Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing Co., Kέλι Όρτμπεργκ, αντιμετωπίζει μια νέα κρίση, η οποία αυτή τη φορά οφείλεται σε μια συντριβή που αφορούσε το εμβληματικό αεροσκάφος 787 Dreamliner της εταιρείας στην Ινδία, στην οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότερα από 240 άτομα.

Στους πρώτους εννέα μήνες της θητείας του ως Διευθύνων Σύμβουλος, ο ίδιος οδήγησε την εταιρεία μέσα από τα πρώτα στάδια μιας ανάκαμψης. Αντιμετώπισε την κρίση ρευστότητας, τις αυξανόμενες εργατικές αναταραχές, τη βιασύνη για την αναθεώρηση των διαδικασιών ασφάλειας της εταιρείας και έναν εμπορικό πόλεμο που ξεκίνησε ο Τραμπ εναντίον ενός από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing: την Κίνα.

Αλλά ακριβώς όταν ο Όρτμπεργκ φαινόταν να κερδίζει έδαφος και να αποσπάει επιφυλακτικά επαίνους για την πειθαρχία και την αυστηρότητα που επέβαλε στην ταλαιπωρημένη εταιρεία, η συντριβή ενός αεροσκάφους 787 της Air India με προορισμό το Λονδίνο υπενθύμισε πόσο δύσκολο είναι να ανακτήσει η αεροπορική εταιρεία την εμπιστοσύνη του κοινού.

Οι μετοχές της Boeing κατέγραψαν πτώση σχεδόν 5% μετά την είδηση του ατυχήματος, στο οποίο σκοτώθηκαν 241 από τα 242 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος, συνδέοντας για άλλη μια φορά τον κατασκευαστή αεροσκαφών με ζητήματα ασφάλειας.

«Είναι μια κλασική στιγμή διαχείρισης κρίσεων και γρήγορης αντίδρασης: να βγεις εκεί έξω και να στείλεις ομάδες για να καταλάβουν τι συνέβη, και απλά να είσαι εκεί για να καθησυχάσεις τους ανθρώπους», δήλωσε ο σύμβουλος αεροδιαστημικής Ρίτσαρντ Αμπουλάφια.

Σε δήλωσή του, ο Όρτμπεργκ εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των επιβατών και του πληρώματος του αεροσκάφους, καθώς και στους κατοίκους του Αχμενταμπάντ, από όπου αναχώρησε η πτήση. Προσέφερε επίσης την υποστήριξή του στην Air India για την έρευνα για το ατύχημα.

Εν τω μεταξύ, ο ίδιος και η επικεφαλής της Boeing Commercial Airplanes, Στέφανι Πόουπ, ακύρωσαν τα σχέδιά τους να παρευρεθούν στο Paris Air Show, το οποίο συνήθως αποτελεί ευκαιρία για τον CEO να παρουσιάσει την πρόοδο της εταιρείας και να κλείσει επιπλέον παραγγελίες αεροσκαφών.

Μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες ή ακόμη και μήνες για να αποκαλυφθεί η αιτία της συντριβής και η αντίδραση του Όρτμπεργκ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα παρακολουθείται στενά.

Bloomberg

Η συντριβή αυτή κινδυνεύει να επισκιάσει το Paris Air Show και να περιορίσει τη συμμετοχή της Boeing στη μεγαλύτερη εκδήλωση της αεροπορικής βιομηχανίας, ανέφερε ο Κεν Χέρμπερτ της RBC Capital Markets σε σημείωμα προς τους πελάτες της εταιρείας.

Μέχρι στιγμής, οι ειδικοί λένε ότι το βίντεο φαίνεται να δείχνει απώλεια ισχύος — είτε από πρόσκρουση πουλιού, κακής ποιότητας καύσιμο, σφάλμα συντήρησης ή του πιλότου, είτε από κάποιον άλλο παράγοντα. Λένε ότι είναι λιγότερο πιθανό η συντριβή να σχετίζεται με το σχεδιασμό και την κατασκευή του ίδιου του αεροσκάφους, το οποίο πετούσε για την Air India εδώ και 11 χρόνια.

