Πέντε χρόνια μετά την κρίση που προκάλεσε η πανδημία και την άνοδο της τηλεργασίας, το Canary Wharf του Λονδίνου επιστρέφει δυναμικά.
Ο αριθμός των επισκεπτών που ταξιδεύουν προς την περιοχή με τρένο και μετρό έχει ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς όλο και περισσότεροι τραπεζίτες επιστρέφουν στην καθημερινή τους διαδρομή προς τα γραφεία τους. Η περιοχή έχει επίσης καταγράψει μια αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών τα Σαββατοκύριακα, που προσελκύονται από τον αυξανόμενο αριθμό εστιατορίων, μπαρ, καταστημάτων και κέντρων διασκέδασης.
Η εισροή ενισχύθηκε από την εντολή του επικεφαλής της JPMorgan Chase & Co., Tζέιμι Ντάιμον, σύμφωνα με την οποία οι περισσότεροι υπάλληλοι πρέπει να προσέρχονται στο γραφείο πέντε ημέρες την εβδομάδα.
Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg με βάση στοιχεία της Transport for London, τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 91.000 καθημερινές διαδρομές με το μετρό, την Elizabeth Line και το Docklands Light Railway προς τους σταθμούς του Canary Wharf, ξεπερνώντας τον αριθμό του αντίστοιχου μήνα το 2019. Αυτό ξεπερνά την ανάκαμψη του αριθμού των επισκεπτών σε σχέση με άλλες σημαντικές επιχειρηματικές περιοχές του Λονδίνου, όπως το City και το West End, όπου μια πιο διαφοροποιημένη ομάδα ενοικιαστών, όπως εταιρείες τεχνολογίας και μέσων ενημέρωσης, έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την επιστροφή στο γραφείο.

Η μέση ημερήσια επισκεψιμότητα του μετρό και των σιδηροδρόμων της Transport for London στο West End και στο City of London αντίστοιχα ήταν 84% και 89% των προ-πανδημικών επιπέδων τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με 105% για το Canary Wharf, σύμφωνα με την ανάλυση.
Η καθυστερημένη έναρξη λειτουργίας της γραμμής Elizabeth το 2022, η οποία μειώνει σημαντικά το χρόνο που χρειάζεται για να διασχίσει κανείς το Λονδίνο από δυτικά προς ανατολικά, ήταν ένα βασικό μέρος της στρατηγικής για τη μετατροπή της περιοχής από μια περιοχή που κυριαρχούσαν οι υπάλληλοι γραφείου σε έναν προορισμό που θα σφύζει από ζωή όλες τις ώρες, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Ωστόσο, η έναρξη λειτουργίας της γραμμής συνέπεσε με την κατάρρευση των αγορών ακινήτων λόγω του απότομου τέλους της εποχής των χαμηλών επιτοκίων. Το κόστος δανεισμού και οι παρατεταμένες επιπτώσεις της τηλεργασίας έθεσαν σοβαρά ερωτήματα στους ιδιοκτήτες της περιοχής.
Ο συνδυασμός των υψηλότερων επιτοκίων και των αμφιβολιών σχετικά με τη ζήτηση για χώρους ενόψει της αποχώρησης των ενοικιαστών προκάλεσε πτώση της αξίας του χαρτοφυλακίου της Canary Wharf Group, το οποίο υποτιμήθηκε κατά 14,7% μόνο το 2023. Την ίδια χρονιά, ο οίκος αξιολόγησης Moody’s υποβάθμισε το χρέος της σε επίπεδο «σκουπιδιών».

Αυτό οδήγησε σε μια σειρά αναχρηματοδοτήσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας διευκόλυνσης ύψους 610 εκατομμυρίων λιρών από την Apollo Global Management Inc. Το δάνειο εξασφαλίστηκε με εγγύηση τα πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται κάτω από τα κτίρια γραφείων του συγκροτήματος και τα οποία ήταν από τα πρώτα που ανέκαμψαν από την πανδημία.
Η Brookfield και το Κατάρ εισέφεραν επιπλέον κεφάλαια στην εταιρεία, καθώς υιοθέτησαν μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση για την αναδιάρθρωση των ακινήτων σε μια πιο διαφοροποιημένη γειτονιά, υποστηρίζοντας ότι οι βραχυπρόθεσμες αντιξοότητες θα υποχωρήσουν.
Μετά από τρία χρόνια υψηλότερων επιτοκίων υπάρχει πλέον σοβαρή έλλειψη νέων χώρων εργασίας υψηλής ποιότητας στο κέντρο του Λονδίνου. Μαζί με την προσπάθεια της Canary Wharf Group, η κατάσταση αρχίζει να αλλάζει και αυτό αρχίζει να μεταφράζεται σε νέες εκτιμήσεις της αξίας των ακινήτων.
Οι πρόσφατες συναλλαγές για επιπλέον χώρους από εταιρείες όπως η HSBC, η Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA και η JPMorgan έχουν συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών. Σύμφωνα με την Knight Frank, το ποσοστό κενών χώρων είναι πλέον κοντά στον μακροπρόθεσμο μέσο όρο, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα χειρότερα της πανδημίας έχουν περάσει.
Διαβάστε ακόμη
Τρείς προορισμοί για σπάνιες εμπειρίες στην Ασία που θα γίνουν δημοφιλείς το 2026
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.