search icon

dark room

Η Τράπεζα Πειραιώς πουλάει την DORY και «ζορίζει» την εθελουσία, τα funds σφάζονται στην ποδιά της PQH, έτοιμο το πρώτο εργοτάξιο για τη γραμμή 4 και τα νέα αφεντικά της Jetoil που παλεύουν με τα χρέη

    –Χαίρετε! Κάπως καλύτερα εμφανίζεται επιδημιολογικά η εικόνα στα ultra τουριστικά νησιά απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή σε Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο και σε περιοχές της Κρήτης, λένε οι «λοίμω» (λοιμωξιολόγοι) που ασχολούνται με το θέμα και άρα δεν προβλέπονται νέα «λουκέτα» στα παραθεριστικά κέντρα. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι το Μ.Μ. δεν αισθάνεται […]

 

 

Χαίρετε! Κάπως καλύτερα εμφανίζεται επιδημιολογικά η εικόνα στα ultra τουριστικά νησιά απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή σε Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο και σε περιοχές της Κρήτης, λένε οι «λοίμω» (λοιμωξιολόγοι) που ασχολούνται με το θέμα και άρα δεν προβλέπονται νέα «λουκέτα» στα παραθεριστικά κέντρα. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι το Μ.Μ. δεν αισθάνεται ότι έρχεται η καταιγίδα της «Μετάλλαξης Δέλτα» αφού αυτή είναι πλέον ορατή σ’ όλο τον κόσμο – μια ματιά στα κρούσματα της Ευρώπης και της Αμερικής, το δείχνει. Ο χθεσινός νόμος έκρυβε την είδηση που θα χαρακτηρίσει την επόμενη ημέρα στη ζωή και καθημερινότητά μας. Τι άλλο μπορεί να σημαίνει η υποχρέωση των εργαζομένων να επιδεικνύουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού στην εργασία τους ή διαφορετικά θα επιστρέφουν στο σπίτι, κάτι που προφανώς ΕΠΕΤΑΙ νομοθετικά και, μάλιστα, συντόμως.

-Οι δουλειές με τα κόκκινα δάνεια δεν σταματούν ούτε τον Αύγουστο, καθώς τρέχουν οι διαδικασίες για δύο ακόμη χαρτοφυλάκια. Το ένα, λίγο-πολύ γνωστό, είναι το Sunshine της Τράπεζας Πειραιώς, αξίας περίπου 600 εκατ. που αποτελείται από περίπου 5.000 συμβάσεις leasing, κυρίως μικρομεσαίων. Οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν στις 10 Αυγούστου και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές μιλούν για πολύ δύσκολη συναλλαγή επειδή αγοράζουν εταιρία και όχι χαρτοφυλάκιο.

-Τέσσερις ημέρες πριν από τις δεσμευτικές προσφορές για το Sunshine και συγκεκριμένα στις 6 Αυγούστου θα υποβληθούν οι μη δεσμευτικές προσφορές για το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων της Τράπεζας Πειραιώς με τον επωνυμία Dory, αξίας περίπου 800 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει και από την επωνυμία είναι συνέχεια της παλαιότερης συναλλαγής με επίσης ναυτιλιακά δάνεια ΝΕΜΟ και για αυτό το βάφτισαν Dory, που είναι το όνομα που είχε ένα μπλε ψαράκι που εμφανιζόταν στην ταινία της Disney μαζί με το Νemo. Μου λένε, πάντως, ότι για τους δανειολήπτες της θάλασσας ο λογαριασμός δεν θα είναι και τόσο… αλμυρός. Για γλυκό το πάει.

