Η Nestle SA χάνει τη συμμετοχή της σε μια διάσημη ινδονησιακή μάρκα καφέ και η L’Oreal SA βλέπει το όνομά της να παραλειπεται σε μια κινεζική επωνυμία περιποίησης επιδερμίδας την οποία προτιμά η σύζυγος του προέδρου Xi Jinping.

Η Ασία παραδοσιακά θεωρήθηκε χώρος για εύκολο χρήμα από τις δυτικές πολυεθνικές, με κατασκευαστές ποτών και τσιγάρων, αλλά και και γίγαντες του fast food να αξιοποιούν την αύξηση των εισοδημάτων σε βάρος των αδύναμων τοπικών τους ανταγωνιστών. Μια έρευνα της China Market Research Group για το 2011 έδειξε ότι το 85% των Κινέζων καταναλωτών προτιμούν τις ξένες μάρκες.

Αυτές οι μέρες έχουν τελειώσει. Αυτή η προτίμηση μειώθηκε κατά το ήμισυ πέρυσι και δεν αορά μόνο στην Κίνα: μάρκες Ινδονησίας, βρετανικό απορρυπαντικό πλυντηρίων ρούχων και ιαπωνικό αρωματισμένο νερό κερδίζουν μερίδια αγοράς με χαμηλότερες τιμές και τροφοδοτούν τοπικές γεύσεις. Τα ανερχόμενα αστέρια, όπως ο στιγμιαίος καφές Luwak της Ινδονησίας και οι ενυδατικές κρέμες της Pechoin της Κίνας, προκαλούν πρόβλημα στους παγκόσμιους τιτάνες σε μια εποχή που η οικονομική ανάπτυξη της Ασίας και του Ειρηνικού αναμένεται να ξεπεράσει τη μέση παγκόσμια ανάπτυξη μέχρι το 2019.

“Οι πολυεθνικές υποτιμούν τον τοπικό ανταγωνισμό”, δήλωσε ο Shaun Rein, διευθύνων σύμβουλος της China Market Research Group. “Οι τοπικοί παίκτες έχουν κινηθεί πολύ γρήγορα στις αναδυόμενες τάσεις που οι πολυεθνικές έχουν χάσει, όπως οι τομείς της υγιεινής και του ηλεκτρονικού εμπορίου.”

home-sweet-home