Μια σειρά από ατυχήματα λόγω κατασκευαστικών λαθών, με αποκορύφωμα το σοβαρό ατύχημα το βράδυ της 5ης Ιανουαρίου, όταν ένα πάνελ σε σχήμα πόρτας ξεκόλλησε καθώς ένα 737 Max 9 της Alaska Airlines ανέβαινε από το Πόρτλαντ του Όρεγκον, έχει οδηγήσει την μετοχή της Boeing σε πτώση της τάξης του 8% το πρωί της Δευτέρας 8/1 στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.

Λόγω του ατυχήματος, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έδωσε εντολή για την προσωρινή καθήλωση ορισμένων αεροσκαφών Boeing 737 MAX 9.

Η Boeing βρίσκεται σε έντονο ανταγωνισμό με την Airbus, η οποία έχει διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, μετά από δύο συντριβές Boeing MAX το 2018 και το 2019, που σκότωσαν σχεδόν 350 άτομα και οδήγησαν στην καθήλωση των MAX παγκοσμίως για 20 μήνες.

Αντίθετα από την Boeing, οι μετοχές της Airbus σημείωσαν άνοδο 1,25% τη Δευτέρα στην Φρανκφούρτη. Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει αυτή την εβδομάδα ότι παρέδωσε 735 αεροπλάνα μέσα στο 2023, ξεπερνώντας την Boeing για να παραμείνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροπλάνων στον κόσμο για πέμπτη συνεχή χρονιά, ανέφεραν πηγές του κλάδου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, οι μετοχές της Boeing πρόβαλαν κάποια αντίσταση, περιορίζοντας τις απώλειες του ανοίγματος στο 6,5%.

Όπως σημειώνει η Jefferies, το τελευταίο περιστατικό σε 737 Max θα μπορούσε να επιβραδύνει την παραγωγή αεροσκαφών, ιδιαίτερα εάν οι διαδικασίες κατασκευής τους γίνουν αντικείμενο για περαιτέρω έρευνες από τις ρυθμιστικές αρχές.

Dave Calhoun (CEO): Άλλο ένα πλήγμα

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, το επεισόδιο με την Alaska Air αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στις προσπάθειές του να σταθεροποιήσει την εταιρεία μετά από μισή δεκαετία αναταραχών, καθώς έρχεται μόλις λίγες ημέρες μετά τη νέα χρονιά που είχε προαναγγείλει ως κρίσιμη για την ανάκαμψη. Η Boeing εξακολουθεί να αισθάνεται τον απόηχο των δύο θανατηφόρων συντριβών του 737 Max πριν από σχεδόν πέντε χρόνια που κλόνισαν την εμπιστοσύνη στην εταιρεία. Τώρα, η τεταμένη σχέση της Boeing με την Spirit, τον μεγαλύτερο προμηθευτή της, θα βρεθεί αντιμέτωπη με νέο έλεγχο.

Καθώς η κρίση εμπιστοσύνης βάθυνε το Σαββατοκύριακο, ο Καλχούν ακύρωσε την ετήσια συνάντηση των ανώτερων στελεχών της Boeing, η οποία επρόκειτο να ξεκινήσει τη Δευτέρα έξω από το Σαν Ντιέγκο. Και κάλεσε τους εργαζόμενους σε μια συνάντηση όλων των εργαζομένων που θα μεταδοθεί μέσω διαδικτύου από το εργοστάσιο 737 της Boeing την Τρίτη, όπου ο ίδιος και άλλα ανώτερα στελέχη θα αναφερθούν στην παρ’ ολίγον τραγωδία και θα ενισχύσουν τη δέσμευση της Boeing για ασφάλεια, ποιότητα, ακεραιότητα και διαφάνεια, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Αν και η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια, «καταστάσεις όπως αυτή είναι μια υπενθύμιση ότι πρέπει να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στη συνέχιση της βελτίωσης κάθε μέρα», είπε ο Καλχούν στους εργαζόμενους σε ένα μήνυμα σε όλη την εταιρεία την Κυριακή.

Οι κινήσεις αυτές έρχονται καθώς οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν τι πήγε στραβά με το Alaska Max 9, το οποίο βρισκόταν σε λειτουργία για λιγότερο από δύο μήνες. Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών ετοιμάζει επίσης ένα μήνυμα για πολλούς χειριστές, το οποίο περιγράφει τις επιθεωρήσεις που απαιτούνται προτού επιτραπεί σε μεγάλο μέρος του στόλου του Max 9 να συνεχίσει τις πτήσεις.

«Θα ήθελα να ελπίζω ότι θα βρουν γρήγορα την άκρη του νήματος και θα δουν αν ήταν πραγματικά ένα μεμονωμένο περιστατικό», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Χίλινγκ, πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, ο οποίος τώρα είναι επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων Air Safety Engineering. «Αν ήταν μόνο αυτό το αεροπλάνο, μπορεί να έγινε κακή κατασκευή όταν κλείδωσαν την πόρτα. Θα εξέταζα ό,τι μπορείτε να φανταστείτε».

Διαβάστε ακόμη

Κομβική χρονιά το 2024 για τις τράπεζες – Οι προκλήσεις και οι μεγάλες ευκαιρίες

Ράλι για το δολάριο καθώς οι αγορές ξανασκέφτονται τις μειώσεις της Fed

Σκρέκας: Έρχονται μέτρα για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και για τις τιμές στο βρεφικό γάλα (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