search icon

Bloomberg

Ηρθε το τέλος της γόβας στιλέτο; Σνίκερς αξίας $4.400 το νέο trend της πανδημίας

Η απουσία των φεστιβάλ κινηματογράφου και των κόκκινων χαλιών, των μοδάτων εξόδων σε κλαμπ κι εστιατόρια, των σικάτων γάμων, και η ανάπτυξη της τηλεργασίας σήμαναν και την πτώση της δημοτικότητας των στιλάτων στιλέττων

Κατά τη διάρκεια ενός γκρι, κρύου απογεύματος στο κατάστημα της αλυσίδας μόδας Jimmy Choo στην οδό Saint-Honoré στο Παρίσι, αυτό που εξέπληξε τους καταναλωτές δεν ήταν οι γόβες-στιλέτο Avril με κρυσταλλους Σβαρόφσκι και η τιμή των 3.495 ευρώ, αλλά τα μαύρα αθλητικά παπούτσια της ίδιας μάρκας με διαμάντια τα οποία κόστιζαν 100 ευρώ παραπάνω.

To αθλητικό παπούτσι μπορεί να λανσαρίστηκε πριν από μια διετία, αλλά έχει λάβει νέα σημασία στη γκάμα προϊόντων της μάρκας. Η απουσία των φεστιβάλ κινηματογράφου και των κόκκινων χαλιών, των μοδάτων εξόδων σε κλαμπ κι εστιατόρια, των σικάτων γάμων, και η ανάπτυξη της τηλεργασίας σήμαναν και την πτώση της δημοτικότητας των στιλάτων στιλέττων.

Η ζήτηση για τα επώνυμα υποδήματα επέδειξε πτώση 21% παγκοσμίως φέτος, σε σχέση με μία γενική πτώση στη ζήτηση για τα υποδήματα της τάξεως του 19%, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor International. Η συγκεκριμένη μερίδα της αγοράς, επεδείκνυε σχετικά περιορισμένη ανάπτυξη σε σχέση με τις υπόλοιπες τα τελευταία πέντε χρόνια, πριν τον κορωνοϊό.

Αν και η Lyst, η μεγαλύτερη πλατφόρμα μόδας του κόσμου επέδειξε άνοδο 33% στη ζήτηση των γοβών στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το 2019, οι ειδικοί εκτιμούν πως πρόκειται για αύξηση στις πωλήσεις των “mules”, των κοντύτερων και πλατύτερων γοβών. Οι γόβες-στιλέττο επέδειξαν μείωση 12%, ενώ οι μπότες με γόβες 9% σε σχέση με το 2019. Τα σανδάλια με γόβες επέδειξαν μείωση ζήτησης 21%, ενώ οι αναζητήσεις για παντόφλες αυξήθηκαν κατά 242%, και για clogs, 110%. Ακόμη και τα Crocs, που πολλοί αγαπούν να μισούν, επέδειξαν ανάπτυξη, με την εταιρεία να επιδεικνύει κέρδη-ρεκόρ $1,4 δισ. 

Η επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος της Jimmy Choo, Σάντρα Τσόι παραδέχθηκε πως ακόμη και οι δικές της προτιμήσεις άλλαξαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προς τα αθλητικά παπούτσια, ενώ υποστήριξε πως από εδώ και στο εξής τα υποδήματα θα βασίζονται περισσότερο στην χρηστικότητα. 

Ακόμη και τα πολυκαταστήματα αλλάζουν τις τακτικές τους. Η «ναυαρχίδα» των Galeries Lafayette στην λεωφόρο Haussmann, ανακαινίζει το τμήμα των υποδημάτων της, προβάλλοντας περισσότερα sneakers.

Οι αλλαγές στον κόσμο της μόδας υποδημάτων που είχαν ξεκινήσει πριν την πανδημία με την αύξηση της δημοτικότητας του “athleisure” (athletics+leisure), επιταχύνθηκαν. Πολλές επώνυμες μάρκες ποντάρουν στην δημοτικότητα αυτή, μετά την τεράστια επιτυχία των Balenciaga Triple S sneakers ($976), και των Speed Trainer των $700.

Η αλλαγή πλεύσης αυτή δεν περιορίζεται μόνο στα αθλητικά. Η Jimmy Choo (αγαπημένη μάρκα της πριγκίπισσας Νταιάνα και της Κάρι Μπράντσο στο Sex and the City), ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με την Τimberland. Oι μπότες καλυμμένες με κρύσταλλα Σβαρόφσκι με τιμή $5.000, ξεπουλήθηκαν «αμέσως» σύμφωνα με τον Tζον Αϊντολ, CEO της Capri Holdings η οποία έχει ως θυγατρικές τις Jimmy Choo, Versace και Michael Kors, μεταξύ άλλων. «Η αγορά υποδημάτων είχε αρκετά προβλήματα ακόμη και πριν την πανδημία. Παρόλα αυτά, οι προτιμήσεις πολλών καταναλωτών αλλάζουν, και επικεντρώνονται σε πιο άνετα παπούτσια», ανέφερε ο Αϊντολ κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους επενδυτές της Morgan Stanley. O Aϊντολ υποστήριξε πως η αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας Jimmy Choo θα της επιφέρει κέρδη $1 δισ., σε σχέση με τα τωρινά $550 εκατ. 

Αρκετές μοδάτες μάρκες, πάντως, μόλις τώρα «ξεμυτούν» στο προσκήνιο. Η “Amina Muaddi”, επώνυμη μάρκα της Ιορδανο-Ρουμανής σχεδιαστή Αμίνα Μουαντί, επιδεικνύει τεράστια ανάπτυξη λόγω επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ στα social media. Οι αναζητήσεις για Muaddi στη Lyst είχαν αυξηθεί 386% το τέταρτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019.

Οι Κιμ Καρντάσιαν και Ριάνα έχουν φορέσει και επιδοκιμάσει τις ευρείς γόβες της, με την εταιρεία της δεύτερης, Fenty (η οποία ανήκει στην LVMH), να συνάπτει συμφωνία με τη Muaddi.

O Εντγκάρντο Οσόριο, από την μεριά του, είναι ο συνιδρυτής της Aquazzura, μίας ιταλικής μάρκας της οποίας τα παπούτσια φοράει η Μέγκαν Μάρκλ. Ο ίδιος υποστηρίζει πως αν και η πανδημία έπληξε τις πωλήσεις της εταιρείας, τα πιο δημοφιλή υποδήματα ήταν οι γόβες.

Διαβάστε ακόμη

Νίκος Βερόπουλος: To success story στα Βαλκάνια που ξεκίνησε από ένα ρίσκο

Πόσο τζίρο έχασε η Jumbo – Τι εκτιμούν Optima Bank και Eurobank Equities

MyCar της ΑΑΔΕ: Νέα ήθη για πληρωμή τελών ή ακινησία ΙΧ

Exit mobile version