Ευχάριστη έκπληξη προξενεί η απροσδόκητη αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων στην Ευρώπη – η πρώτη καταγεγραμμένη πρόοδος της βιομηχανίας για φέτος – σε μία εποχή όπου οι χώρες της γηραιάς ηπείρου εξαρτώνται, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, από τις κρατικές επιδοτήσεις.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,1%, τον μήνα Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, αυξημένες πωλήσεις καταγράφηκαν στην Iταλία και την Γερμανία – χώρες που προσφέρουν κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων – και αντιστάθμισαν τη ζήτηση που εξακολουθεί να μειώνεται στην Ισπανία και τη Γαλλία.

Η Mercedes – Benz ανακοίνωσε ανάκαμψη στα κέρδη του τρίτου τριμήνου, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών και εξέφρασε αισιοδοξία για τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, ενώ η Volvo σημείωσε αύξηση των κερδών κόντρα στις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Βέβαια, η διατήρηση της οικονομικής ανάκαμψης δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση, καθώς οι ηγέτες των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών πασχίζουν να θέσουν υπό έλεγχο την έξαρση του δεύτερου κύματος της πανδημίας, με στοχευμένες στρατηγικές για την επιβράδυνση της εξάπλωσης της νόσου, προκειμένου να αποφύγουν ένα νέο ολικό lockdown, απόρροια της μείωσης των πωλήσεων των αυτοκινήτων στις αρχές του έτους.

«Οι καταναλωτές δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία των αυτοκινητοβιομηχάνων», δήλωσε ο Μάικλ Ντιν, αναλυτής του Bloomberg Intelligence, σε δήλωση πριν από τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για τις πωλήσεις του κλάδου. Ο ίδιος αναμένει ότι οι ετήσιες παραδόσεις θα μειωθούν τουλάχιστον κατά 20% και εκτιμά πως θα υπάρξει επικείμενη πτώση εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων λόγω κορωνοϊού.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη εξακολουθούν να μειώνονται κατά 29% για το έτος έως τον Σεπτέμβριο. Μετά την αναστολή των παραδόσεων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέκαμψαν μετά την άρση του lockdown, για να υποστούν εκ νέου πτώση των πωλήσεων τον Αύγουστο.

Η αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας σημείωσε άνοδο τον περασμένο μήνα, για πρώτη φορά φέτος, καθώς οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα υπερέβησαν τις πωλήσεις υβριδικών.

Όμως, ενώ οι συνολικές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 8,4%, η Ισπανία σημείωσε πτώση κατά 13%, παρά το γεγονός ότι προσφέρει  κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Δυτική Ευρώπη ήταν η περιοχή με τις χειρότερες επιδόσεις φέτος έως τον Αύγουστο για τη Volkswagen, την κορυφαία εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως. Ωστόσο, με την ανάκαμψη σε σταθερή βάση στην Κίνα, ο διευθύνων σύμβουλος, Χέρμπερτ Ντι0ς, είπε ότι οι μηνιαίες παραγγελίες και παραδόσεις της VW αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα και εκτιμά πως αυτή η ανοδική τάση θα συνεχίσει μέχρις το τέλους του 2020.