H Wall Street δεν ξέρει αν θα κάνει Χριστούγεννα φέτος, καθώς πολλές εισηγμένες από τον τομέα του λιανεμπορίου φοβούνται τον κίνδυνο απότομου «φρένου» στις καταναλωτικές δαπάνες, υπό τον φόβο του ιστορικού πληθωρισμού. 

Εν όψει της εορταστικής περιόδου, στην οποία οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν «ποντάρει» πολλά, αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι τα έσοδα δεν θα ανταποκριθούν στις υψηλές προσδοκίες, ενόσω οι καταναλωτές σφίγγουν το ζωνάρι.  

Μέχρι στιγμής, το 2022 έχει φερθεί με σκληρό τρόπο στις μετοχές λιανικής και δεν αποκλείεται οι πωλήσεις του δ’ τριμήνου -παραδοσιακά το καλύτερο τρίμηνο του έτους- να μην αποτελέσουν το αναγκαίο… «σωσίβιο». 

Το πρώτο «καμπανάκι» έχει ήδη χτυπήσει, καθώς οι θέσεις των traders παραμένουν επιφυλακτικές. Μια κίνηση, την οποία είδαμε και τον περασμένο Μάιο, όταν οι εταιρείες λιανεμπορίου έσπευσαν να περικόψουν τις εκτιμήσεις για την ετήσια κερδοφορία.  

Put volume among consumer discretionary stocks is rising

Δεν είναι τυχαίο ότι η μετοχή της Target Corp. δέχθηκε ισχυρές πιέσεις την προηγούμενη εβδομάδα, αφού επιβεβαίωσε την επιβράδυνση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, ενώ προεξόφλησε περαιτέρω αδυναμία σε ορισμένους επιμέρους κλάδους, όπως των παιχνιδιών.  

Η Ομοσπονδία Λιανεμπορίου των ΗΠΑ, παράλληλα, προέβλεψε ότι οι εορταστικές πωλήσεις θα αυξηθούν με σημαντικά ηπιότερο ρυθμό σε σχέση με πέρυσι. Και η Amazon, από την πλευρά της, έκανε λόγο για τη μικρότερη τριμηνιαία αύξηση εσόδων στην ιστορία της, κάτι που προσωρινά την οδήγησε κάτω του ορίου του 1 τρισ. δολαρίων (σε όρους κεφαλαιοποίησης).  

Τα «κακά μαντάτα» αντανακλούν το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον, καθώς πληθωρισμός, αβεβαιότητα και υψηλό κόστος δανεισμού (αύξηση επιτοκίων) ρίχνουν βαριά «σκιά» στην ψυχολογία των καταναλωτών.  

Κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου, το Diversified Equity Fund, το οποίο διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία 2 δισ. δολαρίων, πούλησε όλο το μερίδιο που διέθετε στις καταναλωτικές εταιρείες Target και Walmart. Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των short θέσεων έχει αυξηθεί στο 3,7% από 2,7% στις αρχές του έτους.  

Ο τελευταίος μήνας του 2022 θεωρείται, αναμφίβολα, εξαιρετικά κρίσιμος για τους λιανοπωλητές, οι μετοχές των οποίων έχουν χάσει τουλάχιστον το 30% της αξίας τους από τις αρχές του έτους.  

The S&P 500 Retailing Index has underperformed the benchmark this year

Μέσα στην εβδομάδα, οι επενδυτές θα λάβουν επιπλέον ενημέρωση σχετικά με την πορεία των αποτελεσμάτων του κλάδου, καθώς οι εταιρείες Best Buy και Nordstrom θα δημοσιεύσουν τα μεγέθη του 9μηνου, ενώ θα προβούν και σε μια πρώτη εκτίμηση για την εορταστική περίοδο.  

«Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τους επόμενους δύο μήνες, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να πουλήσουν το απόθεμά τους και οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες» εξηγεί η Στέισι Γουίλντιτζ, πρόεδρος της SW Retail Advosors, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg.  

Διαβάστε επίσης

Πώς η Ελλάδα μετατρέπεται σε εξαγωγέα πράσινης ενέργειας στην Ευρώπη (χάρτης)

Ο «πόλεμος» των σιτηρών: Ποιος είναι ο ισχυρός άνδρας των λιπασμάτων που κινεί τα νήματα στο Κρεμλίνο

Μουντιάλ στο Κατάρ: Πολύ «χρυσό» για να το μποϊκοτάρουν τα διάσημα brands