search icon

Bloomberg

Ε.Ε.: Πώς ένας νόμος θα πλήξει τη σοκολάτα και τα καλλυντικά

«Πονοκέφαλος» στις μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες και στις εταιρείες καλλυντικών - Γιατί απειλούνται με πρόστιμα

Το μακρύ ταξίδι των κόκκων κακάο από την επεξεργασία ως το τελικό προϊόν, όπως στέγνωμα, ταξινόμηση και καθάρισμα, μέχρι να φτάσει στις εγκαταστάσεις των κολοσσών της σοκολάτας όπως Άμστερνταμ. Αμβούργο και την Αμβέρσα του Βελγίου, έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στους σοκολατοποιούς και όχι μόνο λόγω ενός νέου νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από τις 30 Δεκεμβρίου, η ΕΕ θα απαιτήσει από εταιρείες όπως η Cargill, η Ferrero Group, η Nestle SA και η Mars να αποδείξουν ότι κάθε κόκκος κακάο που εισάγουν στην ήπειρο δεν συνέβαλε στην αποψίλωση των δασών κάπου αλλού.

Αυτό σημαίνει ιχνηλάτηση του κακάο από το χωράφι στο λιμάνι, μία δαπανηρή διαδικασία για έναν κλάδο που ήδη πλήττεται από τη μείωση της παραγωγής και τις τιμές ρεκόρ για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης. Η ζήτηση παραμένει υψηλή, δεδομένου ότι τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής κακάο από την Ακτή Ελεφαντοστού και τη Γκάνα.

«Έχουμε ένα όπλο στον κρόταφο για να εγκαταστήσουμε συστήματα και να ετοιμαστούμε», δήλωσε ο Paul Davis, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κακάο. «Αναμένουμε διακοπή για περίπου ένα έως δύο χρόνια και αυτό θα μπορούσε να σημαίνει υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη», όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Κάθε αποστολή – σε συσκευασίες ή χύμα – θα πρέπει να αναφέρει τις συντεταγμένες GPS των εκτάσεων γης όπου καλλιεργήθηκε το κακάο και αυτές οι πληροφορίες πρέπει να ανεβαίνουν σε μια βάση δεδομένων της ΕΕ. Οι Cargill, Ferrero και Nestle δήλωσαν ότι αναπτύσσουν τα δίκτυα γεωεντοπισμού τους στην Ακτή Ελεφαντοστού, η οποία προμηθεύει το 44% του παγκόσμιου κακάο.

Καμία από τις εταιρείες με τις οποίες ήρθαν σε επαφή δεν θα έλεγε πόσα ξοδεύουν για τις προσπάθειές τους και δεν θα το συζητούσαν εάν τελικά οι καταναλωτές θα καλύψουν αυτά τα έξοδα με τη μορφή ακριβότερης σοκολάτας. Δεν είναι επίσης σαφές εάν το βάρος θα πέσει στους αγρότες, οι οποίοι είναι ήδη από τους φτωχότερους στον κόσμο.

Οι κόκκοι που θεωρούνται μη συμμορφούμενοι από εταιρείες πιθανότατα θα πωλούνται στις ΗΠΑ ή την Ασία – σαφώς μικρότερες, λιγότερο κερδοφόρες αγορές για τους παραγωγούς της Δυτικής Αφρικής. Εάν η ΕΕ μάθει ότι μια αποστολή παραβίασε το νόμο, οι κυρώσεις περιλαμβάνουν πρόστιμα, δήμευση ή προσωρινή απαγόρευση εμπορίου στο μπλοκ.

Αυτό έχει δημιουργήσει ένα πιεστικό πρόβλημα για τον κλάδο. Οι κόκκοι κακάο χρειάζονται περίπου 12-18 μήνες από τη στιγμή της συγκομιδής για να φτάσουν στην Ευρώπη, επομένως η τρέχουσα καλλιέργεια πρέπει να συμμορφώνεται με τον κανονισμό επειδή θα εκφορτωθεί μετά τις 30 Δεκεμβρίου.

«Επικρατεί υψηλό επίπεδο ανησυχίας μεταξύ των εμπόρων, επειδή ο κανονισμός θα δυσκολέψει την είσοδο των κόκκων κακάο στην αγορά της ΕΕ», δήλωσε ο Fuad Mohammed Abubakar, επικεφαλής της Ghana Cocoa Marketing Company. «Αυτό θα ωθήσει μόνο τις τιμές υψηλότερα».

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο Λονδίνο κοστίζουν περίπου 800 δολάρια ο τόνος περισσότερο από αυτά στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg που βασίζονται στα πιο ενεργά συμβόλαια.

Το κακάο ευθύνεται για το 7,5% της συμμετοχής της ΕΕ στην παγκόσμια αποψίλωση των δασών, σύμφωνα με το BloombergNEF. Ορισμένες εταιρείες ήδη παρακολουθούν τους κόκκους μέσω εθελοντικών προγραμμάτων βιωσιμότητας, αλλά ο νέος νόμος απαιτεί ένα πιο ενδελεχές επίπεδο επιτήρησης που ξεκινά με τη χαρτογράφηση των συχνά ασαφών ορίων απομακρυσμένων, μεμονωμένων εκτάσεων καλλιεργήσιμης γης.

Ο κανονισμός της ΕΕ για την αποψίλωση των δασών, ή EUDR, καλύπτει επίσης το φοινικέλαιο, τον καφέ, τη σόγια, την ξυλεία και τα βοοειδή. Ο νόμος, που φτάνει από τον Αμαζόνιο μέχρι την Αφρική και την Ασία, ισχύει για πρώτες ύλες καθώς και για προϊόντα όπως το δέρμα και τα έπιπλα.

Χωρίς αυτόν, περίπου 248.000 εκτάρια δάσους θα χάνονταν κάθε χρόνο μέχρι το 2030, εκτιμούν αναλυτές της ΕΕ.

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Γιατί «βλέπει» μεγάλα περιθώρια ανόδου στις ευρωπαϊκές μετοχές (γραφήματα)

Financial Greeks: Πόσα γνωρίζουν οι Έλληνες για τα οικονομικά;

Cyprus Shipping Forum: Τέσσερις ισχυροί ναυλωτές ακτινογραφούν την παγκόσμια ναυτιλία (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version