Νωρίς το πρωί στη μέση της τουριστικής σεζόν, σε ένα πάρκινγκ στο δυτικό Παρίσι, εκατοντάδες άτομα κουβαλούν τις βαλίτσες τους τη στιγμή που προσπαθούν να βρουν λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν στις Touloyse, Biarritz, στο Amsterdam αλλά και αλλού.

Η μετακίνηση με λεωφορείο στη χώρα που διέδωσε τα τρένα υψηλής ταχύτητας (TGV) συνεχίζει και αυξάνεται, με περίπου 4 εκατ. πολίτες να τα χρησιμοποιούν τους τελευταίους 12 μήνες. Οι εταιρείες, μάλιστα, αναμένουν πως ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί.

Οι οπτιμιστές μιλούν για την επιτυχημένη νομοθεσία του ΥΠΟΙΚ Emmanuel Macron, ενώ υποστηρίζουν πως η ανάπτυξη δεν είναι κάτι το απίθανο. Μία από τις αλλαγές που προώθησε ο Macron συμπεριλαμβάνει την απελευθέρωση των υπηρεσιών μεταφορών μέσω λεωφορείων.

Μέχρι και πέρυσι, ο εθνικός σιδηρόδρομος είχε μονοπώλιο στην εγχώρια αγορά. Ο νόμος, όμως, ο οποίος χαρακτηρίζεται επιτυχημένος, έχει αλλάξει τα πάντα.

Παρόλα αυτά, τα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης έχουν ένα στοιχείο. Τα 2/3 των υπηρεσιών αυτών είναι κρατικά.

Θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από μικρές αλλαγές του Macron της νομοθεσίας, αφού η οικονομία της χώρας αγκομαχά, και ο Francois Hollande είναι ο λιγότερο δημοφιλής πρόεδρος της χώρας. Ακόμη κι όσον αφορά τη βελτίωση των σταθμών και των υπηρεσιών των λεωφορείων αυτών.