγει να δεσμευτεί για τις απαραίτητες θεμελιώδεις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σε πολλούς τομείς», δήλωσε η πρόεδρος της VDA Χίλντεγκαρντ Μιούλερ. «Είναι πλέον σημαντικό τα προγραμματισμένα έργα να υλοποιηθούν γρήγορα και χωρίς επιπλοκές».
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης στο 6ο Συνέδριο ygeiamou: Σκέψεις για επιβράβευση γιατρών και νοσηλευτών βάσει απόδοσης
Προχωρά η διαδικασία για τη ρουμανική TΚRM – Νεμπής: Επιταχύνουμε την ανάπτυξη του ΟΤΕ
Πλειστηριασμοί: Άλλαξαν χέρια οικόπεδα των οικογενειών Αγούδημου και Βγενόπουλου (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.