Η Renault φαίνεται πως είναι ο μεγάλος νικητής στην «κούρσα» πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταγράφοντας υψηλότερα έσοδα το τρίτο τρίμηνο κόντρα σε όλες τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Την «έκρηξη» των πωλήσεων προκάλεσε το δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, που σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία πληροί όλους τους ευρωπαϊκούς περιορισμού εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, αν και τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 8,2% στα 10,37 δισ. ευρώ κατά της διάρκεια της πανδημίας, όμως, ξεπέρασε το μέσο όρο των προβλεπόμενων εκτιμήσεων το τρίτο τρίμηνο. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε λιγότερα επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά το πρώτο τρίμηνο του 2020, αλλά οι πωλήσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπερδιπλασιάστηκαν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.

Η παγκόσμια υγειονομική κρίση έχει προκαλέσει «αναταράξεις» στους κόλπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ήδη υπέφερε από τις μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων αλλά και τα προβλήματα που προέκυψαν από την άκαρπη συνεργασία της με την έτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Nissan. 

Πάντως οι εκτιμήσεις των επενδυτών είναι παραπάνω από αισιόδοξες, καθώς εκτιμούν αύξηση στις ταμειακές ροές της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

«Αυτό το τρίτο τρίμηνο υπογραμμίζει την αλλαγή στην εμπορική πολιτική της εταιρείας, η οποία τώρα επικεντρώνεται στην κερδοφορία και όχι στους όγκους», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Λούκα ντε Μέο.

Ο ρυθμός  αύξησης της ζήτησης είναι η ταχύτερη και μεγαλύτερη, αφήνωντας πίσω στην γενική κατάταξη των πωλήσεων εταιρείες όπως οι BMW, Mercedes Benz και Volvo – έχοντας σημειώσει και οι ίδιες καλύτερα αποτελέσματα από το αναμενόμενο – και κατακτώντας την κορυφή στη γενική κατάταξη των ευρωπαϊκών πωλήσεων για τον μήνα Σεπτέμβριο.

Οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 60% στο τέλος του περασμένου μήνα και τα αποθέματα μειώθηκαν κατά περίπου το ένα πέμπτο σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ παράλληλα διατήρησε 15,2 δισ. ευρώ σε αποθεματικά ρευστότητας στα τέλη Σεπτεμβρίου, συμπεριλαμβανομένου και του πιστωτικού ορίου των 5 δισ. ευρώ.

Παρόλο που η Renault δεν αναφέρει κέρδη σε τριμηνιαία βάση, δημοσίευσε ρεκόρ ζημιών στο πρώτο εξάμηνο, μετά τη μείωση κόστους και αναδιάρθρωσης στη Nissan. Μεταξύ των «συμμάχων» της Renault συμπεριλαμβάνεται και η Mitsubishi Motors, όπου ήδη έχουν  ξεκινήσει σχέδια μείωσης του κόστους και των θέσεων εργασίας σε μια προσπάθεια να ανατρέψουν τα απογοητευτικά νούμερα των τελευταίων μηνών.

Η εταιρεία υπόσχεται να παρουσιάσει ένα στρατηγικό σχέδιο τον Ιανουάριο του 2021, ενώ παράλληλα εργάζεται για την αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, καθώς η τελευταία έκδοση του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου αποδείχτηκε κάτι παραπάνω από επιτυχημένη.