-Tα δυο πακέτα όμως της Τράπεζα Πειραιώς είναι σχετικά μικρές συναλλαγές γιατί servicers και funds θα βγάλουν τα παλιομάχαιρα και θα σφαχτούν στο τελευταίο τρίμηνο του έτους για τα 6 δισ. κόκκινα δάνεια της PQH. Για αυτό το πακέτο δανείων η σύγκρουση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και από αυτήν του Frontier της ΕΤΕ και θα συμμετάσχουν όλα τα μεγάλα παιδιά της αγοράς. Για τα δάνεια της PQH θα βγουν στην αγορά χωρίς τιτλοποίηση και συνεπώς οι προσφορές θα είναι μετρητά και καταβλητέες άμεσα. Αυτό σημαίνει ότι για ΝPLs αξίας 6 δισ. οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν διαθέσιμα 500 με 600 εκατ. ευρώ για να μπουν στον χορό.

-Με την ευκαιρία, αφού ο λόγος είναι τράπεζες, να σας πω πως το πρόγραμμα εθελουσίας της Τράπεζας Πειραιώς δεν περπάτησε με την αναμενόμενη επιτυχία, οπότε πήρε παράταση μέχρι τη Δευτέρα 26 Ιουλίου, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και να αποχωρήσουν λίγο πάνω από 500 εργαζόμενοι. Η Πειραιώς έχει 10.000 υπαλλήλους και η αμέσως επόμενη τράπεζα 8.000. Όπως καταλαβαίνετε, ως χθες έτρεχε το πρόγραμμα εθελουσίας. Από σήμερα κι ως τη Δευτέρα ξεκινά το πρόγραμμα «εθελουσίας». Τι δουλειά κι αυτή

-Μέχρι την Παρασκευή θα έχει κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά των Egis – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς το Υπερταμείο έχει θέσει στόχο να υπογραφεί η συγκεκριμένη σύμβαση μέχρι το τέλος του έτους. Το πόσο μπορεί να βελτιωθεί μια προσφορά, που αποτιμά την παραχώρηση της Εγνατίας στο 1,5 δισ., είναι ένα ενδιαφέρον ερώτημα.

-Να σας πω κι ένα ευχάριστο νέο για όλους εμάς (και δυσάρεστο για τους περιοίκους): Την επόμενη εβδομάδα θα είναι έτοιμο στην Κατεχάκη το πρώτο εργοτάξιο του μετρό για την κατασκευή της πολυσυζητημένης γραμμής 4. Πρόκειται για το ένα από τα δύο βασικά εργοτάξια του έργου, με το δεύτερο να έχει προγραμματιστεί για τη Λεωφόρο Βεΐκου στο Γαλάτσι. Το δεύτερο εργοτάξιο επρόκειτο να ανοίξει μέσα στον Αύγουστο, αλλά έπεσαν πάνω σε κάτι αγωγούς της ΕΥΔΑΠ και το χρονοδιάγραμμα τώρα γράφει Σεπτέμβριο. Σημειώστε ότι τα ανωτέρω δεν είναι της ΑΒΑΞ, αλλά εντάσσονται στο πρόγραμμα πρόδρομων εργασιών το οποίο έχει αναλάβει η κατασκευαστική ΕΡΕΤΒΟ.

– Τις ανατιμήσεις στο ψωμί, λόγω της εκτίναξης του κόστους των πρώτων υλών, ακόμα δεν τις έχουμε δει. Όπως εξηγούσε τις προάλλες ο Κωνσταντίνος Σαραντόπουλος της Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος στους μετόχους της εταιρείας, οι αλευροβιομηχανίες έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο κόστος των ανατιμήσεων, ωστόσο τα περιθώρια μάλλον έχουν εξαντληθεί. Υποθέτω, το πιάσατε το υπονοούμενο…

πονεμένη ιστορία της Jetoil, που ανήκε κάποτε στην οικογένεια Μαμιδάκη και το 2018 πέρασε στα χέρια τής (υπό ρωσικό έλεγχο) αυστριακής Cetracore Energy είναι, λίγο έως πολύ, γνωστή. Μετά τον ιδιοκτησιακό ανασχηματισμό δημιουργήθηκε ο ξεχωριστός εταιρικός βραχίονας της Jet oil Industries, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Χανδρή, που εν πολλοίς ανέλαβε την επανασύσταση του δικτύου πρατηρίων της εταιρείας. Το ζήτημα όμως είναι ότι οι «σχέσεις» μεταξύ των δύο πλευρών -και δεν εννοώ προσωπικές, αλλά καθαρά οικονομικές- δεν φαίνεται να περνούν και την καλύτερη περίοδό τους.

