search icon

Αυτοκίνητο

Volkswagen: Αν δεν μπορείς να τους νικήσεις…

Ο όμιλος Volkswagen και η κινεζική XPeng σχεδιάζουν να συνεργαστούν για να αναπτύξουν αναπτύξουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV για το οποίο θα προμηθεύονται από κοινού εξαρτήματα.

Η VW αναφέρει ότι οι οικονομίες κλίμακας από τις κοινές αγορές, σε συνδυασμό με τις καινοτομίες στο σχεδιασμό και τη μηχανική, θα μειώσουν το χρόνο ανάπτυξης κατά περισσότερο από 30%.

Στο πλαίσιο μιας «κύριας συμφωνίας» για συνεργασία πλατφόρμας και λογισμικού, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν ότι θα ξεκινήσουν ένα κοινό πρόγραμμα προμήθειας για εξαρτήματα πλατφόρμας και οχημάτων που χρησιμοποιούνται και από τους δύο εταίρους, αξιοποιώντας την οικονομία κλίμακας για τη μείωση του κόστους.

Η ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα βήμα προς τα εμπρός σε μια συνεργασία που σφυρηλατήθηκε τον Ιούλιο, όταν η VW δήλωσε ότι θα αγοράσει το 4,99% της Xpeng για περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια με σχέδια να λανσάρουν από κοινού δύο μοντέλα EV μέχρι το 2026. Η αγορά του εν λόγω μεριδίου ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο.

Η VW, η οποία προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς στην Κίνα που έχασε από τους τοπικούς αντιπάλους, δήλωσε ότι οι οικονομίες κλίμακας από τις κοινές προμήθειες, σε συνδυασμό με τις καινοτομίες στη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης μηχανολογικών λύσεων, θα μειώσουν τον χρόνο ανάπτυξης κατά περισσότερο από 30%.

«Στη μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο η ταχύτητα είναι θεμελιώδης», δήλωσε την Πέμπτη το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VW Group και επικεφαλής του ομίλου στην Κίνα, Ralf Brandstatter.

Τα αυτοκίνητα που παράγονται μέσω της συνεργασίας των δύο εταιρειών θα φέρουν το λογότυπο της VW αλλά θα διαθέτουν μια πλατφόρμα που αναπτύσσεται από κοινού με βάση την τεχνολογία Edward της XPeng.

Η VW έχασε τον τίτλο της μάρκας αυτοκινήτων με τις καλύτερες πωλήσεις στην Κίνα από την τοπική BYD στα τέλη του 2022, καθώς αφενός αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) αφετέρου εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό να εξαρτάται από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται.

Πέρυσι, η VW δήλωσε ότι θα αναπτύξει μια άλλη πλατφόρμα παραγωγής στην Κίνα που θα προέρχεται από τις αρθρωτές πλατφόρμες MEB για ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους και ότι θα χρησιμοποιήσει περισσότερα τοπικά εξαρτήματα για να μειώσει το κόστος παραγωγής. Επενδύει επίσης περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ένα νέο κέντρο ανάπτυξης και προμήθειας EV στο Hefei.

Οι πωλήσεις NEV στην Κίνας, οι οποίες περιλαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά, μειώθηκαν κατά 39% τον Ιανουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για την πρώτη τέτοια πτώση από τον περασμένο Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι η Tesla προχώρησε σε περαιτέρω εκπτώσεις προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση.

Ενώ πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος, η Xpeng δήλωσε αυτό τον μήνα ότι θα προσλάβει 4.000 άτομα φέτος και θα επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στην Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς επιδιώκει να επιβιώσει σε αυτό που περιέγραψε ως «αιματηρή θάλασσα ανταγωνισμού».

Διαβάστε ακόμα 

Ερευνα Βloomberg: Γιατί η πρόωρη μείωση στα επιτόκια θα ήταν μεγαλύτερο λάθος για την ΕΚΤ (γραφήματα) 

Μπιλ Γκέιτς: Σε μόλις 4 μετοχές έχει το 82% του επενδυτικού χαρτοφυλακίου του ύψους $42 δισ. – Ποιες είναι 

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 10,4% η ανεργία τον Ιανουάριο 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version