Η τέχνη υπήρχε ανέκαθεν στο DNA της οικογένειας Νιάρχου και οι νεότεροι γόνοι της δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση. Πόσο μάλλον όταν ένα από τα μέλη της δεύτερης γενιάς της, ο δισεκατομμυριούχος Φίλιππος Νιάρχος, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους συλλέκτες πινάκων των πιο φημισμένων ζωγράφων του κόσμου.

Βέβαιο είναι ότι στα χνάρια του πατέρα του στον δρόμο της τέχνης βαδίζει κυρίως το ένα από τα τέσσερα παιδιά του, ο Θεόδωρος ή απλά Τεό Νιάρχος, γνωστός γκαλερίστας (art collector/dealer), αλλά λιγότερο προβεβλημένος ίσως από τα δυο μεγαλύτερα σε ηλικία αδέλφια του, τον Σταύρο και την Ευγενία και μάλλον περισσότερο από την νεότερη όλων, Ηλέκτρα.

Από το 2015 ο Theo ζει τον δικό του μύθο, καθώς τότε ήταν η χρονιά που αγόρασε ένα ολόκληρο κτίριο, αντικατέστησε την πινακίδα που διαφήμιζε καζίνο του Λας Βέγκας και εγκαινίασε την γκαλερί η οποία έμελλε να γίνει το «στρατηγείο» του, την «6817 Melrose», στην πασίγνωστη λεωφόρο του Χόλιγουντ. Ένα meeting point για φιλότεχνους VIPs και χώρος φιλοξενίας νέων και ταλαντούχων καλλιτεχνών της modern art, όπως οι Ντάνιελ Πφλάμ και Στιβ Μπίσοπ.

Δεν σταμάτησε όμως εκεί. Γιατί επεκτάθηκε –και συνεχίζει κατά τα φαινόμενα να το κάνει- μετά από τις business της τέχνης και σε αυτές του κινηματογράφου.
Τα τελευταία δυο χρόνια το όνομα του Τεό Νιάρχου, άλλοτε δεινού και επαγγελματία σέρφερ, άρχισε να φιγουράρει στην «ταυτότητα» κάποιων κινηματογραφικών ταινιών με την ιδιότητα του παραγωγού, όπως δηλαδή συνέβη και πριν από λίγες μόλις ημέρες.

Ο ξένος Tύπος αναφέρει τον έναν από τους γιους του Φίλιππου Νιάρχου στους Executive Producers του νέου φιλμ Pet Shop Boys, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Όλμο Σνάμπελ, με την συμμετοχή του διάσημου Αμερικανού ηθοποιού και τέσσερις φορές υποψήφιου για τα βραβεία Όσκαρ Γουίλεμ Νταφόε να συμπεριλαμβάνεται στο «βαρύ» καστ των πρωταγωνιστών, όπως και αυτή της συντρόφου του Τεό Νιάρχου, Καμίλ Ρόου, Αμερικανο-Γαλλίδας μοντέλου και ηθοποιού.
Προηγουμένως, αν και ο ίδιος δεν το έχει επιβεβαιώσει (χωρίς να αναιρείται πάντως το ενδιαφέρον του για τον χώρο), ο 32χρονος Τεό είχε εμπλακεί σε μια άλλη κινηματογραφική παραγωγή (Giants Being Lonely) στις ΗΠΑ και πιθανότατα αυτές δεν θα είναι οι μόνες.

Στο ενεργητικό του τρίτου κατά σειρά ηλικίας από τα παιδιά του Έλληνα billionaire και εγγονού του αείμνηστου μεγάλου εφοπλιστή Σταύρου Νιάρχου έχουν πιστωθεί και άλλες προσπάθειες στον ευρύτερο χώρο της τέχνης.

Πέρα από την παλαιότερη σκέψη του για ενδεχόμενη μεταφορά της πρώτης γκαλερί – «στρατηγείο» από την Melrose Avenue στην πολύβουη Νέα Υόρκη, είχε πιστωθεί στο ενεργητικό του και το opening ακόμα μίας στο Λος Άντζελες με συνοδοιπόρο του την αδελφή του Ευγενία Νιάρχου, με έργα του Γερμανού ζωγράφου και γλύπτη Μαξ Ερνστ.


