-Χαίρετε, στον απόηχο των δηλώσεων Μητσοτάκη για τα ομόφυλα ζευγάρια κινήθηκε χθες το Μ.Μ., στο κλίμα που έφτιαξε η συνέντευξη και πώς όλο αυτό θα πάει παρακάτω «να τελειώνουμε» όπως είπε η πηγή, «γιατί δεν πρόκειται να ασχοληθούμε και νυχθημερόν». Ρώτησα αν μπορεί να γίνει κάποια προσέγγιση ποσοτικά στο πώς θα εξελιχθεί μία ψηφοφορία στη Βουλή, εφόσον φτάσει εκεί. «Κοίτα, εγώ νομίζω πλέον ότι μπορεί να είμαστε στο 110-115 ψήφους υπέρ από εμάς και σε αρκετές αποχές, ίσως και στο τέλος να έχουμε υπέρ και 120-130, όταν σιγά σιγά θα καταλάβουν όλοι ότι μιλάμε για πολιτικό γάμο gay ζευγαριών, γιατί η υιοθεσία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα στην Ελλάδα από το 1947, για οποιονδήποτε έχει τις προϋποθέσεις». Εγώ σε αυτή την εκτίμηση της πηγής να προσθέσω ότι και ο Μάκης Βορίδης ή θα απέχει ή στο τέλος θα ψηφίσει με πιθανότερο το πρώτο. Πάντως, να καταψηφίσει το βλέπω χλωμό.

Κασσελάκης αρχηγός!

-Ψηφίσει δεν ψηφίσει πάντως ο Μάκης… ο Σάκης ή ο Λάκης της ΝΔ, εμείς έχουμε το ιππικό που θα καθαρίσει, ήτοι τον Stefanos που είπε χθες ότι όχι μόνο θα ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τον νόμο, αλλά θα θέσει και κομματική πειθαρχία. Αν, λοιπόν, προσθέσεις και ολίγον Νέα Αριστερά -μάλλον και της Ζωίτσας- σε λίγο θα πάμε στα 200 τα «Ναι». Αυτά είναι τα ωραία…

ΠΑΣΟΚ

-Πάντως, έτσι όπως πάει η υπόθεση θεωρώ ότι ο Ανδρουλάκης πολύ δύσκολα θα μπορέσει να πει στους βουλευτές του να καταψηφίσουν, αλλά και γενικότερα στην κοινή γνώμη. Μάλλον προς το «κατά συνείδηση» το βλέπω. Ιδιες δυσκολίες θα έχει και στην καταψήφιση του νόμου Πιερρακάκη για τον οποίο ουδείς γνωρίζει πού μπερδεύεται ο άνθρωπος και δεν ξεκαθαρίζει τι θέλει. Τέλος πάντων, ποιος είπε ότι και η αντιπολίτευση δεν έχει τις δυσκολίες της;

Αραία, αραία

-Τώρα που μιλάμε για τον νόμο περί μη κρατικών ΑΕΙ, να παρατηρήσω ότι χθες στο Σύνταγμα -στη διαδήλωση κατά του νόμου- ήταν αυτό που λέγαμε παλιά... «αραία, αραία, καμιά σαρανταρέα»!

Αλλαγές εκ βάθρων στις Ενοπλες Δυνάμεις

-Η ώρα του ΚΥΣΕΑ που σας αποκάλυψα χθες έφτασε και οι αλλαγές θα είναι σαρωτικές. Έχουμε και λέμε, ο Α/ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος θα αντικατασταθεί από τον Δημήτρη Χούπη, Διοικητή Ειδικού Πολέμου. Κατά τα φαινόμενα, αποχωρούν και οι τρεις αρχηγοί που υπηρετούν τώρα, δηλαδή ο Α/ΓΕΑ Μπουρολιάς, ο Α/ΓΕΣ Χουδελούδης που είναι αρχαιότερος του Χούπη και άρα δεν μπορεί να παραμείνει, αλλά και ο Α/ΓΕΝ Δρυμούσης. Δρυμούσης και Χουδελούδης έμειναν έναν χρόνο στις θέσεις τους, ενώ για τη θέση του Α/ΓΕΝ ακούγεται έντονα το όνομα του Αρχηγού Στόλου Δημήτρη Κατάρα. Για τη θέση του Α/ΓΕΣ παίζει έντονα το όνομα του Δημήτρη Κωστίδη, ο οποίος είναι επικεφαλής της ΑΣΔΥΣ και έχει σοβαρές ακαδημαϊκές περγαμηνές. Για τη θέση του Α/ΓΕΑ ακούγεται έντονα το όνομα του Δημοσθένη Γρηγοριάδη. Οι αλλαγές δεν θα περιοριστούν εκεί, καθώς θα ακολουθήσουν σοβαρές ανακατατάξεις σε όλες τις βαθμίδες των Ενόπλων Δυνάμεων, με τον "κωδικό" στο Πεντάγωνο να τιτλοφορείται "ανανέωση".

Πώς η Αρχή για το Ξέπλυμα έσωσε το deal

-Χθες ανακοινώθηκε ένα deal 16 εκατ. ευρώ όπου η Παρευξείνια Τράπεζα αγοράζει από την Dimand (που καταφέρνει δύσκολα και “κολλημένα” project, π.χ. Μινιόν, Πύργος Πειραιά κ.ά.) ένα κτίριο στη Θεσσαλονίκη που θα στεγάσει τα νέα γραφεία της τράπεζας. Πίσω από αυτή τη συμφωνία υπάρχει ένας από μηχανής Θεός που άνοιξε τον δρόμο για να κλειδώσει το deal και πρόκειται για τον Χαράλαμπο Βουρλιώτη, τον επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα. Πώς εμπλέκεται η Αρχή στη συμφωνία; Μέτοχοι της Παρευξείνιας είναι 11 κράτη και για να χρηματοδοτηθεί η συμφωνία η Παρευξείνια Τράπεζα έπρεπε να κάνει αύξηση κεφαλαίου. Διαδικασία με σοβαρές νομικές και άλλες δυσκολίες όταν μεταξύ 11 κρατών είναι και η Ρωσία, για την οποία ισχύουν οι γνωστές κυρώσεις με το πάγωμα των κεφαλαίων στο εξωτερικό κ.λπ. Τον γόρδιο δεσμό έλυσε η Αρχή για το Ξέπλυμα η οποία, με αποφάσεις που έλαβε, επέτρεψε την αύξηση κεφαλαίου.

Πιο κοντά στη διανομή μερισμάτων οι τράπεζες

-Ομαλά, χωρίς απρόοπτα, φαίνεται πως κύλησε η συνάντηση που είχαν χθες Κυβέρνηση, ΤτΕ και τραπεζίτες με τους επικεφαλής των SSM και του Single Resolution Board (SRB). Οι επόπτες έθεσαν τις προτεραιότητες για τις τράπεζες, αλλά το σημαντικό είναι ότι εμφανίστηκαν θετικοί για διανομή μερισμάτων χρήσης 2023. Οι Ευρωπαίοι επόπτες, κατά πάγια τακτική, δεν αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους παρά την προηγουμένη ημέρα. Ωστόσο, το μήνυμα που πέρασαν για διανομή μερισμάτων ήταν θετικό, υπό προϋποθέσεις βέβαια, που αφορούν τη διατηρησιμότητα της κερδοφορίας, τη βελτίωση των κεφαλαιακών δεικτών και τη διαχείριση των NPLs. Στα συμπεράσματα από τη συνάντηση προσθέστε μια διάθεση να ολοκληρωθεί η αποεπένδυση του ΤΧΣ από τις συστημικές τράπεζες, να συνεχιστεί η μείωση των κόκκινων δανείων, να βελτιωθούν οι κεφαλαιακοί δείκτες κ.λπ.

Γιατί έρχεται στην Αθήνα η CEO της Vodafone;

-Αρχές του επόμενου μήνα έρχεται στην Αθήνα η Μαργκερίτα Ντέλα Βάλε, η οποία από τον περασμένο Απρίλιο είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Vodafone Βρετανίας, αφού προηγουμένως είχε θητεύσει 5 μήνες ως «προσωρινή CEO». Η εντολή που πήρε η Ντέλα Βάλε από τους δυσαρεστημένους μετόχους της Vodafone UK, μόλις κάθισε στο γραφείο της στο Paddington του Λονδίνου, ήταν να εξορθολογίσει τον Όμιλο, να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες και να «απλοποιήσει» την επιχείρηση. Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν για τον σκοπό της επίσκεψης της κυρίας Ντέλα Βάλε στην Αθήνα, ειδικά αυτή την περίοδο όπου δρομολογούνται ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, κυρίως με την είσοδο νέων παικτών, όπως π.χ. της ΔΕΗ, τα νέα τιμολόγια κ.λπ.

Ισπανοί γαμπροί για Avramar

-Πρωτοβουλίες για να βρεθεί διέξοδος στο ζήτημα της Avramar και των δανείων της, που προκαλούν πονοκέφαλο στο σύστημα, έχουν αναλάβει οι πιστώτριες τράπεζες. Πληροφορίες αναφέρουν πως προ ημερών υπήρξαν συζητήσεις με fund από την Ιβηρική και συγκεκριμένα την Ισπανία. Το ενδιαφέρον αιτιολογείται καθώς σημαντικό μέρος της παραγωγής και της δραστηριότητας της Avramar βρίσκεται στην Ισπανία, «κληρονομιά» της Andromeda που είχε πραγματοποιήσει σειρά εξαγορών (Niordseas, Acuimar Group – Frescamar, Piscimar και Cultipeix), ενώ ο Νηρέας είχε αποκτήσει την Predomar. Βέβαια, οι συζητήσεις δεν σημαίνουν και κάτι χειροπιαστό, αφού οι τράπεζες και η Deloitte ως σύμβουλος έχουν χτυπήσει και αλλού πόρτες, αλλά δείχνει πως, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να βρεθεί επενδυτής. Αρκεί να μην υπάρξουν καθυστερήσεις, τις οποίες φυσικά δεν προκαλούν οι τράπεζες οι οποίες περιμένουν τους μετόχους της Avramar για να κλείσει η ενδιάμεση χρηματοδότηση της εταιρείας. Στόχος είναι αυτό να γίνει μέσα στον μήνα.

Οι... Ηρακλειδείς μπήκαν στη WATT Recycling

-Το deal είχε προετοιμαστεί εδώ και καιρό και τελικά ο Όμιλος Ηρακλής εξαγόρασε τη WATT Recycling που είχε «γεννηθεί» μετά την αποχώρηση του Θανάση Κατρή από την Ηλέκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ. Αν και υπήρξαν στο πρόσφατο παρελθόν φλερτ και από άλλους ομίλους, τελικά ο Ηρακλής (μέλος της HOLCIM), που εμφανίζεται πολύ δραστήριος με τον Δημήτρη Χανή στο τιμόνι του, απέκτησε την εταιρεία. Ήδη στο ΔΣ της WATT τοποθετήθηκαν άνθρωποι της Ηρακλής και συγκεκριμένα η Λένα Μπέλση (επικεφαλής της Geocycle, της εταιρείας διαχείρισης αποβλήτων που ελέγχεται από την Ηρακλής) ως διευθύνουσα σύμβουλος της WATT και ο Λευτέρης Τρέχας, CFO της Ηρακλής, στη θέση του Προέδρου. Το νέο ΔΣ συμπληρώνουν επίσης στελέχη του ομίλου.

