Την πρόθεσή της να αποχωρήσει από την κινεζική επενδυτική πρωτοβουλία «μία ζώνη ένας δρόμος» πριν το τέλος του έτους γνωστοποίησε η Ιταλία στις ΗΠΑ.

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι διαβεβαίωσε τον πρόεδρο της αμερικανικής Βουλής Κέβιν Μακάρθι κατά τη διάρκεια της συνάντησή τους στη Ρώμη την περασμένη εβδομάδα ότι, παρότι δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση, η κυβέρνησή της τάσσεται υπέρ της αποχώρησής από την πρωτοβουλία «μία ζώνη ένας δρόμος» (Belt and Road) της Κίνας, όπως μεταδίδει το Bloomberg επικαλούμενο πηγές από τη συνάντηση.

Η Ιταλία εντάχθηκε στην πρωτοβουλία το 2019, επί πρωθυπουργίας Τζουζέπε Κόντε και ήταν η μόνη χώρα των G7 που συμμετείχε ενώ προβλέπεται η αυτόματη ανανέωση της συμμετοχής της το 2024, εάν η Ρώμη δεν αποχωρήσει.

Η Ιταλία, όπως και αρκετές άλλες χώρες της Ευρώπης, έχει βρεθεί εν μέσω διασταυρούμενων πυρών από την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, οι σχέσεις των οποίων επιδεινώθηκαν μετά τη συνεχιζόμενη στήριξη του Πεκίνου στη Ρωσία. Οι ευρωπαϊκές χώρεςπροσπαθούν να ισορροπήσουν μεταξύ δύο αντίρροπων δυνάμεων: της συνεργασίας με την Κίνα στο εμπόριο και τις επενδύσεις και των κατηγοριών που αντιμετωπίζουν ότι υποκύπτουν στις πιέσεις οικονομικού εξαναγκασμού.

Εκπρόσωπος της ιταλίδας πρωθυπουργού αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ το γραφείο του Μακάρθυ δεν απάντησε στο αίτημα του πρακτορείου για σχολιασμό.

Όπως αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο πηγές, οι ΗΠΑ πίεσαν τη Ρώμη να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να εγκαταλείψει τη συμφωνία.

Οι διπλωματικοί σύμβουλοι της Μελόνι εξακολουθούν να συζητούν τις λεπτομέρειες και εξετάζουν το πιθανό χρονοδιάγραμμα, φοβούμενοι οικονομικά αντίποινα από την Κίνα, και όπως αναφέρει το Bloomberg δεν αναμένεται να ανακοινωθεί κάποια απόφαση πριν από την έναρξη της συνόδου κορυφής των ηγετών της G-7 στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, στις 19 Μαΐου.

Μια τέτοια ανακοίνωση σύμφωνα με τις πηγές συνδέεται στενά και με την απόφαση που καλείται να πάρει η Μελόνι για τις κινεζικές επενδύσεις στη χώρα και ειδικότερα με το εάν θα περιορίσει την επιρροή της κινεζικής Sinochem Holdings, του μεγαλύτερου μετόχου της εταιρείας κατασκευής ελαστικών Pirelli, κάτι που αναμένεται να ξεκαθαρίσει στα τέλη Μαΐου.

Οι Ιταλοί εξετάζουν διάφορες επιλογές για την ιδιοκτησιακή δομή της Pirelli στο πλαίσιο των συζητήσεων με επενδυτές και όπως αναφέρει το πρακτορείο δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να τηρήσει πιο ήπια στάση έναντι της Sinochem για να εξισορροπήσει ενδεχόμενη έξοδό της από την πρωτοβουλία Belt and Road.

Η πρωτοβουλία «Μια ζώνη ένας δρόμος» έχει χρηματοδοτήσει έργα υποδομής παγκοσμίως συνολικού ύψους 900 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη

Χρηματιστήριο Αθηνών: Έκανε «αθόρυβα» το 5×5 με αιχμή του δόρατος τις Motor Oil, Eurobank και Jumbo

Διψήφια κέρδη για τις τραπεζικές μετοχές στην Τουρκία – Ήττα του Ερντογάν βλέπουν οι επενδυτές

Τράπεζες: Η… εποχικότητα και η «στροφή» στα επενδυτικά προϊόντα έφεραν μείωση στις καταθέσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