-Έτσι, στην Jet oil Industries έγινε εσχάτως μια σημαντική ΑΜΚ. Συγκεκριμένα, από εκεί που το μετοχικό κεφάλαιο ήταν 30.000 ευρώ, με απόφαση της «Έκτακτης, Αυτόκλητης, Καθολικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων που έλαβε χώρα τη 16/06/2021 το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε κατά το ποσό των 2.000.040 ευρώ». Αυτό έγινε α) με συμψηφισμό απαιτήσεων 1.611.131,11 ευρώ των μετόχων εταιρειών κατά της εταιρείας και β) με εισφορά 388.908,89 ευρώ σε χρήμα, με την έκδοση συνολικά 66.668 ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας 30 ευρώ εκάστη. Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο διαμορφώθηκε στα 2.030.040 ευρώ.

-Στην Cetracore Jetoil, όπως ονομάζεται πλέον η μητρική εταιρεία, η πλευρά των Ρώσων καθώς και ορισμένοι άλλοι παράγοντες στη συνέχεια, έκαναν από το 2018 τρεις ΑΜΚ συνολικού ύψους 28,7 εκατ. ευρώ. Στις 30/6/21, όμως, με απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων το μετοχικό κεφάλαιο μειώθηκε κατά το ποσό των 13.982.843,20 ευρώ, με τη μείωση της ονομαστικής αξίας των μετοχών από 100 ευρώ σε 51,32 ευρώ εκάστη. Κατόπιν τούτων, το κεφάλαιο της Cetracore Jetoil ανέρχεται σήμερα στα 14.741.156,80 ευρώ. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, όμως, είναι πώς φτάσαμε σε αυτές τις αυξομειώσεις του μετοχικού κεφαλαίου των δύο εταιρειών.

-Η «απάντηση» είναι ότι η Jet oil Industries είναι «νέα και ωραία», αλλά έχει και χρέη. Όπως προκύπτει από έκθεση εκτίμησης ορκωτού, από την 27/08/2019 έως και την 10/03/2021, το σύνολο των πιστώσεων (αγορές καυσίμων) από την Jet oil Industries ανέρχεται σε 12.706.102,18 ευρώ, ενώ το σύνολο των χρεώσεων (εξοφλήσεις καυσίμων) σε 9.607.298,09 ευρώ. Δηλαδή, η διαφορά των πιστώσεων και των χρεώσεων τη 10/03/2021 δίνει πιστωτικό υπόλοιπο συνολικού ποσού 3.098.804,09 ευρώ. Σημειωτέον ότι μέτοχοι της Jet oil Industries είναι κατά 50% η Cetracore Jetoil και κατά 50% η Elemento Ιndustries S.A. από την οποία η πρώτη έχει λάβει δύο δάνεια καθαρής παρούσας αξίας 611.111,11 ευρώ. Κάπως έτσι, η Cetracore Jetoil αποφάσισε να κεφαλαιοποιήσει μέρος της συνολικής ληξιπρόθεσμης οφειλής ύψους 1.000.020 ευρώ, ενώ η Elemento έκανε το ίδιο για τα δικά της 611.111,11 ευρώ. Μαζί με τα μετρητά των 388.908,89 ευρώ φτάσαμε στην ΑΜΚ της Jet oil Industries κατά 2.000.040 ευρώ, αφού όμως προηγήθηκε το γενναίο «κούρεμα» του κεφαλαίου της μητρικής Cetracore Jetoil. Το έχουμε πει, όμως, ότι αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες…

Exit mobile version