Η αποδυνάμωση της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχει δώσει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες την ευκαιρία να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με αναλυτές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκατέλειψε ουσιαστικά την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Μια μέρα νωρίτερα, η Ford Motor Co. ανακοίνωσε ότι θα αναλάβει έξοδα ύψους 19,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνδέονται με την απόσυρση από την ηλεκτρική της στρατηγική.

Αυτό δημιουργεί ένα κενό που μπορούν να καλύψουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν ενισχύσει τη θέση τους ως κορυφαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία, με εταιρείες όπως η BYD Co. και η Xiaomi Corp. να σημειώνουν ραγδαία πρόοδο στην τεχνολογία του εσωτερικού του αυτοκινήτου, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Αντίθετα, η Ford ακυρώνει τα σχέδια για ηλεκτρικά φορτηγά της σειράς F και θα μετατοπίσει την παραγωγή προς οχήματα βενζίνης και υβριδικά.

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Ford συνειδητοποιούν ότι πρέπει να παρέχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες. Πρέπει να βρουν μια στρατηγική με την οποία θα μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία τους στον τομέα της εσωτερικής καύσης, όπως με τα υβριδικά plug-in ή τα ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας, και να αποκρούσουν τον ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι πολύ μπροστά όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα.

Bloomberg

Παρόλο που η λάμψη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ξεθωριάσει, το Bloomberg εξακολουθεί να προβλέπει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν κατά 16% το 2026, φτάνοντας τις 25,4 εκατομμύρια μονάδες.

Η Ευρώπη είναι μια βασική αγορά για τις κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν και η υπαναχώρηση από την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η μείωση των κινήτρων που υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην περιοχή ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τη ζήτηση, τα κινεζικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν περιθώρια ανταγωνισμού, σύμφωνα με τον Γέιλ Ζανγκ, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας συμβούλων Automotive Foresight.

Ένα από τα κύρια εμπόδια για τους οδηγούς που επιθυμούν να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η τιμή, ένας τομέας στον οποίο οι κινεζικοί κατασκευαστές έχουν πλεονέκτημα.

Η υπαναχώρηση της Κομισιόν δείχνει έλλειψη βούλησης να κάνει το «σωστό αλλά δύσκολο πράγμα», δήλωσε ο Ζανγκ. Αν και φαίνεται να είναι μια θετική κίνηση για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, «αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε τεμπελιά και εφησυχασμό».

Η Volkswagen AG θα σταματήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών hatchback ID.3 αυτό το μήνα στη Δρέσδη. Για πρώτη φορά εδώ και 88 χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία θα σταματήσει την παραγωγή σε ένα γερμανικό εργοστάσιο συναρμολόγησης.

Οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν επίσης τις δικές τους προκλήσεις, όπως η επιβράδυνση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά, η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού και η αυστηρότερη ρυθμιστική εποπτεία.

Οι συνολικές πωλήσεις της BYD έχουν μειωθεί για τρεις συνεχόμενους μήνες και η εταιρεία εξακολουθεί να παράγει ένα υβριδικό αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρία.

Οι κινεζικές αρχές περιορίζουν επίσης τις αδικαιολόγητες μειώσεις τιμών και ζητούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πληρώνουν ταχύτερα τους προμηθευτές τους, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις και τις ταμειακές ροές.

Διαβάστε ακόμη

Γερμανία: Λιγότερες οι ευκαιρίες απασχόλησης για τους άνεργους

Ενίσχυση νεανικής επιχειρηματικότητας: Πώς οι νέοι άνεργοι μπορούν να λάβουν επιχορήγηση

Καλλυντικά χωρίς νερό: Μια νέα αγορά αξίας $25 δισ. λόγω… λειψυδρίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα