Οι μεγαλύτεροι παρασκευαστές χαρτοκιβωτίων μειώνουν την παραγωγή τους παγκοσμίως, υποδεικνύοντας επιβράδυνση της αγοράς και δημιουργία ύφεσης σε διεθνές επίπεδο.

Οι εταιρείες του κλάδου στη Βόρεια Αμερική οι οποίες παράγουν τις πρώτες ύλες για την παρασκευή κυματοειδούς χαρτονιού μείωσαν το συνολικό όγκο παραγωγής τους κατά 1 εκατομμύριο τόνους το γ’ τρίμηνο, ενώ παράλληλη θα είναι και η μείωση του όγκου παραγωγής το δ’ τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg Intelligence, Ράιαν Φοξ. 

«Η σημαντική έλλειψη στη ζήτηση χαρτοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο υποδεικνύει τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία», τόνισε ο αναλυτής της KeyBanc, Άνταμ Τζόζεφσον, προσθέτοντας πως «τα πρόσφατα δεδομένα υποδεικνύουν πως η αγορά θα χρειαστεί σημαντική παροχή οικονομικών κινήτρων για να ανακάμψει, κάτι που δεν προβλέπουμε πως θα λάβει χώρα σύντομα».

Οι επενδυτές αναμένουν πως τα εμπόδια που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η οικονομία αλλά και η αγορά το 2023 ενδέχεται να προκαλέσουν ύφεση. Σημειωτέον πως τα χαρτοκιβώτια αποτελούν κύριο «κρίκο» της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και των νοικοκυριών αυτών καθαυτών, μετατρέποντας τη συγκεκριμένη βιομηχανία σε «βαρόμετρο» των μακροοικονομικών εξελίξεων. 

Η παγκόσμια ζήτηση των χαρτοκιβωτίων υποδεικνύει παρόμοια πτώση με αυτή κατά τη διάρκεια της αρχής της πανδημίας, όταν τα lockdowns είχαν οδηγήσει σε κάθετη μείωση της ζήτησης. Οι τιμές στην αμερικανική αγορά κατέγραψαν πτώση για πρώτη φορά εδώ και μία διετία, ενώ οι ΗΠΑ κατέγραψαν μείωση των εξαγωγών της τάξης του 21% τον Οκτώβριο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Οι WestRock και Packaging Corp. έχουν ήδη ανακοινώσει κλείσιμο μονάδων παραγωγής τους. Η μεγαλύτερη εταιρεία αυτού του είδους στην Βραζιλία, Klabin, αναμένεται να μειώσει τις εξαγωγές της μέχρι και 200.000 τόνους το 2023, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του CEO Κριστιάνο Τεσέιρα.

Μεγάλο μέρος της μείωσης της ζήτησης οφείλεται στο αυξημένο κόστος διαβίωσης λόγω του πληθωρισμού. Οι εταιρείες οι οποίες παράγουν ευρεία γκάμα προϊόντων αναμένεται να μειώσουν την παραγωγή τους. Η Procter & Gamble Co., για παράδειγμα έχει αυξήσει την τιμή των προϊόντων της από τις πάνες Pampers μέχρι και τα απορρυπαντικά Tide, οδηγώντας στην πρώτη ετήσια μείωση των πωλήσεών της από το 2016.

Πολλές αμερικανικές εταιρείες ήλπιζαν πως θα μπορούσαν να «ξεφορτωθούν» μεγάλο αριθμό επιπλέον αποθεμάτων κατά τη διάρκεια της Black Friday χωρίς επιτυχία. Παράλληλα, έχει μειωθεί και η χρήση των χαρτοκιβωτίων λόγω της μειωμένης κατανάλωσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

H μειωμένη ζήτηση επηρεάζει και την βιομηχανία χαρτοπολτού. Η μεγαλύτερη εξαγωγέας της πρώτης ύλης αυτής, Suzano, ανακοίνωσε πρόσφατα πως μειώνει τις τιμές του πολτού ευκαλύπτου στην Κίνα.

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι μπαίνουν φέτος στο «στόχαστρο» της εφορίας

Ο «άγνωστος» Κινέζος που βρίσκεται πίσω από τον Έλον Μασκ

Γιώργος Νίκας: Οι business ενός πλούσιου γόνου που χάνει σε πλειστηριασμό το πατρικό του σπίτι στη Στησιχόρου (pics)