Ολοένα και πιο απαισιόδοξες καθίστανται οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ανησυχούν για την πρόθεση των καταναλωτών να δαπανήσουν χρήματα για την αγορά νέων Ι.Χ. 

Εταιρείες, όπως η Volkswagen και η BMW, θεωρούν ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω τον Φεβρουάριο, εν μέσω των φόβων για «πάγωμα» της ζήτησης. 

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ifo, ο δείκτης εμπιστοσύνης στον κλάδο υποχώρησε στο +6 έναντι +12,5 τον Ιανουάριο. Ο δείκτης προσδοκιών, δε, σημείωσε κάμψη στο +2,8% από +21,4% προηγουμένως.  

Ifo Business Expectations, German Auto Industry, February 2023

«Οι κατασκευαστές κρίνουν ότι η τρέχουσα κατάσταση είναι δραστικά χειρότερη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα» τονίζει ο Όλιβερ Φαλκ, αναλυτής του Ifo.  

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η υποτονική αγοραστική ζήτηση οφείλεται εν μέρει στην προοπτική αύξησης των τιμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς το κόστος των επαναφορτιζόμενων μπαταριών αυξάνεται διαρκώς.  

Την ίδια στιγμή, το γενικότερο κύμα ανατιμήσεων επηρεάζει τα «πορτοφόλια» των καταναλωτών και «γεννά» φόβους για σημαντική συγκράτηση των δαπανών, κάτι που επηρεάζει αισθητά και τα Ι.Χ. 

Πάντως, κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη ενισχύθηκαν για 6ο διαδοχικό μήνα, χάρη στη χαλάρωση των προβλημάτων προμηθειών.  

Για το σύνολο του 2023, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητοβιομηχανιών προβλέπει ότι οι παραδόσεις Ι.Χ. θα φθάσουν σε 10,95 εκατομμύρια, δηλαδή αισθητά κάτω της επίδοσης του 2019 (14,3 εκατομμύρια).  

Διαβάστε ακόμα

Οι δεύτερες σκέψεις στο Μαξίμου, η Coca Cola, ο Δαυίδ και το ρεσάλτο και η μάχη Μυστακίδη με Μουνδρέα

Κυκλάδες: Στην Αντίπαρο η πρώτη «πράσινη» κατοικία – Έχει πιστοποίηση BREEΑM και ανήκει σε γνωστό Ελληνα επιχειρηματία (pics)

Τεό Νιάρχος: Οι business του «χρυσού» γόνου με την τέχνη και τον κινηματογράφο (pic)