Sponsored Content

Έχουν περάσει 8 χρόνια από τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν οι ηγέτες παγκοσμίως υιοθέτησαν την «Ατζέντα του 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη» που θεσπίζει μια σειρά από στόχους για τον τερματισμό της φτώχειας, την προστασία του πλανήτη, την εξασφάλιση της προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την εγγύηση ευημερίας για όλους. Μια ιστορική στροφή προς ένα νέο επιχειρηματικό πρότυπο.

Για τη Lidl Ελλάς η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης δεν είναι μια πρόσφατη υπόθεση. Είναι μέρος της φιλοσοφίας της και την συνοδεύει σε όλη την πορεία της εξέλιξης της. Στη διάρκεια των 24 χρόνων που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα φροντίζει με κάθε τρόπο για τους δικούς της ανθρώπους και το μέλλον τους, ενώ ταυτόχρονα νοιάζεται για το κοινωνικό σύνολο και την ευημερία του, για το περιβάλλον και την προστασία του.

Προκειμένου να πετύχει τους στόχους που θέτει μέσα στο ευρύ οικοσύστημα που δρα αφουγκράζεται με προσοχή τις ανάγκες, προσαρμόζεται στην εποχή και αντιδρά με ρεαλισμό και αυτογνωσία. Έτσι, κατορθώνει να διαμορφώνει τάσεις μέσα στην κοινωνία, να επιδρά στη ζωή του πλανήτη με θετικό πρόσημο και να προδιαγράφει την επόμενη ημέρα όλων μας.

Στοχευμένα βήματα για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος
H Lidl Ελλάς προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας, και επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, προσεγγίζοντας ολιστικά το θέμα.

Η καταπολέμηση της εξαιρετικά επιβαρυντικής για τον πλανήτη σπατάλης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα που ενισχύει τη γκάμα της σε βιώσιμα προϊόντα και συντονίζει την αλυσίδα ανεφοδιασμού στον ίδιο σκοπό. Οι παραγγελίες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό γίνονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται. Οι ογκώδεις συσκευασίες δίνουν τη θέση τους σε πιο μικρές κι οι πλαστικές αντικαθίσταται με εναλλακτικά, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους.

Μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets, έχει καθορίσει συγκεκριμένους στόχους και μέτρα που προσβλέπουν αρχικά στην αποφυγή, εν συνεχεία στη μείωση και όπου δεν καθίσταται δυνατό διαφορετικά, στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Μέχρι το 2030, η Lidl στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επιπλέον η Lidl Ελλάς κάνει χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της στο 100%. Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl αποδίδεται στην παραγωγή των προϊόντων της, δηλαδή στα αρχικά στάδια της αξιακής αλυσίδας. Η εταιρεία επιθυμεί λοιπόν, να δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.

Ενεργειακή αναβάθμιση
Αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση, έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ενώ υιοθέτησε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σε βάθος τετραετίας θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της.

Οι ενέργειες της Lidl Ελλάς για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του περιβάλλοντος δεν σταματούν εκεί. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η εγκατάσταση 28 πράσινων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων, καθώς και η εγκατάσταση 16 φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων και 2 στις αποθήκες. Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει τη δέσμευσή της για την προώθηση της πράσινης ενέργειας και τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος.

Επιπλέον δεσμεύσεις
Επιπρόσθετα, η εταιρεία, ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχει δεσμευτεί μεταξύ άλλων και για:
-20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025
-25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025
-50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030
-100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025
-100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά
-100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025