search icon

Bloomberg

Εντείνεται η κρίση στην Boeing μετά τους νέους ισχυρισμούς πρώην μηχανικού

Ο Σαμ Σάλεχπουρ κατηγορεί την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών για ακατάλληλες και επικίνδυνες πρακτικές παραγωγής και συναρμολόγησης των ατράκτων των 787 Dreamliner

Η Boeing Co. βρίσκεται αντιμέτωπη με βαθύτερη κρίση μετά τους ισχυρισμούς ενός μηχανικού ότι η εταιρεία δεν ακολούθησε τα απαραίτητα βήματα για την κατασκευή του αεροσκάφους 787 Dreamliner, προκειμένου να επιταχύνει την αλυσίδα παραγωγής του πιο προηγμένου αεροσκάφους της.

Οι εργάτες του εργοστασίου μέτρησαν λανθασμένα τα κενά που μπορεί να προκύψουν όταν τα τμήματα του αεροσκάφους του 787 ενώνονται μεταξύ τους, σύμφωνα με τον Σαμ Σάλεχπουρ, μακροχρόνιο υπάλληλο της Boeing, ο οποίος μίλησε πρόσφατα δημόσια για το θέμα.

Ο Σάλεχπουρ, ο οποίος σύμφωνα με τους δικηγόρους του στην Katz Banks Kumin LLP εργάστηκε στο 787 Dreamliner από το 2020 έως τις αρχές του 2022, δήλωσε ότι αυτή η λανθασμένη διαδικασία συναρμολόγησης θα μπορούσε να δημιουργήσει «σημαντική κόπωση» στο σύνθετο υλικό των τμημάτων της ατράκτου και να βλάψει τη δομική ακεραιότητα των περισσότερων από 1.000 αεροσκαφών που βρίσκονται σε λειτουργία. 

«Προσπαθώντας να μειώσει το ανεκτέλεστο των παραγγελιών αεροσκαφών και να τα βγάλει πέρα στην αγορά, η Boeing δεν ακολούθησε τις δικές της μηχανολογικές απαιτήσεις», δήλωσε ο μηχανικός σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους και τους δικηγόρους του.

Οι ισχυρισμοί κινδυνεύουν να ανοίξουν ένα νέο «μέτωπο» στην περιδινισμένη σε κρίση εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, η οποία αντιμετωπίζει ήδη έντονο έλεγχο των κατασκευαστικών και ποιοτικών πρακτικών της από τότε που ένα πάνελ της ατράκτου αποκολλήθηκε από ένα σχεδόν νέο 737 Max 9 λίγο μετά την απογείωσή του στις 5 Ιανουαρίου. 

Οι ισχυρισμοί τώρα ρίχνουν τα φώτα της δημοσιότητας στο Dreamliner, μια κρίσιμη πηγή μετρητών για την Boeing, καθώς η παραγωγή των μοντέλων 737 παραμένει υποτονική υπό τη στενή εποπτεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Μετά από τη δημοσιοποίηση των ισχυρισμών του μηχανικού, ο γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ ανακοίνωσε ότι ζήτησε από τον απερχόμενο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing Ντέιβ Καλχούν να παραστεί σε ακρόαση της 17ης Απριλίου σε επιτροπή που έχει κληθεί να εξετάσει την ασφάλεια της αεροπορικής εταιρείας.

Σημειωτέον πως, όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Καλχούν ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα αποχωρήσει μέχρι το τέλος του έτους, στο πλαίσιο ευρύτερων διοικητικών ανακατατάξεων μετά το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου.

«Η Boeing κατανοεί τις σημαντικές εποπτικές αρμοδιότητες της επιτροπής και συνεργαζόμαστε με την έρευνα αυτή», δήλωσε η εταιρεία, όταν ρωτήθηκε αν ο Καλχούν ή άλλα στελέχη της σχεδιάζουν να καταθέσουν. «Έχουμε προσφέρει να παρέχουμε έγγραφα και εξειδικευμένες επιστημονικές μαρτυρίες, ενώ βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την επιτροπή σχετικά με τα επόμενα βήματα».

Σε ξεχωριστές δηλώσεις, η Boeing αμφισβήτησε τον απολογισμό του Σάλεχπουρ. Η εταιρεία σημείωσε ότι είχε σταματήσει τις παραδόσεις 787 για σχεδόν δύο χρόνια, αφού διαπίστωσε μια σειρά από μικροσκοπικές δομικές ατέλειες στις ενώσεις όπου τα τμήματα των ατράκτων από ανθρακονήματα βιδώνονται μεταξύ τους.

