search icon

Αυτοκίνητο

VW: Η αύξηση των τιμών θα επιβραδυνθεί το 2024

Ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου VW, Arno Antlitz, επεσήμανε ότι το 2024 θα χαρακτηρίζεται από «υποτονική οικονομική προοπτική και έντονο ανταγωνισμό».

Ο όμιλος Volkswagen προβλέπει επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων το 2024, αντανακλώντας την εξασθένηση των οικονομικών προοπτικών, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και το υψηλότερο κόστος κατασκευής.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι τα έσοδα από πωλήσεις θα αυξηθούν έως και 5% φέτος, σε σχέση με την αύξηση 15,5% πέρυσι, στα 322 δισ. ευρώ. Ο οικονομικός διευθυντής, Arno Antlitz, επεσήμανε τις «υποτονικές οικονομικές προοπτικές και τον έντονο ανταγωνισμό», αλλά δήλωσε ότι η εταιρεία είναι σίγουρη για το σύνολο του έτους.

Ο γερμανικός όμιλος, ο οποίος κατέχει μάρκες όπως η Audi, η VW, η Škoda και η Bentley, δήλωσε ότι οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 35% το 2023, σε 771.000 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης σε ολόκληρη την υφήλιο.

Οι συνολικές παραδόσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 12%, στις 9,24 εκατομμύρια μονάδες, με την Ευρώπη (+20%) και τη Βόρεια Αμερική (+18%) να είναι οι αγορές με τη μεγαλύτερη αύξηση. Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά του ομίλου, οι παραδόσεις στους πελάτες αυξήθηκαν κατά μόλις 2%. Το μερίδιο των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας ανέβηκε στο 8,3% για το 2023, σε σύγκριση με 6,9% το προηγούμενο έτος.

Ο όμιλος VW προωθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο εξοικονόμησης στην Volkswagen για να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους και να καλύψει τη διαφορά με ανταγωνιστές όπως η Stellantis. Αυτή η προσπάθεια είναι ακόμη πιο επείγουσα με την επιβράδυνση της ανάπτυξης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τον ανταγωνισμό από φθηνότερα κινεζικά μοντέλα, άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και την Tesla.

Η VW ανέφερε σε δήλωσή της την Παρασκευή ότι θα περικόψει 10 δισ. ευρώ από το πενταετές κυλιόμενο σχέδιο δαπανών της, το οποίο θα είναι 170 δισ. ευρώ, επικαλούμενη τη μείωση του κόστους παραγωγής τόσο για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Στην ίδια ανακοίνωση η VW ανέφερε ότι τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου έφτασαν τα 87 δισ. ευρώ, με λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7%. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα, στα 22,6 δισ. ευρώ, λαμβανομένων υπόψη των αρνητικών επιδράσεων από την αντιστάθμιση του κινδύνου βασικών εμπορευμάτων συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ. Η VW δήλωσε ότι αναμένει λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7% έως 7,5% το 2024.

Δήλωσε επίσης ότι θα αυξήσει την πληρωμή της προς τις κοινές και προνομιούχες μετοχές κατά 0,30 ευρώ ανά μετοχή, μολονότι το ποσοστό πληρωμών 28% υπολείπεται του προηγούμενου στόχου της εταιρείας για 30%.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα τροφοδοτούνται από τη συσσωρευμένη ζήτηση μετά από παρατεταμένα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε ολόκληρο τον κλάδο που βοήθησαν στην αντιστάθμιση των αυξανόμενων οικονομικών προκλήσεων. Το υψηλό κόστος διαβίωσης και δανεισμού αναμένεται να επιβαρύνει την κατανάλωση φέτος, ενώ η Κίνα έχει να αντιμετωπίσει την πτώση τιμών των ακινήτων και την αδύναμη επιχειρηματική εμπιστοσύνη.

Διαβάστε ακόμη 

JP Morgan: Επιφυλακτική για το ράλι στα χρηματιστήρια – Οι πέντε λόγοι

Πείτε «αντίο» στα χιονοδρομικά: Η κλιματική κρίση τα αφανίζει

Το νέο υπόσκαφο τουριστικό project του «Mr. Φρεσκούλη» στη Σέριφο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version