Η Κίνα αγοράζει φυσικό αέριο και οι αξιωματούχοι της χώρας είναι ευτυχείς που οι εισαγωγείς θα συνεχίσουν να κλείνουν συμφωνίες ακόμη και μετά την υποχώρηση της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει τις προσπάθειες των αγοραστών να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις και να επενδύσουν ακόμη και σε εγκαταστάσεις εξαγωγής, προκειμένου να ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια, σύμφωνα με το πρακτορείο που επικαλείται άτομα που είχαν συναντήσεις με αξιωματούχους.

Η Κίνα οδεύει στο να γίνει ο κορυφαίος εισαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόσμο το 2023. Και για τρίτη συνεχή χρονιά, οι κινεζικές εταιρείες συμφωνούν να αγοράσουν μακροπρόθεσμα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία το Bloomberg.

Η Κίνα κοιτάζει πολύ μακριά στο μέλλον για να αποφύγει την επανάληψη των ενεργειακών ελλείψεων, ενώ παράλληλα επιδιώκει να τροφοδοτήσει την οικονομική ανάπτυξη. Τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια LNG είναι ελκυστικά επειδή οι αποστολές υπόσχονται σχετικά σταθερή τιμή σε σύγκριση με την αγορά spot, όπου το φυσικό αέριο εκτοξεύτηκε σε ιστορικά υψηλά μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Η ενεργειακή ασφάλεια αποτελούσε πάντα προτεραιότητα για την Κίνα”, δήλωσε ο Toby Copson, υψηλόβαθμο στέλεχος της Trident LNG στη Σαγκάη. «Η ύπαρξη άφθονου εφοδιασμού στο χαρτοφυλάκιό τους, τους επιτρέπει να διαχειρίζονται τη μελλοντική μεταβλητότητα».

Οι προσπάθειες σύναψης συμφωνιών θα συμβάλουν στη στήριξη των διεθνών εξαγωγικών σχεδίων, ενισχύοντας το ρόλο που θα διαδραματίσει το καύσιμο στο ενεργειακό μείγμα. Και καθώς οι προμηθευτές κινούνται για να προσελκύσουν τους Κινέζους εισαγωγείς, η επιρροή του Πεκίνου στην αγορά θα αυξηθεί.

Η Κίνα άρχισε να πιέζει για μακροπρόθεσμες συμβάσεις το 2021, μετά τη βελτίωση των σχέσεων με τις ΗΠΑ. Ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν πέρυσι εν μέρει λόγω της ασθενέστερης ζήτησης εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας, οι Κινέζοι αγοραστές ανανέωσαν την προσπάθεια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που διέκοψε το αέριο μέσω αγωγών προς την Ευρώπη.

Οι υψηλές τιμές που προέκυψαν και ο διεθνής ανταγωνισμός για το φυσικό αέριο αποτέλεσαν ένα γρήγορο μάθημα για την ανάγκη σταθερών προμηθειών. Μέρος της προσπάθειας της Κίνας για την ενεργειακή ασφάλεια είναι η διαφοροποίηση των εισαγωγών μεταξύ διαφόρων χωρών ως “μαξιλάρι” έναντι περαιτέρω γεωπολιτικών διαταραχών.

Αρκετοί άλλοι εισαγωγείς, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, επιδιώκουν επίσης να υπογράψουν περισσότερες συμφωνίες για να αποφύγουν μελλοντικές ελλείψεις και να περιορίσουν την εξάρτηση από τις άμεσες παραδόσεις, ωστόσο η Κίνα κλείνει συμβάσεις με πολύ ταχύτερο ρυθμό. Μέχρι στιγμής φέτος, το 33% των μακροπρόθεσμων όγκων LNG που έχουν υπογραφεί πήγε στην Κίνα, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg.

