Το ενδεχόμενο απόσυρσης των φθηνότερων αυτοκινήτων της από τις ΗΠΑ εξετάζει η Mercedes-Benz Group, με τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ να κάνουν τις πωλήσεις οικονομικά ανέφικτες φέτος.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται να μειώσει τις πωλήσεις πιο entry-level μοντέλων, όπως το μικρό σπορ όχημα GLA, ως μέρος των ευρύτερων σχεδίων έκτακτης ανάγκης για τους δασμούς, δήλωσαν οι άνθρωποι, αρνούμενοι να κατονομαστούν επειδή οι διαβουλεύσεις είναι ιδιωτικές. Οι δασμοί 25% του Τραμπ αναμένεται να τεθούν σε ισχύ αυτή την εβδομάδα.

Η Mercedes δεν έχει λάβει οριστική απόφαση και μπορεί ακόμη να αλλάξει πορεία ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής των δασμών, είπαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα. Η έλλειψη σαφούς καθοδήγησης από την Ουάσινγκτον αφήνει τα στελέχη απογοητευμένα και αβέβαια για το πώς να ανταποκριθούν.

Η Mercedes συγκαταλέγεται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν έναν επιδεινούμενο εμπορικό πόλεμο, ο οποίος κινδυνεύει να πλήξει τις πωλήσεις τους και να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού. Η Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc και η Ferrari NV σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές για ορισμένα από τα αυτοκίνητά τους στις ΗΠΑ, ενώ η Volkswagen AG εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της τοπικής παραγωγής.

Ο πρόεδρος της Stellantis NV, Τζον Έλκαν και η μητρική Chrysler είναι μέρος μιας ομάδας αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν μια τελευταία προσπάθεια να επηρεάσουν την κυβέρνηση Τραμπ, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η περικοπή της έκθεσης στην premium αγορά του εισαγωγικού επιπέδου θα επέτρεπε στη Mercedes να παρακάμψει τους δασμούς στα λιγότερο κερδοφόρα οχήματά της. Για μοντέλα όπως η GLA – η οποία ξεκινά από περίπου 43.000 δολάρια στις ΗΠΑ – οι δασμοί θα μπορούσαν να μετατρέψουν τα ήδη λεπτά περιθώρια κέρδους σε ζημίες, εάν δεν μετακυλιστούν στους πελάτες. Η κίνηση αυτή μπορεί επίσης να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιλέξουν πιο premium μοντέλα. Οι ΗΠΑ παραμένουν βασική αγορά για τη Mercedes λόγω της ισχυρής ζήτησης για τα πιο κερδοφόρα, μεγαλύτερα SUV εκεί. Η μετοχή της Mercedes υποχώρησε έως και 1,1% την Τετάρτη. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου κατά ένα τέταρτο τον τελευταίο χρόνο.

Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ola Källenius, η Mercedes έχει προωθήσει περαιτέρω την αγορά, κατευθύνοντας τους πόρους στα πιο ακριβά μοντέλα της, όπως το σεντάν S-Class, ενώ έχει μειώσει τα μικρά αυτοκίνητα εις βάρος του όγκου.

Η εταιρεία καθυστέρησε τον στόχο της να παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα και επαναβεβαίωσε τις επενδύσεις σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά την πτώση της ζήτησης των EV. Τον Φεβρουάριο, προειδοποίησε για χαμηλότερα περιθώρια κέρδους λόγω του έντονου ανταγωνισμού, της μεταβολής του καταναλωτικού κλίματος και των εμπορικών εντάσεων.

Η Mercedes και η Porsche AG θα πληγούν περισσότερο από τους νέους αμερικανικούς δασμούς και θα αντιμετωπίσουν πιθανό πλήγμα 3,4 δισ. ευρώ (3,7 δισ. δολάρια), εκτίμησε την περασμένη εβδομάδα το Bloomberg Intelligence.

Οι εμπορικές κινήσεις του Τραμπ, που είχαν ως στόχο να φέρουν πίσω τις αμερικανικές θέσεις εργασίας, έχουν σπείρει το χάος σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Με βασικές λεπτομέρειες να λείπουν ακόμη – κυρίως το παράρτημα 1, ο επίσημος κατάλογος των εξαρτημάτων και των κατασκευαστικών στοιχείων που υπόκεινται στον δασμό 25% – η ικανότητά τους να δράσουν περιορίζεται σημαντικά, δήλωσε ο Andrew Bergbaum, διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, μιας εταιρείας συμβούλων που συμβουλεύει αρκετές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος», δήλωσε ο Bergbaum. «Το να μην ξέρουμε τι έρχεται καθιστά εξαιρετικά δύσκολη τη λήψη οποιασδήποτε στρατηγικής απόφασης».

Διαβάστε ακόμη

Υπερθέρμανση: Οι παγετώνες στους Δολομίτες μπορεί να εξαφανιστούν μέχρι το 2050 (vid)

Το μπλόκο στην υποψηφιότητα Λεπέν απειλεί την εύθραυστη γαλλική πολιτική σκηνή

Υποχρεωτικές οι πληρωμές μέσω IRIS και έλεγχος στους επαγγελματικούς λογαριασμούς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα