«Η ανάκαμψη θα συνεχιστεί, αν και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών επιδεινώνεται λόγω των γεωπολιτικών κινδύνων και του πληθωρισμού Ο ΟΠΑΠ πρόκειται να επωφεληθεί από τη διαρθρωτική ανάκαμψη, ενώ για την Jumbo αναμένουμε ανθεκτική ανάπτυξη και κερδοφορία», εξηγεί η HSBC. «Επαναλαμβάνουμε σύσταση «αγορά» για την Jumbo (τιμή στόχος 19 ευρώ από 17,50 ευρώ) και για τον ΟΠΑΠ (τιμή στόχος 18ευρώ, από 16,5 ευρώ)», επισημαίνει η βρετανική τράπεζα.

Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες όπου οι οικονομολόγοι της HSBC προβλέπουν ότι η αύξηση του ΑΕΠ (+4,0% για το 2022ε) θα παραμείνει μπροστά από την Ευρωζώνη (+2,6%), προσφέροντας στις εταιρείες του καταναλωτικού τομέα σχετικά ευνοϊκές προοπτικές.

Η HSBC επισημαίνει ότι το καταναλωτικό περιβάλλον γίνεται αμυντικό. «Λόγω της αύξησης των γεωπολιτικών κινδύνων (μετά την έναρξη του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας) και των συνεχιζόμενων παγκόσμιων προβλημάτων από την πλευρά της προσφοράς, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα έφτασε στο υψηλό επίπεδο του 8,9% για τον Απρίλιο του 2022. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει δεχθεί πλήγμα, ενώ η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα αυξάνεται με τον υψηλό πληθωρισμό ενέργειας και άλλων δαπανών. Εν μέσω αυτών, εμείς αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα κινηθούν προσεκτικά στις δαπάνες, ωστόσο οι παράγοντες διαρθρωτικής ανάκαμψης εξακολουθούν να ευνοούν την ανάπτυξη. Ανάκαμψη του τουρισμού, αύξηση των κατώτατων μισθών, ισχυρή δημιουργία θέσεων εργασίας και η ομαλοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας (αυξανόμενο ενδιαφέρον για αθλητικές εκδηλώσεις, πλήρως ανοικτές αίθουσες τυχερών παιχνιδιών, την άρση των περιορισμών στα καταστήματα κ.λπ.) παρέχουν αναπτυξιακή ώθηση σε παίκτες όπως οι ΟΠΑΠ και Jumbo φέτος», αναλύει η τράπεζα.

ΟΠΑΠ: Σταθερή ανάπτυξη και διατηρήσιμη κερδοφορία

Η HSBC πιστεύει ότι η αύξηση του μικρού εσόδου (GGR) του ΟΠΑΠ το 2022 υποστηρίζεται καλά από τις τάσεις ανάκαμψης σε όλα τα κανάλια (Παγκόσμιο Κύπελλο στο 4ο τρίμηνο, τουρισμός ανάκαμψη, πλήρως ανοικτές επιχειρηματικές γραμμές κ.λπ.) μαζί με την αυξανόμενη βάση χρηστών και τα έσοδα από τυχερά παιχνίδια σε όλα τα διαδικτυακά κανάλια (ενισχυμένα και από νέα διαδικτυακά παιχνίδια).

Αναμένει ένα διατηρήσιμο επίπεδο παραγωγής EBITDA για τον ΟΠΑΠ λόγω της εξορθολογισμένης δομής κόστους σε όλες τις δραστηριότητες λιανικής πώλησης, ενώ η αύξηση των μισθών και των εξόδων μάρκετινγκ (ειδικά στις διαδικτυακές δραστηριότητες) θα προσθέσει μια μικρή αρνητική επίδραση φέτος. Με ισχυρή ικανότητα δημιουργίας ταμειακών ροών (FCF) και μια «βάση» μερισματικής πολιτικής ύψους 1 ευρώ/μετοχή, θεωρεί ότι η έκπτωση 10% περίπου (consensus) σε σχέση με το 2015-2019 του ιστορικό μέσο όρο του μέσου όρου δείκτη P/E, φαίνεται αδικαιολόγητη.

Jumbo – ανθεκτική ανάπτυξη και κερδοφορία

Η Jumbo προσανατολίζεται σε συγκρατημένες προοπτικές ανάπτυξης για το 2022 (αύξηση πωλήσεων 2-5%), η οποία θεωρεί η τράπεζα ότι είναι συντηρητική, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει ήδη αναφέρει αύξηση των πωλήσεων κατά 25% για τους πρώτους 4 μήνες του 2022. Η HSBC πιστεύει ότι η Jumbo μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα (η δική της εκτίμηση είναι για +9% αύξηση των πωλήσεων), ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, υποστηριζόμενο από την ισχυρή πρόταση αξίας στην αγορά.

Ιστορικά η Jumbo έχει αναλάβει μια συνετή προσέγγιση στη διαχείριση του κόστους και, ως εκ τούτου, αναμένει σταθερή κερδοφορία το 2022 (σε ευθυγράμμιση με τα 2019 επίπεδα, πριν από τα ΔΠΧΑ 16), παρά τις προκλήσεις. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει περιθώριο για επαναξιολόγηση εδώ με μια ισχυρή καθαρή ταμειακή θέση (ίση με το 27% περίπου της κεφαλαιοποίησης) και τη μερισματική πολιτική υπέρ των μετόχων.

 

Διαβάστε ακόμα

Λάκης Γαβαλάς: Κληρώνει την Παρασκευή για το εμβληματικό ακίνητο στην Κάντζα (pics)

Το deal της Ελλάκτωρ, οι λέοντες και οι ύαινες, η γαλλική ελίτ των μπίζνες στην Αθήνα, ο Κρητικός με την Αρτόπολις και η Prodea 

Έξι χρόνια για μια τουριστική επένδυση στην είσοδο της Λευκάδας! (pics)