Τον τελευταίο μήνα, η κρατική εταιρεία China National Petroleum  έκλεισε μια συμφωνία 27 ετών με το Κατάρ, ενώ η ENN Energy Holdings. υπέγραψε μια σύμβαση δεκαετιών με την αμερικανική εταιρεία Cheniere Energy. Οι προμήθειες και από τις δύο συμβάσεις προβλέπεται να αρχίσουν ήδη από το 2026.

Περαιτέρω συμφωνίες είναι στον ορίζοντα, καθώς οι διαπραγματεύσεις εκτείνονται από τη Σιγκαπούρη έως το Χιούστον. Κρατικοί κολοσσοί, όπως η Cnooc και η Sinopec, βρίσκονται σε συζητήσεις με τις ΗΠΑ, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Zhejiang Provincial Energy Group Co. και η Beijing Gas Group Co. αναζητούν επίσης για συμφωνίες. Το Κατάρ βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετούς Κινέζους αγοραστές για συμβόλαια πώλησης που θα μπορούσαν να διαρκέσουν περισσότερο από 20 χρόνια, δήλωσαν οι πηγές του πρακτορείου.

Οι συμφωνίες αυτές θα βοηθήσουν να τροφοδοτηθούν οι περίπου δώδεκα νέοι τερματικοί σταθμοί εισαγωγής που πρόκειται να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται σε όλες τις παράκτιες πόλεις της Κίνας μέσα σε αυτή τη δεκαετία. Οι εισαγωγές LNG της χώρας ενδέχεται να ανέλθουν σε 138 εκατ. τόνους έως το 2033, σύμφωνα με τη νορβηγική εταιρεία συμβούλων Rystad Energy.

“Επί του παρόντος, πάνω από το ήμισυ της ζήτησης LNG της Κίνας από το 2030 έως το 2050 παραμένει χωρίς συμβάσεις”, δήλωσε ο Xi Nan, αναλυτής της Rystad.

Η κυβέρνηση δεν εξαναγκάζει τις εταιρείες να υπογράψουν συμφωνίες και οι traders θα υπογράψουν μόνο συμφωνίες που έχουν ελκυστικές τιμές, δήλωσαν οι πηγές.

Ωστόσο, οι ανοδικές προοπτικές ζήτησης δεν είναι βέβαιες, ιδίως καθώς η Κίνα ενισχύει την παραγωγή φυσικού αερίου στο εσωτερικό της, ενώ οι χερσαίες μεταφορές από τη Ρωσία θα μπορούσαν να αυξηθούν εάν κατασκευαστούν νέοι αγωγοί. Η πλεονάζουσα προσφορά αυξάνει τον κίνδυνο οι τερματικοί σταθμοί εισαγωγής LNG να μένουν συχνότερα αδρανείς, προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ο ανώτερος αναλυτής της Cnooc, Xie Xuguang.

Η έλλειψη άνθρακα – το βασικό καύσιμο της Κίνας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας – προκάλεσε εκτεταμένες περικοπές της ηλεκτρικής ενέργειας σε εργοστάσια για σύντομες περιόδους το 2021 και το 2022, επιβραδύνοντας την οικονομική ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο, η χώρα υποσχέθηκε να αυξήσει την εξορυκτική ικανότητα και η παραγωγή αυξήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, διατηρώντας τις αποθήκες καλά εφοδιασμένες και μειώνοντας τις εισαγωγές.

Τώρα, οι αξιωματούχοι θέλουν να κάνουν το ίδιο με το φυσικό αέριο. Το Πεκίνο πιέζει τους ενεργειακούς κολοσσούς να αυξήσουν επίσης την παραγωγή φυσικού αερίου στο εσωτερικό, σύμφωνα με άτομα που βρίσκονται κοντά στην κυβέρνηση.

Διαβάστε ακόμη

Νέο «άλμα» σε επενδύσεις, εξαγωγές και μισθούς

Στα χέρια ενός υπουργού 80 δισ. προς διάθεση σε επιχειρηματίες και επενδυτές

Oι ξένοι θέλουν τώρα εξοχικά και στα νησιά κοντά στην Αθήνα (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