Οι μετοχές της Carlsberg υποχώρησαν άνω του 4% μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία για πτώση του όγκου πωλήσεων και την προειδοποίηση πως οι καταναλωτές εξακολουθούν να περιορίζουν τις δαπάνες τους.
Oι οργανικές πωλήσεις της δανέζικης ζυθοποιίας μειώθηκαν κατά 1,7%, ελαφρώς χειρότερα από ό,τι είχαν προβλέψει οι αναλυτές, ενώ η εταιρεία προειδοποίησε ότι η ζήτηση μάλλον δεν θα βελτιωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.
«Βλέπουμε συνεχείς συγκρατημένες καταναλωτικές συμπεριφορές», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Jacob Aarup‑Andersen την Πέμπτη. Οι καταναλωτές περικόπτουν τις προσωπικές τους δαπάνες, επηρεασμένοι από τις αυξημένες τιμές αγαθών. Ο Aarup‑Andersen προσέθεσε πως δεν είναι εύκολο να διακρίνει την επίδραση των αμερικανικών δασμών από άλλους παράγοντες, ωστόσο οι δασμοί αυξάνουν την αβεβαιότητα.
Οι μετοχές υποχώρησαν 4,4% στις πρώτες συναλλαγές, ενώ η απόδοση τους φέτος είχε ενισχυθεί περίπου 18% μέχρι την Τετάρτη. Παρά τα επί μέρους αρνητικά στοιχεία, η Carlsberg αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις κερδοφορίας: εκτιμά ότι τα οργανικά λειτουργικά κέρδη θα αυξηθούν φέτος κατά 3% με 5%, σε σύγκριση με προηγούμενη εκτίμηση 1% έως 5%, ευνοημένη από τον ζεστό καιρό και την αυξημένη ζήτηση για premium μπύρες, ιδίως στην Κίνα.
Στην Κίνα, όπου η Carlsberg — και άλλες ζυθοποιίες — αντιμετώπισαν ύφεση που οδήγησε περισσότερους καταναλωτές στην κατανάλωση εντός σπιτιού, κατεγράφη αύξηση στον τομέα των premium μπυρών, ενώ οι mainstream μπύρες παρουσίασαν πτώση. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1% στην Κίνα, όπου η Carlsberg επεκτείνεται ενεργά στις μεγάλες πόλεις. Η κινεζική απόδοση της εταιρείας έρχεται σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Anheuser‑Busch InBev, που αναφέρουν υποαπόδοση σε σχέση με την αγορά.
Η ενσωμάτωση της Britvic, κατασκευάστριας αναψυκτικών, προχωρά ως έχει μετά την εξαγορά στις αρχές του έτους. Η Carlsberg αύξησε το μερίδιο αγορών για μάρκες όπως Pepsi Max και 7UP, αξιοποιώντας τον ζεστό καιρό στην Ευρώπη, που ενίσχυσε τις πωλήσεις μετά από ένα υγρό καλοκαίρι πέρσι.
Ο Edward Mundy, αναλυτής της Jefferies, τόνισε ότι υφίσταται πίεση στον τομέα των αναψυκτικών στο Λάος και την Καμπότζη, ενώ καταγράφηκε έντονος ανταγωνισμός στο Βιετνάμ.
Ο Aarup‑Andersen επεσήμανε ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως μάλλον γίνονται πιο μετριοπαθείς, και η Carlsberg προσαρμόζει τη στρατηγική της επενδύοντας σε προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη και σε μπύρες χωρίς αλκοόλ, καθώς η νεότερη γενιά αποφεύγει περισσότερο την κατανάλωση αλκοόλ.
Διαβάστε ακόμη:
Πολυπυρίτιο: Μπορεί να γίνει το νέο όπλο της Κίνας κατά των ΗΠΑ;
Landis+Gyr: Πού το πάνε οι Ελβετοί – Σε τρεις μήνες καρατόμηση δύο διοικήσεων
Χρέη στο δημόσιο: Πότε και πώς παγώνουν οι ποινικές διώξεις03
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.