Ο Κάρλος Γκοσν, έχει περάσει περισσότερο από ένα χρόνο παγιδευμένος σε μια νομική «Οδύσσεια» στην Ιαπωνία, που πραγματικά καθήλωσε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και έριξε τη ζωή του στο χάος.

Τώρα, έχοντας επιχειρήσει με επιτυχία μια τολμηρή απόδραση από την Ιαπωνία στον Λίβανο, είναι πια ένας διεθνής φυγάς.

Ωστόσο, ο πασίγνωστος αυτός μάνατζερ είναι επίσης ελεύθερος να μιλήσει πλήρως, χωρίς νομικό φιλτράρισμα, για πρώτη φορά μετά από την έκτακτη σύλληψή του στο αεροδρόμιο Haneda τον Νοέμβριο του 2018. Και αυτό είναι το πιο πιθανό να συμβεί: Ο πρώην επικεφαλής της Nissan Motor Co. και της Renault SA έχει ιστορίες για να πει και λογαριασμούς να τακτοποιήσει.

Στην ουσία, διακυβεύεται ολόκληρη η κληρονομιά του Γκοσν. Θα τον θυμόμαστε ως τον λαμπρό μάνατζερ που περιέστειλε το κόστος κι έτσι διέσωσε τη Nissan και έχτισε μία από τις πιο ισχυρές συμμαχίες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας; Ή θα είναι απλώς άλλο ένα όνομα στον κατάλογος των απατεώνων, των φυγόδικων λευκών κολάρων;

Ο Γκοσν δήλωσε στην ανακοίνωσή του από τον Λίβανο την Τρίτη ότι «θα επικοινωνήσω τελικά ελεύθερα με τα ΜΜΕ και ανυπομονώ να ξεκινήσω την επόμενη εβδομάδα».

Οι αρχές του Λιβάνου πίεσαν την Ιαπωνία να επιτρέψει την επιστροφή του Γκοσν μόλις μια εβδομάδα πριν αυτός εγκαταλείψει τη χώρα, σύμφωνα με τους Financial Times. Παράλληλα, το Reuters μετέδωσε ότι μια ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας επέβλεψε τη διαφυγή καθώς και ότι ο Γκοσν συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Λιβάνου Μισέλ Αούν, μετά την άφιξή του στη Βηρυτό. Το γραφείο του Αούν αρνήθηκε ότι η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, καλό είναι να είμαστε έτοιμοι για αυτό που είναι πιθανό να είναι μια εκτεταμένη επίθεση δημοσίων σχέσεων που θα δυσαρεστήσει και θα εξοργίσει πολλούς στην Ιαπωνία, αλλά και στη Γαλλία. Ο Γκοσν σχεδιάζει συνέντευξη Τύπου στις 8 Ιανουαρίου στη Βηρυτό, σύμφωνα με την εφημερίδα Yomiuri. Με βάση τις παλαιότερες δηλώσεις του ιδίου και της συζύγου του Κάρολ, είναι πιθανό να αναφερθεί στο νομικό σύστημα της Ιαπωνίας, να απαντήσει στις κατηγορίες που τον βαραίνουν, καθώς και να κάνει αποκαλύψεις για τη διοίκηση της Nissan.