Ένας στόλος πετρελαιοφόρων  2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων επιχειρεί να διατηρήσει τις ρωσικές εξαγωγές αργού και καυσίμων.  Σήμερα καθώς οι τιμές των ναύλων αυξάνονται τα στελέχη αρχίζουν να αναρωτιούνται αν θα επιστρέψουν ποτέ στην εξυπηρέτηση όλων των άλλων. Από τότε που τέθηκαν σε ισχύ οι κυρώσεις για τα ρωσικά διυλισμένα καύσιμα στις αρχές του μήνα, τα πλοία που μεταφέρουν πετρελαιοειδή μέσω του Ατλαντικού έχουν πενταπλασιάσει τα ημερήσια κέρδη τους.

Η σύνθεση του ακριβούς μεγέθους του σκιώδους στόλου είναι σχεδόν αδύνατη, καθώς οι λεπτομέρειες της ιδιοκτησίας – και η δέσμευση των περισσότερων μεμονωμένων πλοίων στη Ρωσία – καλύπτονται από μυστικότητα. Η Trafigura εκτίμησε ότι το σύνολο των πλοίων μπορεί να ανέρχεται σε 600, εκ των οποίων τα 400 είναι πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Ιδιωτικά, ορισμένοι πλοιοκτήτες τοποθετούν τον αριθμό ελαφρώς χαμηλότερα – μεταξύ 10% και 12% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Ανεξάρτητα από το αν θα εγκαταλείψουν οριστικά τη διεθνή αγορά ή απλώς θα την αποφύγουν, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι υψηλότερο κόστος ναυτιλίας για τους ανταγωνιστές της Ρωσίας.

“Αυτά τα πλοία θα αφιερωθούν σε αυτές τις σκιώδεις συναλλαγές και θα απομακρυνθούν εκ των πραγμάτων από τις αγορές στις οποίες θα βρεθούμε”, δήλωσε ο Tζερνότ Ράπελτ, εμπορικός διευθυντής της Ardmore Shipping, η οποία διαχειρίζεται στόλο δεξαμενόπλοιων καυσίμων και χημικών, σε μια κλήση για τα κέρδη. “Στην πραγματικότητα εξακολουθεί να είναι σημαντικό από την άποψη των τόνων-μιλίων και είναι πιθανώς ακόμη πιο σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι πολύ αναποτελεσματικό”.

Η VesselsValue, η οποία παρακολουθεί τις πωλήσεις και τις αγορές πλοίων, εκτιμά ότι πέρυσι δαπανήθηκαν λίγο περισσότερα από 850 εκατομμύρια δολάρια για την επέκταση του “σκοτεινού στόλου” των δεξαμενόπλοιων καυσίμων. Επιπλέον, σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια επενδύθηκαν σε πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Τα πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα μέσω του Ατλαντικού κερδίζουν 55.000 δολάρια, ενώ στις αρχές του μήνα είχαν φτάσει μέχρι και τα 10.000 δολάρια την ημέρα. Τα πλοία μεταφοράς αργού πλησιάζουν σε παρόμοιο ποσό, αφού ξεπέρασαν για λίγο τα 100.000 δολάρια την ημέρα στα τέλη του περασμένου έτους.

Μακροπρόθεσμα, οι πλοιοκτήτες επισημαίνουν ότι η περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων ενισχύει την υπόθεση των σταθερά υψηλών ναύλων.

Διαβάστε ακόμη:

Οι εταιρείες που πόνταραν στην ηλιακή ενέργεια, αλλά έπεσαν στα βράχια

Οι ιστορίες πίσω από τις 10 εμβληματικές τσάντες που ονειρεύονται οι γυναίκες – Η “Kelly”, η “Birkin”, η “Jackie” και η “Diana”

Κώστας Κλεάνθους: Ο λύκος του Forex, το made by Armani γιοτ και η εξωτική Τουλούμ (pics)