«Αυτοί οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ανακριβείς και δεν αντιπροσωπεύουν την ολοκληρωμένη δουλειά που έχει κάνει η Boeing για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους», ανέφερε η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών σε ανακοίνωσή της απαντώντας στους ισχυρισμούς, τους οποίους δημοσίευσαν την Τρίτη οι New York Times.

Οι μηχανικοί της εταιρείας «προχωρούν σε εξαντλητικές αναλύσεις για να καθορίσουν οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη επιθεώρηση και συντήρηση η οποία απαιτείται, με την επίβλεψη της FAA», δήλωσε η Boeing.

Οι τελευταίοι ισχυρισμοί προκαλούν περαιτέρω προβλήματα στην Βoeing, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κρίση εμπιστοσύνης μετά την αποκόλληση του πάνελ στις 5 Ιανουαρίου.

Παρ’ όλο που κανείς από τους επιβαίνοντες της πτήσης εκείνης δεν τραυματίστηκε σοβαρά, το ζήτημα έφερε στο προσκήνιο τις διαδικασίες κατασκευής και ασφάλειας της Boeing και οδήγησε σε μια συνολική ανασυγκρότηση των ανώτερων διοικητικών στελεχών της εταιρείας. Η κρίση επηρέασε επίσης σημαντικά και τους επενδυτές της εταιρείας..

Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν κατά 1,9% την Τρίτη, επεκτείνοντας την πτώση τους σε σχεδόν 32% φέτος, τη χειρότερη επίδοση στον Dow Jones Industrial Average.

Ο Σάλεχπουρ σχεδιάζει να συζητήσει τις κατασκευαστικές ελλείψεις που παρατήρησε, κατά τη διάρκεια ακρόασης ενώπιον της Μόνιμης Υποεπιτροπής Ερευνών της Γερουσίας που έχει προγραμματιστεί για τις 17 Απριλίου.

Σε επιστολή τους προς τον Καλχούν στις 19 Μαρτίου, οι γερουσιαστές Μπλούμενταλ και Ρον Τζόνσον ζήτησαν την «άμεση συνεργασία» της Boeing με την επιτροπή για την εξέταση των ισχυρισμών του Σάλεχπουρ.

Οι δικηγόροι του μηχανικού επεσήμαναν τα ζητήματα αυτά στην FAA σε καταγγελία με ημερομηνία 19 Ιανουαρίου. Ο οργανισμός ξεκίνησε έρευνα και πήρε συνέντευξη από τον Σάλεχπουρ, όπως δήλωσαν οι δικηγόροι του, προσθέτοντας ότι υπάρχουν και άλλοι καταγγέλοντες στη λίστα.

«Η εθελοντική αναφορά χωρίς το φόβο αντιποίνων είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ασφάλεια των αερομεταφορών», ανέφερε η FAA σε ανακοίνωσή της. «Ενθαρρύνουμε όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο της αεροπορίας να μοιράζονται πληροφορίες. Ερευνούμε διεξοδικά όλες τις αναφορές», συμπλήρωσε.

Η Boeing αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς ότι τα εν λειτουργία 787 Dreamliners αντιμετωπίζουν προβλήματα. Η εταιρεία δήλωσε ότι επιβεβαίωσε το εύρημα μέσω εκτεταμένων δοκιμών κόπωσης της ατράκτου, συμπεριλαμβανομένων δυνάμεων που ήταν πάνω από 10 φορές μεγαλύτερες από τις μέγιστες επιτρεπόμενες στην παραγωγή.  

Ο Σάλεχπουρ δήλωσε ότι επεσήμανε τις ανησυχίες του στη διοίκηση της Boeing, αλλά αγνοήθηκε και τελικά μεταφέρθηκε στο πρόγραμμα 777. Εκεί ισχυρίζεται ότι παρατήρησε επίσης ακατάλληλες πρακτικές παραγωγής, αφού η κατασκευάστρια εταιρεία αφαίρεσε ένα ελαττωματικό ρομποτικό σύστημα χωρίς να επανασχεδιάσει κατάλληλα τα σχετικά εξαρτήματα ώστε να ταιριάζουν με τη νέα διαδικασία συναρμολόγησης.

Σε ξεχωριστή δήλωση, η Boeing δήλωσε ότι οι ισχυρισμοί αυτοί ήταν επίσης ανακριβείς. «Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στην ασφάλεια και την ανθεκτικότητα των μοντέλων 777», δήλωσε η εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

Aυξήσεις παροχών €500 εκατ. σε συνταξιούχους και αγρότες το 2025

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανεκκίνηση στο ελληνικό Δημόσιο – Τα έργα των δεκάδων εκατ. και οι εταιρείες

«Πετράκης»: Άλλαξε χέρια ένα κέντρο της αγοράς υποδημάτων στην Αθήνα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version