Καθώς οι τιμές του πετρελαίου πλησιάζουν όλο και πιο κοντά στα 90 δολάρια το βαρέλι, ελάχιστες ενδείξεις υπάρχουν ότι η καθημερινή ζήτηση, η οποία έδωσε ώθηση στο ράλι, θα σταματήσει.

Όπως σημειώνει το Bloomberg, στη διεθνή αγορά, η ζήτηση ρεκόρ για το αργό έχει οδηγήσει σε αύξηση των ασφαλίστρων που πληρώνουν οι έμποροι για να αποκτήσουν φορτία.

Την ώρα που αγοραστές στην Κίνα αυξάνουν τις προμήθειές τους, στη Βόρεια Θάλασσα, παρατηρήθηκε πληθώρα προσφορών, ενώ η Ασία προχώρησε επίσης στην αγορά εκατομμυρίων βαρελιών αμερικανικού αργού. Όλα αυτά αποτελούν ενδείξεις ότι το ράλι έχει δυναμική, ακόμη και όταν οι τιμές του αργού έφτασαν σε υψηλά έξι μηνών την περασμένη εβδομάδα.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς τα περιθώρια διύλισης – το κέρδος που αποκομίζουν οι μεταποιητές από την αγορά αργού και την παραγωγή καυσίμων – έχουν αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εκτινάχθηκε σε επίπεδα ρεκόρ τον Ιούνιο και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά μέσο όρο αργότερα μέσα στο έτος.

Το αργό τύπου Brent στο Λονδίνο έχει αυξηθεί σχεδόν 20% από τα τέλη Ιουνίου, καθώς η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία παρατείνουν τους εκούσιους περιορισμούς της προσφοράς τους και συσφίγγουν περαιτέρω τις διεθνείς αγορές πετρελαίου.

«Αυτό που καθιστά την αγορά περισσότερο περιορισμένη είναι η μείωση της παραγωγής στη Σαουδική Αραβία, με τα διυλιστήρια να αναζητούν εναλλακτικές αγορές», δήλωσε ο Giovanni Staunovo, αναλυτής της UBS Group AG. «Η ζήτηση είναι σταθερή σε μεγάλα τμήματα της Ασίας καθώς και στις ΗΠΑ, και παρουσιάζει μεικτή εικόνα στην Ευρώπη».

Το κινεζικό mega διυλιστήριο Rongsheng Petrochemical Co. εξασφάλισε εκατομμύρια βαρέλια από την αγορά spot την περασμένη εβδομάδα. Επιπλέον τα διυλιστήρια της χώρας έλαβαν περίπου 40% περισσότερο αργό παράδοσης Σεπτεμβρίου από τους Σαουδάραβες σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Σε ολόκληρη την Ασία, τα εργοστάσια έχουν ήδη αγοράσει περίπου 40 εκατομμύρια βαρέλια από το αμερικανικό αργό παράδοσης Νοεμβρίου τον Αύγουστο.

Επιπτώσεις από το ράλι

Οι περικοπές του ΟΠΕΚ+ και οι επακόλουθες αυξήσεις των τιμών έκαναν πιο ακριβά εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο της Νορβηγίας. Αυτό έχει οδηγήσει σε χαμηλό ρυθμό πωλήσεων για τη μεγαλύτερη ροή αργού της Βόρειας Ευρώπης, και επίσης ώθησε ορισμένους αγοραστές να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές. Ακόμα κι έτσι, ποιότητες όπως το Forties έχουν ενισχυθεί.

Το Forties διαπραγματευόταν για τελευταία φορά με premium 85 σεντς το βαρέλι σε σχέση με τα 35 σεντς στις 31 Ιουλίου.

Ωστόσο, το πρόσφατο ράλι ενεδεχομένως να επιβραδυνθεί τους επόμενους μήνες, καθώς οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής καυσίμων, οι μεγαλύτεροι αγοραστές αργού μετά την Κίνα, ετοιμάζονται να σταματήσουν τα διυλιστήρια για την επερχόμενη φθινοπωρινή περίοδο συντήρησης, σε μια εποχή που οι γεωτρήσεις στο Permian αυξάνονται. Η επανεκκίνηση της παραγωγής πετρελαιοφόρου άμμου στον Καναδά θα πρέπει επίσης να συμβάλει στην ενίσχυση των προμηθειών.

Διαβάστε ακόμη

Το φθινοπωρινό στοίχημα της κυβέρνησης για αύξηση δαπανών και εσόδων

Νέα δίωξη Τραμπ από την πολιτεία της Τζόρτζια για τις εκλογές του 2020

Ακρίβεια: «Πολυεθνικές» αυξήσεις εντοπίζει η κυβέρνηση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