Η Facebook Inc. μόλις λάνσαρε μια ξεχωριστή καρτέλα ειδήσεων στην εφαρμογή της, προσφέροντας στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στα άρθρα που βλέπουν και παρέχοντας χρήματα στους εκδότες των οποίων οι ιστορίες παρουσιάζονται.

Το τμήμα ειδήσεων, που ονομάζεται Facebook News, βοηθά τον γίγαντα κοινωνικής δικτύωσης σε δύο μέτωπα: Είναι μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση και ταυτόχρονα να βελτιωθούν οι σχέσεις με εταιρείες μέσων ενημέρωσης, οι οποίες έχουν παραπονεθεί ότι το Facebook έχει επωφεληθεί προβάλλοντας διαφημίσεις μαζί με τα άρθρα τους.

Το Facebook News κάνει ντεμπούτο την Παρασκευή σε μερικούς χρήστες στις Η.Π.Α. Θα περιλαμβάνει άρθρα επιλεγμένα εν μέρει από τους υπαλλήλους του Facebook που «δεν θα έχουν συντακτική παρέμβαση από κανέναν στην εταιρεία». Το περιεχόμενο που θα εμφανίζει η καρτέλα θα είναι επίσης εξατομικευμένο με βάση τα νέα που προτιμούν οι χρήστες και μπορούν να κρύψουν άρθρα, θέματα ή εκδότες που δεν θέλουν να δουν.

Η εταιρεία αναφέρει στο επίσημο blog της ότι ο σκοπός δεν είναι να ανακυκλώνονται οι ειδήσεις που βλέπουμε στο News Feed του λογαριασμού μας από σελίδες που ακολουθούμε ή από sponsored αναρτήσεις. Τα μέσα που ενδιαφέρονται να δουν τις ειδήσεις τους μέσα σε αυτήν την ενότητα θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα standards ακεραιότητας και εγκυρότητας για να πάρουν έγκριση από τη Facebook, ενώ θα υπόκεινται σε διαρκείς ελέγχους για να διασφαλίζεται η αξιοπιστία τους (π.χ. αν υπάρχει clickbait, ρητορική μίσους, παραπληροφόρηση).

 

Επιπλέον, εάν κάποιος χρήστης διατηρεί συνδρομή σε κάποιο μέσο ενημέρωσης (π.χ. Financial Times) θα μπορεί να τη μεταφέρει εντός του κοινωνικού δικτύου για να παρακολουθεί τα νέα απευθείας από την εφαρμογή του Facebook.

Η καρτέλα θα περιλαμβάνει άρθρα από περίπου 200 εκδότες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών μεγάλων outlets όπως των Washington Post, Wall Street Journal, NBC News και ABC News, καθώς και τοπικά μέσα σε μεγάλες πόλεις όπως το Chicago Tribune και το Dallas Morning News. Επίσης, θα περιλαμβάνει και συντηρητικές ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένης της Breitbart News.

“Εργαστήκαμε πολύ σκληρά για να τιμήσουμε το επιχειρηματικό τους μοντέλο και να αναγνωρίσουμε τη σημασία του γνήσιου ρεπορτάζ”, δήλωσε σε συνέντευξη ο Campbell Brown, ο οποίος επιβλέπει τις εταιρικές σχέσεις των εταιρειών ειδήσεων με το Facebook.

Τα στελέχη του Facebook λένε ότι επέλεξαν τους εκδότες με βάση έρευνες που βρήκαν ότι οι χρήστες να θέλουν περισσότερα άρθρα σχετικά με την ψυχαγωγία, την υγεία, τις επιχειρήσεις και τον αθλητισμό.