Η στρατηγική του ομίλου της ΒΙΟΧΑΛΚΟ

-Η διοίκηση του Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ είναι πεπεισμένη ότι η πραγματική αξία της Cenergy Holdging είναι πολύ μεγαλύτερη του 1,4 δισ. ευρώ που είναι η σημερινή κεφαλαιοποίηση στο Χρηματιστήριο της Αθήνας. Τα στελέχη του Ομίλου εκτιμούν ότι η Cenergy είναι μια εταιρεία τεχνολογίας (tech company) περισσότερο, παρά μετάλλων και καλωδίων. Κατά συνέπεια, εάν κι εφόσον, κάποια στιγμή στο μέλλον πουληθεί ένα πακέτο μετοχών της Cenergy σε θεσμικά χαρτοφυλάκια, όπως εισηγείται από καιρό η Goldman Sachs, αυτή η συναλλαγή θα γίνει σε υψηλότερη τιμή. Από την άλλη πλευρά, το free float της Cenergy είναι πολύ χαμηλό (μόλις 12%) όπως αντιστοίχως οι μετοχές της ΒΙΟΧΑΛΚΟ σε ελεύθερη διαπραγμάτευση δεν ξεπερνούν το 8% του μετοχικού κεφαλαίου και της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ το 12%. Η χρηματιστηριακή στρατηγική που ακολουθεί ο Όμιλος προσπαθεί να συγκεράσει τις προσδοκίες των βασικών μετόχων με τις τάσεις της αγοράς και τον τελικό στόχο που είναι η αύξηση της διασποράς των μετοχών του Ομίλου.

Με πρωταγωνιστές Εθνική και Πειραιώς

-Σε Ευρώπη και Αμερική οι ανακοινώσεις για τον πληθωρισμό, οι εκτιμήσεις για την πορεία των επιτοκίων και η ειδησεογραφία σε σχέση με τους εν εξελίξει πολέμους, διαμορφώνουν καθημερινά το αβέβαιο επενδυτικό σκηνικό, με ανεβοκατεβάσματα των δεικτών. Στην Αθήνα τίποτα τέτοιο συμβαίνει. Χθες, ο Γενικός Δείκτης κατέρριψε το υψηλότερο ρεκόρ του 2023 έφτασε μέχρι τις 1.354 μονάδες, είδε τι καιρό κάνει εκεί ψηλά, οπισθοχώρησε λίγο κι έκλεισε για μία ακόμη συνεδρίαση με άνοδο +0,25% και αξία συναλλαγών 121,7 εκατ. ευρώ με 16,12 εκατ. σε πακέτα. Στην ανταλλαγή πακέτων πρωταγωνίστησαν η Εθνική και η Τρ. Πειραιώς που οδήγησαν τον Τραπεζικό Δείκτη στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 7,5 ετών. Είναι φανερό ότι όλες οι μετοχές του FTSE 25 θέλουν στην αρχή της χρονιάς να συναντηθούν με τους διεθνείς επενδυτικούς οίκους φορώντας τα καλύτερα κοστούμια τους, με φιλόδοξα σχέδια και προοπτικές. Προς το παρόν, ουδείς μοιάζει διατεθειμένος να χαλάσει το πάρτι, παρά το γεγονός ότι όλοι σχεδόν οι χρηματιστηριακοί αναλυτές μιλούν για «υπεραγορασμένα» επίπεδα, αλλά αδυνατούν να προσδιορίσουν την πραγματική βάση αυτών των συγκρίσεων.

