Η ντροπή της Ακρόπολης (και της Μυκόνου), οι φήμες για ΙΝΤΡΑΚΑΤ και BC Partners, ο Κούτρας και η Αττική Οδός, ο Καμπάς και η ντρίπλα του Τσαμάζ ///


 

 

Χαίρετε, θα ξεκινήσω με ένα σχόλιο για το απαράδεκτο θέαμα κρεμασμένων πανό στην «πρόσοψη της Ελλάδας» που είναι η Ακρόπολη, από το ΚΚΕ ή απ’ όποιον άλλον το έκανε στο παρελθόν ή σκοπεύει να το κάνει στο μέλλον. Φανταστείτε τον Πύργο του Άιφελ με ένα πανό ή το Big Ben ή το μαυσωλείο του Λένιν στην Κόκκινη Πλατεία (και μάλιστα με αντικαθεστωτικό μήνυμα, μιας και μιλάμε για το ΚΚΕ, αν με καταλαβαίνετε). Είναι κάτι τέτοια περιστατικά – όπως κι εκείνο της καταστροφής της βιβλιοθήκης του ΑΠΘ – που θυμίζουν το θλιβερό παρελθόν της χώρας από τη δήθεν δημοκρατική ευαισθησία της Αριστεράς που την ανεχόμαστε όλοι γιατί έχουμε ζήσει και βιώσει μ’ αυτή τη λογική.

-Μόνο χάνει απ’ όλη αυτή την «ακινησία» η κυβέρνηση, ενεργώντας φοβικά και ενοχικά. Το ίδιο «χάνει» όμως και η Μύκονος που κάποιο γελοίο υποκείμενο που «αποκαλείται» επιχειρηματίας πήγε και χρέωσε σε μία Αμερικάνα τουρίστρια 600 ευρώ στον Πλατύ Γιαλό για δύο καβουροπόδαρα και δύο κοκτέιλ. Θα έπρεπε ήδη τον τύπο αυτόν να τον είχανε «μαγκώσει» για αισχροκέρδεια και να του το έκλειναν για όλο το καλοκαίρι το μαγαζί του, γιατί αυτή η κακή δημοσιότητα στην εποχή των social media θα ταξιδέψει σ’ όλο τον κόσμο και μάλιστα στην αρχή της νέας σεζόν. Παρεμπιπτόντως, περιμένουμε να δούμε με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα στελεχωθεί φέτος το Αστυνομικό Τμήμα Μυκόνου να μην έχουμε… τραγωδίες. Ακούει κανείς;

Τα σενάρια για ΙΝΤΡΑΚΑΤ – BC Partners

-Με τη μετοχή του ΟΤΕ να αντιστέκεται στην πτώση και την Coca Cola με κέρδη 4,87% να σώζει την κατάσταση, το ΧΑ έφαγε χθες μια γερή πτώση. Μόνον 11 μετοχές έκλεισαν με θετικό πρόσημο και ανάμεσα σε αυτές ήταν και η IΝΤΡΑΚΑΤ που ανέβηκε 1,14% με 133.000 τεμάχια. Τις τελευταίες ημέρες έχει βουίξει η αγορά από φημολογίες που θέλουν τους Μπάκο – Καϋμενάκη να μπαίνουν τώρα στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Όπως προφανώς φαντάζεστε δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και η φημολογία τροφοδοτείται επειδή μετά τη συμφωνία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και τη ρευστότητα που αποκτούν, οι φήμες της αγοράς το βλέπουν το επιχειρηματικό δίδυμο παντού: Από το μπάσκετ του Παναθηναϊκού μέχρι τα λιμάνια και δεν συμμαζεύεται.

-Οπότε, γιατί η μετοχή της IΝΤΡΑΚΑΤ κινείται αντίθετα στο ρεύμα; Ρωτώντας δεξιά κι αριστερά άκουσα φημολογίες ότι στην αγορά υπάρχουν τρία ενεργειακά deal: Το ένα (ΜΟΗ-ΕΛΛΑΚΤΩΡ) το είδαμε, το δεύτερο (ΤΕΝΕΡΓΑ) το ξέρουμε και το τρίτο -λένε- πως είναι της ΙΝΤΡΑΚΑΤ και συγκεκριμένα ότι γίνεται διαπραγμάτευση με την BC Partners για τις ΑΠΕ που έφεραν οι νέοι μέτοχοι της κατασκευαστικής Λαζαράκης-Στασινόπουλος.

Ο Δημήτρης Κούτρας και η Αττική Οδός

-Με την ευκαιρία να σας υπενθυμίσω ότι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των 8 κοινοπραξιών που διεκδικούν την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Οι πληροφορίες της αγοράς θέλουν τον Δημήτρη Κούτρα να έχει ανοίξει διαύλους επικοινωνίας με 2 από τις 8 υποψήφιες κοινοπραξίες, για το ενδεχόμενο συμμετοχής -την τελευταία στιγμή πριν από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών- της ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε μία από αυτές. Στην αγορά υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν πως ο συγκεκριμένος διάλογος θα φέρει αποτέλεσμα και για αυτό η μετοχή ξεχώρισε και χθες στο κατακόκκινο χρηματιστηριακό ταμπλό. Η στήλη δεν πείθεται από την προαναφερόμενη εκτίμηση, αλλά ο καθένας σε αυτή τη ζωή δικαιούται να έχει την άποψή του.

Η Καμπάς περιμένει τη δική της δημόσια πρόταση

μετοχή της Καμπάς, παρά το χθεσινό -6,22%, διατηρείται με αξιοπρέπεια πέριξ της περιοχής των 2 Ευρώ. Η μέση τιμή των τελευταίων 6 μηνών είναι 2,15 ευρώ. Αν λοιπόν γίνει δημόσια πρόταση και στην Καμπάς αυτή θα είναι η προτεινόμενη τιμή. Η θεαματική αλλαγή των μετοχικών ισορροπιών στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ οδηγεί – και σωστά- σε δημόσια πρόταση προς τους υπολοίπους μετόχους μειοψηφίας. Αμέσως σειρά θα πάρει και η μετοχή της Καμπάς. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι ιδιοκτήτης και διαχειριστής του μεγαλύτερου πάρκου λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα (Smart Park), 350 στρέμματα, όπου υπάρχει πλήρης λειτουργία και καταβολή ενοικίων από τον Ιούλιο του 2021.

ΤΙΤΑΝ και LAMDA στη δίνη της αγοράς

-Μέσα στον γενικότερο χθεσινό χρηματιστηριακό πανικό, τόσο η Lamda Development όσο και ο ΤΙΤΑΝ είδαν την κεφαλαιοποίησή τους να υποχωρεί κάτω από το δισεκατομμύριο. Δηλαδή, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή αγορά, η Lamda αξίζει κάτι λιγότερο από 980 εκατ. ευρώ, όταν στο ταμείο της μόνο, έχει ρευστά διαθέσιμα, έσοδα από ομολογιακά δάνεια και τραπεζικό δανεισμό, ύψους 2 δισ. ευρώ. O ΤΙΤΑΝ αξίζει στο ΧΑ, περίπου 940 εκατ. ευρώ, όταν έχει μία θυγατρική στις Η.Π.Α. η οποία με βάση τις συγκριτικές αποτιμήσεις των αντίστοιχων εταιρειών θα μπορούσε να μπει στο αμερικανικό χρηματιστήριο με κεφαλαιοποίηση (μόνο η ΤΙΤΑΝ USA) 2 δισ. ευρώ. Γι’ αυτό σ’ αυτές τις συγκυρίες αγοράζουν οι μεγαλομέτοχοι.

Ελληνικό και κυκλοφοριακό χάος

-Με την ευκαιρία που ασχοληθήκαμε με τη Lamda Development, να σας πω πως στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων έχει ξεκινήσει συζήτηση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που χρειάζεται να γίνουν για το έργο του Ελληνικού. Υπολογίζουν… σε αρκετές χιλιάδες τις διελεύσεις φορτηγών κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων φάσεων της κατασκευής, σε βαθμό που θα προκληθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα στις οδούς προς τα Νότια Προάστια. Οπότε, έχει ανοίξει η συζήτηση για το πώς θα αποφευχθεί το κομφούζιο με την κυκλοφορία.

Η ντρίπλα του Τσαμάζ για τον Ολυμπιακό

Μεγάλη ντρίπλα από τον Μιχάλη Τσαμάζ όταν ρωτήθηκε από ξένο αναλυτή για τις πληροφορίες (που διαβάζετε στo Dark Room) επικείμενης συμφωνίας της Cosmote TV και του Ολυμπιακού για τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων των ερυθρόλευκων στη Super League. Επειδή, λέει, μας ακούν και Έλληνες δημοσιογράφοι, αν απαντήσω θα επικεντρωθούν σε αυτό και δεν θα δώσουν προσοχή στα εξαιρετικά αποτελέσματα που εμφάνισε ο ΟΤΕ το πρώτο τρίμηνο. Οπότε ας το αφήσουμε για την επόμενη φορά, είπε, περνώντας την μπάλα κάτω από τα πόδια του αναλυτή. Πάντως, οι πληροφορίες επιμένουν πως η συμφωνία για δύο χρόνια είναι κοντά, με τίμημα για τον Ολυμπιακό σημαντικά υψηλότερο από αυτό που έδινε η Nova.

Το «διακοποδάνειο» του Βακάκη

-«Πότε θα διανείμετε το υπόλοιπο (προ)μέρισμα για την χρήση 2022;» ρώτησε ένας μέτοχος τον Απόστολο Βακάκη στην πρόσφατη γενική συνέλευση. «Πολύ σύντομα. Μας αρέσει να επιβραβεύουμε τους μετόχους μας, γι’ αυτό θα τους το δώσουμε νωρίς-νωρίς, σαν ένα διακοποδάνειο» απάντησε ο επιχειρηματίας ο οποίος προηγουμένως τους είχε μαυρίσει την ψυχή με τις προβλέψεις του. Πριν «αλέκτωρα φωνήσαι», χθες η JUMBO ανακοίνωσε ότι ολοκληρώνει την προκαταβολική διανομή του μερίσματος για τη χρήση 2022, συνολικού ύψους 0,77 ευρώ ανά μετοχή. Δηλαδή, όσοι είναι μέτοχοι, στις 2 Ιουνίου θα εισπράξουν 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.

Οι ναυτιλιακοί λογαριασμοί της οικογένειας Στέγγου

-Όλα ξεκίνησαν με την επίσημη ανακοίνωση της Τεχνικής Ολυμπιακής στο Χρηματιστήριο: Η θυγατρική της ναυτιλιακή εταιρεία Roma Holdings, με έδρα τα νησιά Marshall στη μακρινή Ωκεανία, έκλεισε ένα συμβόλαιο ναύλωσης του πλοίου MSC Roma για 4 χρόνια. Μετά, χρειάζεται χαρτί και μολύβι. 350 μέρες x 34.000 δολάρια για 4 χρόνια και το έσοδο εκτιμάται σε 40 εκατ. ευρώ, με τη σημερινή ισοτιμία ευρώ – δολαρίου. Ολόκληρο το πλοίο αγοράστηκε 33,5 εκατ. ευρώ. Ολόκληρη η Τεχνική Ολυμπιακή αξίζει δεν αξίζει 70 εκατ. ευρώ.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.