Αγορές

Εβδομάδα πίεσης για το πετρέλαιο με συνολικές απώλειες σχεδόν 3%

  • newsroom


Στην Ινδία, η παραγωγή των διυλιστηρίων αργού πετρελαίου τον Αύγουστο μειώθηκε κατά 26,4% σε ετήσια βάση, η μεγαλύτερη πτώση σε 4 μήνες

Με απώλειες έκλεισε την εβδομάδα το πετρέλαιο, ολοκληρώνοντας την με αρνητικό πρόσημο, εν μέσω εντεινόμενων ανησυχιών σχετικά με τον αντίκτυπο στη ζήτηση καυσίμων από τα αυξανόμενα κρούσματα του κορωνοϊού και προβληματισμού σχετικά με την πιθανή επιστροφή της παραγωγής από τη Λιβύη.

Η τιμή του μπρεντ υποχώρησε 0,3% στα 41,81 δολάρια το βαρέλι, ενώ του αργού αποδυναμώθηκε 0,3% στα 40,18 δολάρια το βαρέλι.

Το μπρεντ και το αργό ολοκληρώνουν την εβδομάδα με απώλειες σχεδόν 3% και βρίσκονται σε πορεία για να κλείσουν τον Σεπτέμβριο σε αρνητικό έδαφος για πρώτη φορά σε 6 μήνες.

«Αυτός ο μήνας δεν ήταν αποδοτικός για την αγορά πετρελαίου», αναφέρει ο Στέφεν Μπρένοκ της PVM.

«Τα αυξανόμενα κρούσματα του κορωνοϊού, τα νέα περιοριστικά μέτρα, η επιβράδυνση της οικονομικής ανάκαμψης και η καθυστέρηση ενός νέου δημοσιονομικού πακέτου στήριξης στις ΗΠΑ, έχουν φρενάρει την εύθραυστη επανεκκίνηση της ζήτησης των καυσίμων», συμπληρώνει.

Στις ΗΠΑ, τη χώρα με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτου από την πανδημία και τη μεγαλύτερη κατανάλωση πετρελαίου στον κόσμο, οι νέες αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας αυξήθηκαν απροσδόκητα την περασμένη εβδομάδα, υποδηλώνοντας ότι η οικονομική ανάκαμψη επιβραδύνει και ταυτόχρονα μειώνεται η ζήτηση των καυσίμων, η οποία παραμένει υποτονική καθώς τα ταξίδια έχουν περιορισθεί σε μεγάλο βαθμό.

Ο μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων της ζήτησης της βενζίνης την περασμένη εβδομάδα ήταν 9% χαμηλότερα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία της Τετάρτης.

Στην Ινδία, η παραγωγή των διυλιστηρίων αργού πετρελαίου τον Αύγουστο μειώθηκε κατά 26,4% σε ετήσια βάση -η μεγαλύτερη πτώση σε 4 μήνες-, καθώς η ζήτηση καυσίμων υποχώρησε επειδή τα αυξανόμενα κρούσματα του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει τη βιομηχανική και μεταφορική δραστηριότητα.

Στη Λιβύη, η Shell έχει στείλει δεξαμενόπλοιο για να φορτώσει αργό πετρέλαιο από τον τερματικό σταθμό Ζουεϊτίνα στις 3 Οκτωβρίου, πιθανώς το πρώτο φορτίο από τον Ιανουάριο από το λιμάνι το οποίο άνοιξε πρόσφατα. Ωστόσο, οι αναλυτές αμφισβητούν πόσο γρήγορα η χώρα θα μπορούσε να αυξήσει την προσφορά της.

«Βασικά, τίποτα δεν έχει αλλάξει από την πλευρά της προσφοράς που να επηρεάζει τις τιμές του πετρελαίου στο ευρύτερο πλαίσιο», δηλώνει ο Τζέφρι Χάλεϊ, αναλυτής στην OANDA.