Στις στενές φιλίες και συνεργασίες του συμπεριλαμβάνονται νεότεροι αλλά και πιο καθιερωμένοι καλλιτέχνες, όπως ο Ολιβιέ Μοσέ, που έχει παρουσιάσει σειρά νέων πινάκων του στην «6817 Melrose» και πολλοί άλλοι.

Οι αναζητήσεις του

Ο Τεό Νιάρχος κοντεύει να συμπληρώσει μια δεκαετία «γεμάτη» από τέχνη. Μέχρι τα 22 του, παρότι σπούδασε γραφιστική και φωτογραφία, δήλωνε παθιασμένος με τον αθλητισμό και το σέρφινγκ, αγωνιζόμενος επαγγελματικά με χορηγό του την εταιρεία RVCA. Μερικά χρόνια αργότερα ήρθε σε επαφή με τον χώρο της τέχνης, γοητεύτηκε από αυτόν και άλλαξε κατεύθυνση…

Η περιουσία του πατέρα του, του Φίλιππου Νιάρχου, αγγίζει τα 2,8 δισ. δολ. σύμφωνα με το Forbes.

Ο μεγαλύτερος γιος του μεγιστάνα της ναυτιλίας, Σταύρου Νιάρχου, κληρονόμησε από εκείνον μεγάλο μέρος της συλλογής του από έργα τέχνης που αγοράστηκε το 1957 έναντι 3 εκατ. δολ. από τον ηθοποιό Έντουαρντ Ρόμπινσον και στην πορεία την εμπλούτισε.

Περιλαμβάνει δε, ορισμένα από τα πιο αναγνωρίσιμα κομμάτια του κόσμου, όπως το «Yo, Picasso» του Πικάσο, ή η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ (με τιμήματα που υπολογίζονται αντίστοιχα 47,85 εκατ. δολ. και σε 90 εκατ. δολ.) και θεωρείται μάλιστα η μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή έργων του Ολλανδού ζωγράφου.

Ο Φίλιππος Νιάρχος φέρεται να πρόσθεσε στην συλλογή του και κάποια πιο σύγχρονα έργα όπως των Άντι Γουόρχολ και του Ιταλού visual artist Μαουρίτσιο Κατελάν, ενώ το 1982 αγόρασε σε μια δημοπρασία του οίκου Christie’s με πολύ σασπένς μια αυτοπροσωπογραφία του Αϊτινο-Αμερικανού Ζαν Μισέλ Μπασκιά με ποσό ρεκόρ 3,3 εκατ. δολ. εκτινάσσοντας την αξία του καλλιτέχνη τότε στην αγορά.

Το τίμημα που κατέβαλε ο Έλληνας δισεκατομμυριούχος (και μάλιστα ως «ανώνυμος αγοραστής», αρχικά) αποδείχτηκε 5,5 φορές υψηλότερο από την τελική εκτίμηση οποιουδήποτε άλλου πίνακα του ιδίου προηγουμένως και από εκείνο το βράδυ ο Μπασκιά, που έφυγε νωρίς από την ζωή, εισήλθε στο πάνθεον των μεγάλων της τέχνης.

Αυτό το οποίο συζητιέται συχνά στους κύκλους του διεθνούς jet set είναι ότι και ο εκ των διαδόχων του Φίλιππου Νιάρχου, ο Τεό Νιάρχος, αναζητά τον «νέο Μπασκιά» στις τάξεις των νέων καλλιτεχνών της modern art…

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν στο newmoney: Γιατί «κόψαμε» το TikTok από υπηρεσιακές και προσωπικές συσκευές (tweet + pics)

Market Pass: Aπό το απόγευμα έως τη Δευτέρα οι πρώτες πληρωμές

Τεό Νιάρχος: Οι business του «χρυσού» γόνου με την τέχνη και τον κινηματογράφο (pic)