Ο ιδρυτής της EasyJet Plc και ακτιβιστής βασικός μέτοχος, Στέλιος Χάτζηιωάννου, δεν κατάφερε να προκαλέσει την έκπτωση της διοίκησης και να ακυρώσει την προμήθεια περισσότερων αεροσκαφών AIRBUS από την βρετανική αεροποιρκή εταιρία.

Οι μέτοχοι αποφάσισαν να διατηρήσουν τους τέσσερις διευθυντές, μεταξύ των οποίων ο Διευθύνων Σύμβουλος Γιόχαν Λούντγκρεν, ο Πρόεδρος Τζον Μπάρτον και ο Διευθύνων Σύμβουλος Άντρου Φίντλεϊ, σύμφωνα με την μήτρηση των ψήφων πριν από το ΔΣ που λαμβάνει χώρα με τηλεδιάσκεψη. Το τελικό αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα ανακοινωθεί αργότερα.

Ο Χατζηιωάνου, ο βασικός μέτοχος της EasyJet με μερίδιο 34%, τα τελευταία χρόνια αντιπολιτεύεται διαδοχικές ηγεσίες της εταιρίας, με το επιχείρημα ότι δίνουν υπερβολική έμφαση στις επενδύσεις και μικρή σημασία στην κερδοφορία.

Η τελευταία του εκστρατεία επικεντρώθηκε στο επιχείρημα ότι η αγορά περισσότερων από 100 αεριωθούμενων αεροσκαφών Airbus θα εξανεμίσει τα μετρητά της εταιρείας – την ώρα που η κρίση του Covid-19 θα μειώσει δραστικά τη ζήτηση για ταξίδια για καιρό.

Ο επιχειρηματίας απαίτησε να ακυρωθεί μια παραγγελία που αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο μέρος των 4,6 δισεκατομμυρίων λιρών (5,6 δισεκατομμύρια δολάρια) των κεφαλαιουχικών δαπάνες έως το φορολογικό έτος 2023, και άσκησε πιέσεις να για τον υπάρχοντα στόλο της EasyJet, καλώντας να μειωθεί σε 250 αεροπλάνα από το 318.

«Αυτά τα ψηφίσματα αντιπροσωπεύουν μια προσπάθεια του Σερ Στέλιου να αναγκάσει το διοικητικό συμβούλιο να καταγγείλει μια μακροχρόνια σύμβαση με την Airbus», δήλωσε ο Μπαρτόν στη συνάντηση. Η κατάργηση τεσσάρων σκηνοθετών «θα ήταν εξαιρετικά επιζήμια και αποσταθεροποιητική σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή».

Οι μετοχές της EasyJet υποχώρησαν κατά 0,6%, στις 571,6 πένες στις 11:48 π.μ. στο Λονδίνο. Η μετοχή έχει χάσει το 60% της αξίας της φέτος.

Ο Λούντργκρεν είπε πως η εταιρεία έχει αναβάλει την παράδοση 24 αεροσκαφών, συμβάλλοντας στη μείωση των βραχυπρόθεσμων δαπανών κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο λίρες.

Ταυτόχρονα ισχυρίστηκε ότι η EasyJet πρέπει να είναι έτοιμη να ανανεώσει το στόλο της όταν η κίνηση τελικά ανακάμψει. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ώστε ο αερομεταφορέας να μπορεί να προσθέσει νέα τεχνολογία για να παραμείνει ανταγωνιστικός, καθώς οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρεάζουν τα φορολογικά καθεστώτα και τις επιλογές των πελατών, είπε ο Μπάρτον.

Οι Invesco, Ninety One U.K. και Phoenix Asset Management, οι τρεις μεγαλύτεροι επενδυτές μετά τον Χατζηιωάννου, στήριξαν δημόσια το διοικητικό συμβούλιο, όπως έκαναν και οι συμβουλευτικές εταιρείες μετόχων, Institutional Shareholder Services, Glass Lewis και Pensions & Investment Research Consultants.

Ο Μπάρτον δήλωσε ότι η Airbus δεν ασκεί επιρροή στο διοικητικό συμβούλιο ή τη διοίκηση της EasyJet, απαντώντας σε ερώτηση του επιχειρηματία σχετικά με τη φύση της σχέσης μεταξύ των εταιρειών.