search icon

Bloomberg

Απογοήτευσαν οι πωλήσεις της Burberry – Βουτιά έως 15% για τη μετοχή (γράφημα)

Οι μετοχές της βρετανικής αλυσίδας έχασαν σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας τους πέρυσι

Σημαντική πτώση κατέγραψε η μετοχή της Burberry μετά την αναθέωρηση προς τα κάτω των προβλέψεων της βρετανικής εταιρείας ως απόρροια της υποχώρησης των πωλήσεων στο τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Συγκεκριμένα, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 410 έως 460 εκατ. στερλίνες (523 έως 587 εκατ. δολάρια) το οικονομικό έτος (που ολοκληρώνεται τον Μάρτιο), όπωε ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία σε έκτακτη εμπορική ενημέρωση. Η Burberry προέβλεπε προηγουμένως κέρδη έως και 668 εκατ. στερλίνες.

Η μετοχή υποχώρησε έως και 15% στο Λονδίνο, καταγράφοντας την πιο απότομη ενδοσυνεδριακή πτώση εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία. Οι μετοχές έχασαν σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας τους πέρυσι.

Τον Νοέμβριο η Burberry προειδοποίησε ότι ο φετινός στόχος για τα έσοδα μπορεί να είναι ανέφικτος, καθώς οι πωλήσεις αυξάνονταν ελάχιστα. Αυτό σήμαινε ότι τα κέρδη της πιθανόν να διαμορφωθούν στο κατώτερο άκρο του εκτιμώμενου εύρους, το οποίο ξεκινούσε από 552 εκατομμύρια λίρες. Τα σημερινά στοιχεία έδειξαν ότι οι συναλλαγές ήταν ακόμη πιο δύσκολες από ό,τι αναμενόταν, με αιχμή την πτώση των εσόδων από την Αμερική κατά 15%.

Οι προσπάθειες του διευθύνοντος συμβούλου Τζόναθαν Ακερόιντ να δώσει νέα πνοή στη μάρκα έχουν σταματήσει εν μέσω της αδύναμης ζήτησης για είδη πολυτελείας. Ο Ακερόιντ ανέθεσε στον σχεδιαστή Ντάνιελ Λι να ξανακάνει ελκυστική την εταιρεία, αλλά οι προσπάθειες δεν έχουν ακόμη αποδώσει καρπούς.

Οι καταναλωτές είχαν μια χλιαρή αντίδραση στις δημιουργίες του Λι, έγραψε η αναλύτρια της UBS Zuzanna Pusz σε σημείωμά της στις αρχές Οκτωβρίου, προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη διαφημιστικής εκστρατείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μάρκα.

Τα τελευταία τρίμηνα, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο δυσκολεύονται με υψηλότερες τιμές των εμπορικών σημάτων πολυτελείας, σηματοδοτώντας ότι ο πληθωρισμός πλήττει και τους εύπορους αγοραστές, ιδίως τους λεγόμενους φιλόδοξους πελάτες που τείνουν να αγοράζουν είδη στα χαμηλότερα επίπεδα τιμών.

Τον Νοέμβριο, η Richemont ανακοίνωσε μια απροσδόκητη μείωση των κερδών της, καθώς τα έσοδα από τα πολυτελή ρολόγια μειώθηκαν απροσδόκητα και οι καταναλωτές υψηλού επιπέδου περιόρισαν τις δαπάνες τους.

Οι αναλυτές της UBS Group ανέφεραν νωρίτερα μέσα στον μήνα ότι αναμένουν μια αδύναμη περίοδο κερδών για τα είδη πολυτελείας, συμβουλεύοντας τους επενδυτές να παραμείνουν σε πιο «αμυντικές» μετοχές όπως η Hermes International και να αποφύγουν την Burberry, καθώς η ανάκαμψη της δεν έχει ακόμη αποδειχθεί.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα έσοδα της Burberry από τις πωλήσεις χονδρικής χωλαίνουν, καθώς οι τιμές της είναι πολύ υψηλές για ορισμένους πελάτες. Η εταιτεία εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τους Κινέζους αγοραστές. Στην εγχώρια αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η Burberry, όπως και άλλοι ανταγωνιστές της , έχει επηρεαστεί από την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να καταργήσει την απαλλαγή από τον ΦΠΑ για τις αγορές των ταξιδιωτών, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι τουρίστες αγοράζουν τώρα τα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε μέρη όπως το Παρίσι και το Μιλάνο αντί για το Λονδίνο.

Διαβάστε ακόμη

Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Πυραυλικές επιθέσεις ΗΠΑ και Βρετανίας σε θέσεις των Χούθι στην Υεμένη (vids)

Αριστείδης Πίττας: Η Euroseas ναύλωσε το 3ο νεότευκτο από τα συνολικά 9 του ναυπηγικού της προγράμματος

Η Bosch Mobility ανακοινώνει στη CES κινητήρα καύσης υδρογόνου για το 2024 (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version