Αισιόδοξοι για το μέλλον της ναυτιλίας και ειδικά της φορτηγού είναι οι παγκόσμιοι ναυλωτές. Επισημαίνουν ότι οι επιπτώσεις από τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα θα φανούν σε δύο μήνες από τώρα και ζητάνε την από κοινού συνεργασία με τους εφοπλιστές στο δρόμο για την πράσινη μετάβαση, ενώ κρίνουν τα περιβαλλοντικά μέτρα περιφερειακής ισχύος της ΕΕ.

Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που παρακολούθησα πάνελ σε ναυτιλιακό συνέδριο όπου τον αποκλειστικό λόγο είχαν οι ναυλωτές, εκείνοι που διαθέτουν τα φορτία  τα οποία μεταφέρουν τα πλοία.

Αυτό συνέβη στο  στο 7ο Cyprus Shipping Forum που διοργανώνει η Capital Link του Νίκου και της Όλγας Μπορνόζη στη Λεμεσό.

Ενδεικτικό της σπουδαιότητας αυτής της συζήτησης είναι ότι το πάνελ συντόνισε ο Πόλυς Β.Χατζηιωάννου διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην χρηματιστηριακή κεφαλαιαγορά Safe Bulkers:

«Ας ακούσουμε και μία φορά εκείνους που πληρώνουν για να μεταφερθούν τα φορτία» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Πρόκειται για τους:  -Alexx Sass vice president Freight EP Resources AG

-Samuel Jaeggi, Freight Trader Mercuria

– Mark Thompson Senior freight Trader Olam Inetarnational

– Patrick Legierse Global Head of Chartering Viterra chartering B.V.

Οι ναυλωτές σχολίασαν ότι:

–     «Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, από τα λιμάνια της χώρας εξάγονται μεγαλύτερες ποσότητες εμπορευμάτων-σιτηρών κλπ από ό,τι πριν τον πόλεμο» επεσήμανε  ο Mark Thompson

–     Έως σήμερα υπάρχουν περιορισμένες  επιπτώσεις  από τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούθι.

«Θα δούμε τις επιπτώσεις μετά από δύο μήνες» ανέφερε ο Samuel Jaeggi και συνέχισε:

‘Όταν προέκυψαν τα προβλήματα με τη διώρυγα του Παναμά όπου λόγω ξηρασίας μειώθηκε η στάθμη του νερού, όλοι αναρωτηθήκαμε γιατί δεν υπήρξαν επιπτώσεις. Και τελικά τις είδαμε δύο μήνες αργότερα. Το ίδιο θα συμβεί και με την περίπτωση της Ερυθράς Θάλασσας. Θα δούμε αλλαγές δρομολογίων στις εμπορικές  γραμμές Ασίας-Ευρώπης».

–     «Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν θα εξομαλυνθεί ούτε εύκολα ούτε γρήγορα. Η Κύπρος θα διαδραματίσει  σημαντικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ανέφερε ο Alexx Sass: «Θα αυξηθεί η πολυπλοκότητα της ναυτιλίας. Μεγάλες οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιουργού αβεβαιότητα όπως και  πως θα επηρεάσουν  οι περιβαλλοντικοί κανονισμού τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

–     « Θετικό το μέλλον στη φορτηγό ναυτιλία ειδικά για τα capsize  που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό στην αξία του στόλου των φορτηγών. Γενικώς είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον Προσπαθούμε να προβλέψουμε τη ζήτηση» είπε    Samuel Jaeggi.

–     « Πρέπει να έρθουμε πιο κοντά ναυλωτές και πλοιοκτήτες να ενώσουμε τις δυνάμεις σε prοject   και να κάνουμε κοινές επενδύσεις στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας» Mark Thompson και συνέχισε: «Χρειαζόμαστε πιο αποτελεσματικά –αποδοτικά πλοία».

–     Ο Alexx Sass μπήκε στη συζήτηση στο σημείο αυτό και είπε: «Θέλω και γω να δω πιο αποδοτικά πλοία, πιο αποτελεσματικά  και πιο οικονομικά στη λειτουργία τους. Πρέπει όμως να προσέχουμε που επενδύουμε και να μην μπαίνουμε  σε ακριβά projects που μπορεί να μην τρέξουν και να χαθούν χρήματα» και συνέχισε: « Πρέπει να έχουμε μία νομοθεσία για τη ναυτιλία  με παγκόσμια ισχύ  με νομοθέτη τον ΙΜΟ και όχι περιφερειακές νομοθεσίες όπως της ΕΕ    και τα λεφτά που θα συγκεντρώνονται  να πηγαίνουν σε στοχευμένα projects  που θα είναι και πιο αποδοτικά».

–     Για τα εναλλακτικά καύσιμα ο Patrick Legierse είπε: «Δεν υπάρχουν προφανείς λύσεις για εναλλακτικά καύσιμα. Μπορούμε και πρέπει να συνεργαστούμε οι ναυλωτές με τους πλοιοκτήτες για πιο αποδοτικά πλοία.

Διαβάστε ακόμη

Οι 60 μέρες που θα κρίνουν υπερπλεόνασμα και παροχές πριν από το Πάσχα

Γιατί οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ευνοούν τις μεγαλύτερες ταχύτητες στα πλοία (γράφημα)

Διαδίκτυο: Ερχεται το gigabit voucher για υπερ-γρήγορες ταχύτητες – Πότε θα τρέξει η δράση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