Αλλαγές φέρνει ο νέος νόμος για ΤΕΑ

-Σ΄ έναν χρόνο από σήμερα, τον Ιανουάριο 2025, η εποπτεία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης περνά στην ευθύνη της Τράπεζας της Ελλάδος. Μία από τις αλλαγές που θεσπίζει ο νέος νόμος για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης προβλέπει ότι σε εταιρεία, στην οποία κάποιο ΤΕΑ έχει επενδύσει περισσότερα από το 10% του μετοχικού της κεφαλαίου, απαγορεύεται στελέχη του ΤΕΑ να συμμετέχουν στη διοίκησή της. Ήδη οι υπηρεσίες της ΤτΕ έχουν ξεκινήσει τους πρώτους ελέγχους και διαπιστώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις ένα Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης έχει επενδύσει σε μία εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοίκησή της. Το θέμα είναι πιο σοβαρό όταν σε μία περιφερειακή Τράπεζα (η οποία επίσης εποπτεύεται από την ΤτΕ), ένα Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης έχει επενδύσει και διατηρεί μερίδιο πολύ μεγαλύτερο του 10% του μετοχικού της κεφαλαίου και ταυτόχρονα κρατά και την Προεδρία της Τράπεζας. Με διακριτικές οχλήσεις, αυτές οι αρρυθμίες θα διευθετηθούν ευσχήμως.

Ενα δημόσιο μαλλιοτράβηγμα στον Πειραιά

-Σε ανοιχτή επιστολή, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καταγγέλλει επωνύμως και παραθέτει στοιχεία για βασικό στέλεχος του Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ) με συνδικαλιστική δράση, στον οποίο η Ομοσπονδία αποδίδει περίεργες μεθοδεύσεις με σκοπό να συγκαλυφθούν οικονομικές και άλλες ατασθαλίες από τις κρατήσεις στους μισθούς των ναυτικών. Η ΠΝΟ κατηγορεί το συγκεκριμένο πρόσωπο ότι προσπάθησε επανειλημμένα να καλύψει τις δικές του πράξεις και παραλείψεις, εντάσσοντας τον ΕΛΟΕΝ στους φορείς της Κυβέρνησης με την υπογραφή σχετικών μνημονίων, ερήμην του Διοικητικού Συμβουλίου. Ειλικρινά, δεν έχω ιδέα αν οι καταγγελίες της ΠΝΟ ισχύουν ή είναι συγκρούσεις συνδικαλιστών ή οποιουδήποτε άλλου είδους ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Επειδή όμως ο ΕΛΟΕΝ -θεωρητικά, τουλάχιστον- έχει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 63 εκατ. ευρώ, με τα οποία πληρώνει τα επιδόματα των Ναυτικών και έχει ξεκινήσει ένα δημόσιο μαλλιοτράβηγμα, ας ασχοληθεί να βγάλει άκρη όποιος έχει πολιτικές ή και άλλες αρμοδιότητες στον συγκεκριμένο τομέα.

Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

-Είναι συγκλονιστικά όσα συμβαίνουν στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, παγκοσμίως. Πρώτα απ’ όλα, οι αριθμοί: Το 2023, η παραγωγή αλλά και οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας, για πρώτη φορά, ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Αριθμός-ρεκόρ. Η Κίνα εξήγαγε πέρυσι 4,91 εκατομμύρια οχήματα, άρα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Την ίδια στιγμή, η αμερικανική Tesla πούλησε 1,81 εκατ. αυτοκίνητα, ελαφρώς λιγότερα από την Audi που πούλησε 1,89 εκατ. αυτοκίνητα -κυρίως- στην… κινεζική αγορά. Ο ηλεκτρισμός αλλάζει τη βιομηχανία του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο που μέλλοντος θα ξεχωρίζει για τον σχεδιασμό, την άνεση, την πολυτέλεια και όχι για τον κινητήρα του. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κινητήρα. Έχουν μπαταρία. Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κατασκευαστές δεν μπορούν να εξαρτούν την παραγωγική τους δυναμική από τις διαθέσεις της Κίνας για εξαγωγές μπαταριών και ημιαγωγών. Επομένως, η αυτοκινητοβιομηχανία της Δύσης εξαρτάται από τις δυνατότητες παραγωγής αξιόπιστων μπαταριών, όχι κινητήρων.