Το Κατάρ προστίθεται στις χώρες του Περσικού Κόλπου που επαναφέρουν σταδιακά τις εξαγωγές αργού πετρελαίου, καθώς οι παραγωγοί της περιοχής αυξάνουν τη δραστηριότητά τους μετά την προσωρινή συμφωνία ειρήνευσης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.
Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, φορτίο αργού τύπου Al-Shaheen πωλήθηκε αυτή την εβδομάδα στην ταϊβανέζικη Formosa Petrochemical Corp., η οποία αναζητούσε προμήθειες για την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, ποσότητες της ίδιας ποιότητας, καθώς και των ποικιλιών Qatar Marine και Qatar Land, διατέθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε ινδικό διυλιστήριο, σύμφωνα με traders που γνωρίζουν τις συναλλαγές.
Οι συγκεκριμένες συμφωνίες αποτελούν τις πρώτες καταγεγραμμένες εξαγωγές καταριανού αργού προς ασιατικά διυλιστήρια από την έναρξη του πολέμου, αν και το εμιράτο είχε ήδη επιταχύνει την αποκατάσταση της παραγωγής και των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Η αποκλιμάκωση της έντασης έχει αλλάξει σημαντικά το κλίμα στις αγορές ενέργειας. Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν έντονα μέσα στον μήνα, με το Brent να διαγράφει όλα τα κέρδη που είχε καταγράψει κατά τη διάρκεια της πολεμικής κρίσης, καθώς η επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ επιτρέπει την ομαλοποίηση των εξαγωγών και των θαλάσσιων μεταφορών.
Η αυξημένη κινητικότητα έχει ήδη οδηγήσει σε ανάκαμψη των εξαγωγών αργού από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ αντίστοιχη επανεκκίνηση καταγράφεται και σε Ιράκ και Κουβέιτ.
Την ίδια στιγμή, το Κατάρ έχει επαναφέρει τη διέλευση δεξαμενόπλοιων LNG μέσω των Στενών του Ορμούζ και σχεδιάζει να αυξήσει γρήγορα την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου μόλις αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία του θαλάσσιου διαδρόμου. Πηγές με γνώση του σχεδιασμού εκτιμούν ότι η χώρα θα μπορέσει να επαναφέρει σχεδόν το σύνολο της εξαγωγικής της δυναμικότητας μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
Ελληνικό σούπερ τάνκερ φορτώνει 2 εκατ. βαρέλια
Σημαντική είναι και η ελληνική παρουσία στην επανεκκίνηση των μεταφορών πετρελαίου από τον Περσικό Κόλπο.
Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, το υπερδεξαμενόπλοιο Kiku, ελληνικής διαχείρισης, φορτώνει αυτή την περίοδο περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια καταριανού αργού από τον πλωτό τερματικό σταθμό αποθήκευσης και φόρτωσης του κοιτάσματος Al-Shaheen.
Το πλοίο εισήλθε στον Περσικό Κόλπο στις 19 Ιουνίου, έχοντας προηγουμένως εκπέμψει τελευταίο σήμα από τον Κόλπο του Ομάν στις 13 Ιουνίου. Με τον τρόπο αυτό συγκαταλέγεται στα πρώτα μεγάλα δεξαμενόπλοια που επέστρεψαν στην περιοχή μετά τη συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.
Παράλληλα, η κρατική QatarEnergy προσέφερε προς εξαγωγή φορτίο βενζίνης για τον επόμενο μήνα από το διυλιστήριο Mesaieed, επίσης στον Περσικό Κόλπο, ένδειξη ότι δεν αποκαθίστανται μόνο οι εξαγωγές αργού αλλά και η λειτουργία των μονάδων διύλισης.
Η QatarEnergy, που διαχειρίζεται το σύνολο της ενεργειακής παραγωγής της χώρας –από πετρέλαιο και προϊόντα διύλισης έως LNG– δεν σχολίασε τις πληροφορίες, ενώ ούτε η ελληνική Apex Shipping & Energy Ltd., η οποία εμφανίζεται στη βάση δεδομένων Equasis ως διαχειρίστρια του Kiku, απάντησε σε σχετικό αίτημα για σχολιασμό.
Διαβάστε ακόμη
Από Casio μέχρι Rolex: Η απίστευτη συλλογή που έφτιαξε ο Ζάκερμπεργκ όταν… ζήλεψε τον Αμπάνι (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.