Ο Όρτμπεργκ, ένας Αμερικανός μηχανικός βγήκε από τη συνταξιοδότηση πέρυσι για να αναλάβει μια από τις πιο δύσκολες αναδιαρθρώσεις στην αμερικανική επιχειρηματική σκηνή. Η Boeing βρισκόταν σε κατάσταση σοκ μετά από μια σχεδόν καταστροφική συντριβή ενός 737 Max που προκάλεσε έρευνες, αυστηρά μέτρα από τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές και μαζική αποχώρηση στελεχών.

Διατήρησε χαμηλό προφίλ ενώ εσωτερικά προωθούσε τη σημασία της καλλιέργειας μιας κουλτούρας που δίνει έμφαση στην ευγένεια, τον σεβασμό και την υπερηφάνεια για την εργασία. Μια ομάδα εργαζομένων, που σχηματίστηκε για να συντάξει μια δήλωση αξιών, επέμεινε να παροτρύνει το προσωπικό της Boeing να «ενδιαφερθεί».

Πελάτες της Boeing, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Air Lease, της μεγαλύτερης εταιρείας leasing αεροσκαφών στις ΗΠΑ, Τζον Πλούγκερ, έχουν παρατηρήσει αλλαγές. Τα αεροσκάφη του κατασκευαστή φτάνουν στην ώρα τους, δήλωσε ο ίδιος σε συνέντευξη τον περασμένο μήνα. Τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών και η εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας φαίνεται να λειτουργούν με λίγα προβλήματα και διακοπές.

Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία απολάμβανε ακόμη και τη δυναμική μιας ρεκόρ παραγγελίας από την Qatar Airways κατά τη διάρκεια επίσκεψης του Τραμπ, η οποία ώθησε τις παραγγελίες του Μαΐου στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών.

Η δυναμική αυτή κινδυνεύει να σταματήσει, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να διαπιστώσει τον ρόλο, εάν υπάρχει, που έπαιξε η Boeing στην αεροπορική τραγωδία.

Το αεροσκάφος που βρέθηκε στο επίκεντρο της τραγωδίας κατασκευάστηκε κατά τις πρώτες ημέρες του προγράμματος 787, όταν η Boeing αντιμετώπιζε τις συνέπειες της απόφασης να αναθέσει μεγάλο μέρος του σχεδιασμού και της ανάπτυξης σε προμηθευτές, προκειμένου να μειώσει το κόστος της.

Το Dreamliner ήταν το 26ο αεροσκάφος που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Boeing, κατατάσσοντας το μεταξύ των 60 πρώτων αεροσκαφών που χρειάστηκαν εκτεταμένες διεργασίες ανακατασκευής μετά την έξοδο τους από το εργοστάσιο της Boeing βόρεια του Σιάτλ.

Σύμφωνα με το Bloomberg, oι αρχικές «αναταράξεις» που πέρασαν τα 787 Dreamliner είχαν ξεθωριάσει καθώς το αεροσκάφος καθιερώθηκε ως ένα αεροσκάφος με σταθερή απόδοση για αεροπορικές εταιρείες από την ANA έως την United Airlines.

Αν και ο Πλούγκερ έχει εμπιστοσύνη στην ηγεσία της εταιρείας, «η Boeing δεν έχει ξεφύγει εντελώς από τον κίνδυνο», δήλωσε. «Πρέπει να παραδίδει με συνέπεια και να αποδεικνύει σταθερά την υψηλή ποιότητα της παραγωγής της, χωρίς πραγματικά προβλήματα ή ανησυχίες για την ασφάλεια».

Διαβάστε ακόμη

Ο Τέλης Μυστακίδης συμφώνησε με ΠΑΟΚ να κατασκευάσει τη νέα Τούμπα – Προάγγελος εισόδου στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ

United Group: Νέος CEO ο Σταν Μίλερ – Aποχωρεί ο ιδρυτής Ντράγκαν Σόλακ

JPMorgan: Ώρα για εγχώριες μετοχές και small caps – Πού να ποντάρουν οι επενδυτές στο β’ εξάμηνο (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα