search icon

Bloomberg

Bloomberg: Η Ευρώπη ρισκάρει να ξεμείνει από ντίζελ λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία

Πώς θα κινηθεί η ΕΕ και πώς η Ρωσία που προμήθευε τους «27» με 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο - Η Ελλάδα ένας από τους μεγάλους πελάτες της Ρωσίας

Μπροστά σε τεράστιο ρίσκο να ξεμείνει από καύσιμα και ειδικά από diesel βρίσκεται η Ευρώπη. Ενώ το ζήτημα με το φυσικό αέριο από τη Ρωσία, όπως φαίνεται έχει σε μεγάλο βαθμό επιλυθεί, η Ευρώπη έχει να αντιμετωπίσει και τη διακοπή ροής του ντίζελ από τη Ρωσία, η οποία τροφοδοτούσε την ΕΕ με περίπου 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο.

Έτσι, η εφαρμογή  των κυρώσεων από τον Φεβρουάριο σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η ροή όλων των διυλισμένων πετρελαιοειδών από τη Ρωσία, μεταξύ τους και του ντίζελ.

Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία που δημοσιεύει το Bloomberg δείχνουν ότι από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές μειώθηκαν, αλλά πλέον είναι ξανά σε άνοδο και φτάνουν περίπου τα 500.000 βαρέλια την ημέρα. Για να τηρηθεί η προθεσμία διακοπής της εισαγωγής, από την 1η Νοεμβρίου οι εισαγωγές πρέπει να μειώνονται κατά 5.000 βαρέλια την ημέρα, χωρίς παρέκκλιση από το πρόγραμμα.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Ρωσίας σε απόλυτους αριθμούς των βαρελιών που εισάγει καθημερινά.

Το γράφημα του Bloomberg δείχνει ότι το ποσοστό της Ελλάδας είναι στις πρώτες θέσεις της πεντάδας. Κάποιους από τους μήνες, μέσα στο 2022, οι ποσότητες ανάλογες είναι ανάλογες με αυτές που εισάγει η Γερμανία ή η Γαλλία.

Αυτό σημαίνει ότι η διακοπή της ροής δεν θα είναι εύκολη από την πλευρά της Ευρώπης.

Η πρόσφατη περίπτωση της Γαλλίας, όπου οι απεργίες στα διυλιστήρια προκάλεσαν χάος στη χώρα, είναι ενδεικτική των προβλημάτων από την -έστω και σταδιακή- διακοπή της ροής. Το ίδιο και στη Γερμανία όπου ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας θα τεθεί εκτός λειτουργίας αν «στερέψει» η ροή πετρελαίου από τη Ρωσία.

Παρόλα αυτά, εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν για να αντικατασταθεί όλο το ρωσικό πετρέλαιο. Ήδη οι εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τη Βρετανία αυξάνονται, φτάνοντας σε υψηλό έξι ετών. Οι προοπτικές είναι ακόμη μεγαλύτερες, όταν αυξηθούν οι εξαγωγές από Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, όπως προγραμματίζουν να κάνουν και οι δύο χώρες.

Από την πλευρά της και η Ρωσία θα πρέπει να αναζητήσει άλλους εξαγωγικούς πελάτες, ενώ έχει και τα δικά της προβλήματα να λύσει, σημειώνει το Bloomberg, όπως την ασφάλιση των τάνκερ και τη μεταφορά τους μέσα από τους πάγους.

Διαβάστε ακόμη:

Μύκονος: Το «πριγκιπικό» ακίνητο στα Ματογιάννια ξανά στο σφυρί (pic)

Βρετανία: Οι εννέα μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Ρίσι Σούνακ

Τα χρυσά διαμερίσματα του Hilton, οι προσφορές για ΛΑΡΚΟ, η νέα κίνηση του Ευτύχη Βασιλάκη και η βοήθεια του μεγάλου αδελφού στην Coca Cola 3E

Exit mobile version